• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag förstÄr fördelarna med datum, men tycker man gör ett misstag med att göra dem automatiska. FÀrgmÀssigt tycker jag den benvita Àr bra
Ja den Àr bÀst, speciellt om man gillar vintagemodellerna. Den mest mÀrkbara förÀndringen Àr att nu Àr alla modeller, inklusive toptime dyrare. Numera ligger Breitling prismÀssigt lÄngt över vad i alla fall jag Àr villig att betala för det man fÄr.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja den Àr bÀst, speciellt om man gillar vintagemodellerna. Den mest mÀrkbara förÀndringen Àr att nu Àr alla modeller, inklusive toptime dyrare. Numera ligger Breitling prismÀssigt lÄngt över vad i alla fall jag Àr villig att betala för det man fÄr.
Ja, tyvÀrr Àr det ju sÄ. Inget har förÀndrats mekaniskt, bara det estetiska och priserna har följt uppÄt. Med fÀrre ADs och tapp av rabatt sÄ blir det onekligen pÄtagligt
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja den Àr bÀst, speciellt om man gillar vintagemodellerna. Den mest mÀrkbara förÀndringen Àr att nu Àr alla modeller, inklusive toptime dyrare. Numera ligger Breitling prismÀssigt lÄngt över vad i alla fall jag Àr villig att betala för det man fÄr.
Det slog mig nu att de "nya" premiers dessutom Àr 42mm nu istÀllet för 40. SÄ bÄde tjockare och bredare :(
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Antar att det kan ha med verket att göra? De tidigare Àr borta ocksÄ. Man verkar ha stÀdat en del i kollektionerna.
Ja, inte omöjligt. 41mm Àr det minsta hittils om jag inte missminner mig för en b01:a, oklart hur de gör med dessa 2 subdials b01:eek:r om de kör med "ghost date" pÄ den tredje subdialen
 
  • Like
Reactions: bvb

bvb

Cartier
2-Faktor
Ja, inte omöjligt. 41mm Àr det minsta hittils om jag inte missminner mig för en b01:a, oklart hur de gör med dessa 2 subdials b01:eek:r om de kör med "ghost date" pÄ den tredje subdialen
Jag fÄr rÀtta mig sjÀlv. De tidigare var 42 med b01 verk ocksÄ. Datumfönstret hade samma fÀrg som tavlan pÄ de tidigare modellerna. Det som gjorts Àr som sagt mest kosmetiska förÀndringar.
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Hemmakontoret idag 💙
DSC09232_cut.jpg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Verkar vara stiltje pÄ Breitlingmarknaden. Jag har haft ute en Chronomat 42 ett tag till ett rimligt pris. Det hÀnder inte mycket.
 
Topp