• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Sorry dudes. Inga batteridinkor kan rÀknas som bÀsta nÄgonting...Àven om de hÄller exaktare tid. Var Àr det hÀrliga ljudet av rotorsspinnet, var Àr det skrapande motstÄndet nÀr man drar upp sin skönhet? ;)
Men grymt snygg Àr den, och bra storlek. :)

SÄ porrigt, Àr Miami hÀlsar pÄ Angel igen. Han visar nÄt extra originellt i bratte sortimentet. Chronomat 44 limited edition i bara 25 ex med Diamond works o armband med stenar. SjÀlvklart allt i solid rosé guld. Prislappen, Jaaa 109 000 USD c:a 1 miljon.
image.png
JÀklar va porrig. Den dÀr krÀver sin stil för att kunna bÀras upp, och plats. Miami kanske funkar? :)

Sorry dudes. Inga batteridinkor kan rÀknas som bÀsta nÄgonting...Àven om de hÄller exaktare tid. Var Àr det hÀrliga ljudet av rotorsspinnet, var Àr det skrapande motstÄndet nÀr man drar upp sin skönhet? ;)
HĂ„ller med..
Brukar tÀnka att en finare klocka med kvartsverk Àr som att köpa en vÀrsting-mountainbike.. -med stödhjul.. :D

Men gÀllande utseendet sÄ hÄller jag ocksÄ med, -svÄrt snygg!

PÄ min gamla e13360 sÄ var det skrapande motstÄndet vid uppvridningen ingen rolig historia :(
I framtiden blir det kvarts om inte in-house ... Bortsett frÄn nÄn enstaka japanare..

PÄ min gamla e13360 sÄ var det skrapande motstÄndet vid uppvridningen ingen rolig historia :(
I framtiden blir det kvarts om inte in-house ... Bortsett frÄn nÄn enstaka japanare..
Sliten 7750 Àr klockvÀrldens svar pÄ gammal amerikansk V8, den ska lÄta över till andra sidan gatan. :D

Var inte meningen att skapa nÄgon diskussion. Det Àr sÀkert urskönt med SQ. Men smaken Àr som baken, och jag köper inte klockor för att jag ens behöver en klocka eller för att de gÄr sÄ bra, mobilklockan skulle duga, jag köper klockor för hantverket och med hjÀrtat. Jag Àlskar att dra upp klockorna, höra 7750-orna spinna i högvarv etc etc. Gillar t.o.m att serva dem. :)
Jag Ă€ger massor av batteridinkor, har en samling vintage-Casio. Är Ă€ven pĂ„ jakt efter ĂŒbercoola digitalaren Airwolf Raven. Men nĂ€r det kommer till vanliga klockor dĂ„ föredrar jag gamla 7750, El Primero, nya B01 osv. Det Ă€r kĂ€rlek för mig.

Sliten 7750 Àr klockvÀrldens svar pÄ gammal amerikansk V8, den ska lÄta över till andra sidan gatan. :D

Var inte meningen att skapa nÄgon diskussion. Det Àr sÀkert urskönt med SQ. Men smaken Àr som baken, och jag köper inte klockor för att jag ens behöver en klocka eller för att de gÄr sÄ bra, mobilklockan skulle duga, jag köper klockor för hantverket och med hjÀrtat. Jag Àlskar att dra upp klockorna, höra 7750-orna spinna i högvarv etc etc. Gillar t.o.m att serva dem. :)
Jag Ă€ger massor av batteridinkor, har en samling vintage-Casio. Är Ă€ven pĂ„ jakt efter ĂŒbercoola digitalaren Airwolf Raven. Men nĂ€r det kommer till vanliga klockor dĂ„ föredrar jag gamla 7750, El Primero, nya B01 osv. Det Ă€r kĂ€rlek för mig.

Helt sant! Det var faktiskt nÄgot alldeles sÀrskilt att kÀnna den dÀr titanklossen skaka i handleden nÀr den drog upp!

Helt sant! Det var faktiskt nÄgot alldeles sÀrskilt att kÀnna den dÀr titanklossen skaka i handleden nÀr den drog upp!

haha fan va nördigt ,och fan va rÀtt du har:woot:
Första 7750 jag nÄgonsin köpte var 2001-2002, en ufo-chronomat frÄn nittiotalet. Jag trodde det var fel pÄ den, den bara spann och spann, nÀstan vobblade. Mycket konstigt tyckte jag. SÄ jag gick med den till urmakaren som bara log och berÀttade att det ska vara sÄ. Sedan dess diggar jag 7750 mest av allt. Man kan inte alls fÄ samma spinn pÄ nya B01 vilket Àr lite trist. :)

Första 7750 jag nÄgonsin köpte var 2001-2002, en ufo-chronomat frÄn nittiotalet. Jag trodde det var fel pÄ den, den bara spann och spann, nÀstan vobblade. Mycket konstigt tyckte jag. SÄ jag gick med den till urmakaren som bara log och berÀttade att det ska vara sÄ. Sedan dess diggar jag 7750 mest av allt. Man kan inte alls fÄ samma spinn pÄ nya B01 vilket Àr lite trist. :)
Just vobblandet Àr awesome. NÀr folk i rummet vÀnder sig och "va fan Àr det som lÄter" Àr en 7750-klassiker :)

Och nÀr det bara fortsÀtter och fortsÀtter fast armen Àr still...

skaŽru köpa den,,,tveka inte, priset Àr ju som hittat
Hahahaha, dÄ mÄste jag skaffa med en Luke Skywalker hand oxÄ. NÄn lÀr ju definitivt kapa handen pÄ en. NÀ, det dÀr Àr ett samlar objekt IMO. Man har den pÄ nÄt fint stÀlle hemma i en glas monter med en annan kollektion av fina ur. Typ sÄ. KrÀver ett speciellt umgÀnge en sÄdan. PÄ krogen blir man fett utpekad som ett objekt direkt.

Tillbaka
Topp