Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fan blrjar bli sugen pÄ en Avenger, kanske ska byta bort min SOH II (Som jag Àlskar). HÀmnaren Àr sÄ jÀvla cool assÄ.
Snyggt fotat
Tack. Tog nÄgra omtag.Snyggt fotat![]()
Jag lÀt min gumma sytt en skÀrm av gamla lakan som jag lÀgger över et par VP rör och sen belyser frÄn sidan och uppifrÄn för at undvika reflexer och att Ästadkomma lite indirekt ljus. Sen fÄr man labba lite med slutartid och blÀndare. En proffs fotograf fixar det sÀkert skitlÀtt men som amatör Àr det lite knepigare..Jag fÄr aldrig till bra bilder och ljus hur jag Àn försöker nÀr det gÀller makro. Men jag kÀmpar vidare...
Tack för tipset. Ska testa att ta lite bilder dagstid och nykter med.Jag lÀt min gumma sytt en skÀrm av gamla lakan som jag lÀgger över et par VP rör och sen belyser frÄn sidan och uppifrÄn för at undvika reflexer och att Ästadkomma lite indirekt ljus. Sen fÄr man labba lite med slutartid och blÀndare. En proffs fotograf fixar det sÀkert skitlÀtt men som amatör Àr det lite knepigare..
Tja.. nykter kanske Àr ett vinnande konceptTack för tipset. Ska testa att ta lite bilder dagstid och nykter med.![]()
Jag skulle rekommendera en systemkamera med extern blixt riktad upp i taket. Testa med olika exponeringar och styrka med blixten, eller olika riktningar med blixten, t ex vÀggar eller tak.
Jo, frÄgan Àr hur lÀnge man kan mjölka ur TopTime innan det blir tröttsamt. KÀnner en viss avsaknad av arvet med bilkopplingarna, men nya tider gÀller...Breitling slÀpper nytt i morgon. Det fortsÀtter pÄ temat amerikanska sportbilar.
![]()
Kul, jag gillar top time serien Àven om den inte Àr 100% orginaltrogen. Sedan hÄller jag med @Nissestr att det inte gÄr att mjölka ur helt. FortsÀtter de med bra urverk, fina specialtavlor till en prislapp runt 60 000 sÄ Àr jag nöjd. Breitling 25 sitter i den röda Corvette tex och Äterfinns i betydligt dyrare klockor högre upp i serien.Breitling slÀpper nytt i morgon. Det fortsÀtter pÄ temat amerikanska sportbilar.
![]()
Jag tror att jag kommer kÀnna mig besviken pÄ hög prissÀttning och att eventuella vintageinspirerade slÀpp Àr nÀra men inte riktigt rÀtt.Breitling slÀpper nytt i morgon. Det fortsÀtter pÄ temat amerikanska sportbilar.
![]()
Deskdiving Monday
![]()
Jag förstÄr fördelarna med datum, men tycker man gör ett misstag med att göra dem automatiska. FÀrgmÀssigt tycker jag den benvita Àr braNyheter börjar dyka upp pÄ hemsidan nu. Dessa modeller har fÄtt datum..