• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sebastard

Vacheron
Gult idag.

08014E89-A1E1-408D-B726-C9AF97354B92.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag får aldrig till bra bilder och ljus hur jag än försöker när det gäller makro. Men jag kämpar vidare...
Jag lät min gumma sytt en skärm av gamla lakan som jag lägger över et par VP rör och sen belyser från sidan och uppifrån för at undvika reflexer och att åstadkomma lite indirekt ljus. Sen får man labba lite med slutartid och bländare. En proffs fotograf fixar det säkert skitlätt men som amatör är det lite knepigare..
 

Kse

Omega
2-Faktor
Jag lät min gumma sytt en skärm av gamla lakan som jag lägger över et par VP rör och sen belyser från sidan och uppifrån för at undvika reflexer och att åstadkomma lite indirekt ljus. Sen får man labba lite med slutartid och bländare. En proffs fotograf fixar det säkert skitlätt men som amatör är det lite knepigare..
Tack för tipset. Ska testa att ta lite bilder dagstid och nykter med. 🍻😂
 

Matte1970

Cartier
Det är alltid knepigt med makro bilder, har gjort många försök med min pistagio som gett regnbågens alla färger :)


IMG_0890.JPG IMG_1798.JPG
IMG_E0953 (3).JPG
Jag skulle rekommendera en systemkamera med extern blixt riktad upp i taket. Testa med olika exponeringar och styrka med blixten, eller olika riktningar med blixten, t ex väggar eller tak.
 

Bilagor

  • 20221114183030_IMG_9310.JPG
    20221114183030_IMG_9310.JPG
    553.5 KB · Visningar: 8

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Breitling släpper nytt i morgon. Det fortsätter på temat amerikanska sportbilar.
E5707A85-8359-4A42-B9E4-E4AD9A8B376B.jpeg
Kul, jag gillar top time serien även om den inte är 100% orginaltrogen. Sedan håller jag med @Nissestr att det inte går att mjölka ur helt. Fortsätter de med bra urverk, fina specialtavlor till en prislapp runt 60 000 så är jag nöjd. Breitling 25 sitter i den röda Corvette tex och återfinns i betydligt dyrare klockor högre upp i serien.


 
Senast ändrad:
Topp