• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Porsan

Efraim
2-Faktor
064240B3-4959-4D24-8238-A8434353B149.jpeg
 

FlipSwede

Audemars
Vad är konstigt? Jag tycker den ser korrekt ut.
Jag tyckte länken ser väldigt "rasslig" ut och dessutom passform mot boett verkade sakna ändlänkar.
Vridringen såg även den I mitt tycke "billig" ut.
Men jag har lärt mig något nytt,och skulle givetvis ha gjort min hemläxa bättre innan jag sa "skräp".

Återigen ett bra bevis på att man ska inte ta första bästa svar som sanning utan lyssna på fler.

Trevlig Lördag på er alla.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tyckte länken ser väldigt "rasslig" ut och dessutom passform mot boett verkade sakna ändlänkar.
Vridringen såg även den I mitt tycke "billig" ut.
Men jag har lärt mig något nytt,och skulle givetvis ha gjort min hemläxa bättre innan jag sa "skräp".

Återigen ett bra bevis på att man ska inte ta första bästa svar som sanning utan lyssna på fler.

Trevlig Lördag på er alla.
chrono-1.1_2048x2048.jpg

Den har ju bulletlänk, därav raka ändlänkar…
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack alla som bidragit till att identifiera denna klocka. Jag har kollat lite och den har ett värde, helt klart, även om den är sliten och välanvänd. Nästa fråga är om den går att renovera? Kan man lämna in den och polera klockan och länken?
Beroende på var du bor:
Lämna den till Klockmaster Globen. Det är de enda jag skulle lita på när det gäller polering av Breitling.
 

Heinz

Cartier
Med senaste nytillskottet tänkte jag det var läge att kika in i denna tråd. Det handlar om en Top time 810 mk1.1 med monocoque-case som bara tillverkades 1964 i denna tavel/case-kombination. Skarp och trevlig i mina ögon och vi har redan haft en hel del kvalitetstid senaste dagarna 😊
CEC25FBD-6463-4F99-8DD9-E5A6A82B95DA.jpeg
4C996B22-1D48-4012-A2AF-50638FFB3056.jpeg
E0B04D34-2CF0-4B89-B642-C3DEF82BA08E.jpeg
C6EC2C7E-08A8-4E7E-A884-9C0A38D07E48.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Med senaste nytillskottet tänkte jag det var läge att kika in i denna tråd. Det handlar om en Top time 810 mk1.1 med monocoque-case som bara tillverkades 1964 i denna tavel/case-kombination. Skarp och trevlig i mina ögon och vi har redan haft en hel del kvalitetstid senaste dagarna 😊
CEC25FBD-6463-4F99-8DD9-E5A6A82B95DA.jpeg
4C996B22-1D48-4012-A2AF-50638FFB3056.jpeg
E0B04D34-2CF0-4B89-B642-C3DEF82BA08E.jpeg
C6EC2C7E-08A8-4E7E-A884-9C0A38D07E48.jpeg
Grattis till en fin klocka. Och extra kul att du postar efter de moderna top time, perfekt för jämförelse.
 

SRBOT

Cartier
Jag tyckte länken ser väldigt "rasslig" ut och dessutom passform mot boett verkade sakna ändlänkar.
Vridringen såg även den I mitt tycke "billig" ut.
Men jag har lärt mig något nytt,och skulle givetvis ha gjort min hemläxa bättre innan jag sa "skräp".

Återigen ett bra bevis på att man ska inte ta första bästa svar som sanning utan lyssna på fler.

Trevlig Lördag på er alla.

Du ber om ursäkt rätt frekvent här på KS..😄
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Vissa klockor och länkar är svåra att renovera så att det blir bra. Men det vore ju kul om det gick att göra denna klocka fin igen. Jag skulle sätta ett värde på den till cirka 10000 kr. Vad säger ni?
Batteridriven, Breitling och damklocka som är i behov av service för 10 tkr ser jag som väldigt osannolikt tyvärr.
 

smoerarn

Cartier
Oj så olika vi vekar tycka besöket var.

Jag hade service I världsklass. Lätt I top tio butiker jag besökt world-wide.
Och nej. Jag har inte handlat ens en keps av dem.
Spännande!
Dom pushade för att jag skulle lämna deposition på 35k för en klocka jag funderade på att ev. Köpa i höst. ”För att vara säker på att den finns inne då”. En vanlig panda Navi..
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Spännande!
Dom pushade för att jag skulle lämna deposition på 35k för en klocka jag funderade på att ev. Köpa i höst. ”För att vara säker på att den finns inne då”. En vanlig panda Navi..
De har varit superschyssta när jag varit där, trots att jag inte köpt nån klocka där. Bara ett par band och spänne. Champagne, choklad och idag en god kopp kaffe. 😇
 

Nilas

Patek
2-Faktor
De har varit superschyssta när jag varit där, trots att jag inte köpt nån klocka där. Bara ett par band och spänne. Champagne, choklad och idag en god kopp kaffe. 😇
"Ett par band...", du slog ju till på krokodilsnöret-deluxe som kostar mer än en normalpersons klocka. Dom stängde för dagen och gick hem efter det 😁🎺.
 
Topp