• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

20230212_142732.jpg
 
Jag har gÄtt och blivit sugen pÄ nÄgonting fÀrgglatt! Sista tiden har det uppstÄtt ett vansinnigt köpsug, ska man ge efter?

NÄgra förslag pÄ vad isf?
En till pearl hade ju varit kul annars đŸ€”đŸ˜ƒ
 
Med risk att bli utesluten frÄn trÄden sÄ tycker jag personligen att mÄnga av Breitlings nya modeller Àr lite för fÀrgglada. Det saknas ett tema.
Premier Pistage Àr ett utmÀrkt exempel pÄ en ovanligt lyckad klocka. Glömmer aldrig den dagen jag var hos @ERIKSON URHANDEL för att hÀmta en annan klocka och Richard visade denna. Efter mÄnga koppar kaffe och dividerande och med ett betydligt tunnare kreditkort lÀmnade jag butiken med Àven denna skönhet. En klocka som aldrig kommer att lÀmna samlingen. Varje gÄng jag tar upp den ur lÄdan tÀnker jag pÄ en av mina absolut trevligaste klockköp upplevelser.


pistage 3 (2).jpg
Grattis! VÀldigt trevlig klocka! Hur upplever du tjockleken pÄ boetten?
 
Är ute efter en Breitling Superocean Heritage II 42/44 mm med svart urtavla och Milanese Mesh.
Besökte en vÀlkÀnd AD som kunde strÀcka sig till 53 000 SEK - en sÀnkning med ca 15%

Tycker ni att det Àr ett rimligt pris eller kan jag fÄ ett Ànnu bÀttre pris nÄgon annanstans?
 
Är ute efter en Breitling Superocean Heritage II 42/44 mm med svart urtavla och Milanese Mesh.
Besökte en vÀlkÀnd AD som kunde strÀcka sig till 53 000 SEK - en sÀnkning med ca 15%

Tycker ni att det Àr ett rimligt pris eller kan jag fÄ ett Ànnu bÀttre pris nÄgon annanstans?
LÄter rimligt. Annars köp beggat sÄ slipper du prisdroppen. Du kan ju hitta schyssta exemplar beggade för runt 20k mindre :)
 
Är ute efter en Breitling Superocean Heritage II 42/44 mm med svart urtavla och Milanese Mesh.
Besökte en vÀlkÀnd AD som kunde strÀcka sig till 53 000 SEK - en sÀnkning med ca 15%

Tycker ni att det Àr ett rimligt pris eller kan jag fÄ ett Ànnu bÀttre pris nÄgon annanstans?
Köp begagnat (nÄgot Är gammal). Om du inte redan Àr i klocktrÀsket sÄ lÀr du bli det. Det blir dyrt att köpa klockor till nypris, om man inte har vÀldigt djupa fickor, eller att man bara hÄller sig till en klocka.
 
Inte sÀrskilt förtjust i Breitling generellt (kanske som att svÀra i kyrkan i denna trÄd) men jÀklar vad fina dessa tvÄ pjÀser Àr sÀrskilt den laxrosa.

E6B88D87-91CE-4B87-8D99-301F9485E0CE.jpeg
CCF76A0D-8C80-482A-BC86-03C3F0D272F2.jpeg
Breitling har gjort en ordentlig resa sen Kern tog över. Rensat bort mycket av det blingiga och ”stora” som var under 90-00 talen. Jag tycker att Breitling nu gör grymma klockor.
 
Tillbaka
Topp