• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Denna Breitling. Kan nÄgon hjÀlpa mig att identifiera den? Troligen ett quartz-ur.
Tack pÄ förhand!
received_627572255870785.jpeg
received_1883706008662155.jpeg

Senast Àndrad:
Vad Àr konstigt? Jag tycker den ser korrekt ut.
Jag tyckte lÀnken ser vÀldigt "rasslig" ut och dessutom passform mot boett verkade sakna ÀndlÀnkar.
Vridringen sÄg Àven den I mitt tycke "billig" ut.
Men jag har lÀrt mig nÄgot nytt,och skulle givetvis ha gjort min hemlÀxa bÀttre innan jag sa "skrÀp".

Återigen ett bra bevis pĂ„ att man ska inte ta första bĂ€sta svar som sanning utan lyssna pĂ„ fler.

Trevlig Lördag pÄ er alla.

Jag tyckte lÀnken ser vÀldigt "rasslig" ut och dessutom passform mot boett verkade sakna ÀndlÀnkar.
Men jag har lÀrt mig nÄgot nytt,och skulle givetvis ha gjort min hemlÀxa bÀttre innan jag sa "skrÀp".

Återigen ett bra bevis pĂ„ att man ska inte ta första bĂ€sta svar som sanning utan lyssna pĂ„ fler.

chrono-1.1_2048x2048.jpg

Den har ju bulletlÀnk, dÀrav raka ÀndlÀnkar

chrono-1.1_2048x2048.jpg

Den har ju bulletlÀnk, dÀrav raka ÀndlÀnkar

Tack alla som bidragit till att identifiera denna klocka. Jag har kollat lite och den har ett vÀrde, helt klart, Àven om den Àr sliten och vÀlanvÀnd. NÀsta frÄga Àr om den gÄr att renovera? Kan man lÀmna in den och polera klockan och lÀnken?

Tack alla som bidragit till att identifiera denna klocka. Jag har kollat lite och den har ett vÀrde, helt klart, Àven om den Àr sliten och vÀlanvÀnd. NÀsta frÄga Àr om den gÄr att renovera? Kan man lÀmna in den och polera klockan och lÀnken?
Beroende pÄ var du bor:
LÀmna den till Klockmaster Globen. Det Àr de enda jag skulle lita pÄ nÀr det gÀller polering av Breitling.

Med senaste nytillskottet tĂ€nkte jag det var lĂ€ge att kika in i denna trĂ„d. Det handlar om en Top time 810 mk1.1 med monocoque-case som bara tillverkades 1964 i denna tavel/case-kombination. Skarp och trevlig i mina ögon och vi har redan haft en hel del kvalitetstid senaste dagarna 😊
CEC25FBD-6463-4F99-8DD9-E5A6A82B95DA.jpeg
4C996B22-1D48-4012-A2AF-50638FFB3056.jpeg
E0B04D34-2CF0-4B89-B642-C3DEF82BA08E.jpeg
C6EC2C7E-08A8-4E7E-A884-9C0A38D07E48.jpeg

Med senaste nytillskottet tĂ€nkte jag det var lĂ€ge att kika in i denna trĂ„d. Det handlar om en Top time 810 mk1.1 med monocoque-case som bara tillverkades 1964 i denna tavel/case-kombination. Skarp och trevlig i mina ögon och vi har redan haft en hel del kvalitetstid senaste dagarna 😊
CEC25FBD-6463-4F99-8DD9-E5A6A82B95DA.jpeg
4C996B22-1D48-4012-A2AF-50638FFB3056.jpeg
E0B04D34-2CF0-4B89-B642-C3DEF82BA08E.jpeg
C6EC2C7E-08A8-4E7E-A884-9C0A38D07E48.jpeg
Grattis till en fin klocka. Och extra kul att du postar efter de moderna top time, perfekt för jÀmförelse.

Du ber om ursĂ€kt rĂ€tt frekvent hĂ€r pĂ„ KS..😄

Vissa klockor och lÀnkar Àr svÄra att renovera sÄ att det blir bra. Men det vore ju kul om det gick att göra denna klocka fin igen. Jag skulle sÀtta ett vÀrde pÄ den till cirka 10000 kr. Vad sÀger ni?
Batteridriven, Breitling och damklocka som Àr i behov av service för 10 tkr ser jag som vÀldigt osannolikt tyvÀrr.

Oj sÄ olika vi vekar tycka besöket var.

Jag hade service I vÀrldsklass. LÀtt I top tio butiker jag besökt world-wide.
Och nej. Jag har inte handlat ens en keps av dem.
SpÀnnande!
Dom pushade för att jag skulle lĂ€mna deposition pĂ„ 35k för en klocka jag funderade pĂ„ att ev. Köpa i höst. ”För att vara sĂ€ker pĂ„ att den finns inne dĂ„â€. En vanlig panda Navi..

SpÀnnande!
Dom pushade för att jag skulle lĂ€mna deposition pĂ„ 35k för en klocka jag funderade pĂ„ att ev. Köpa i höst. ”För att vara sĂ€ker pĂ„ att den finns inne dĂ„â€. En vanlig panda Navi..
De har varit superschyssta nĂ€r jag varit dĂ€r, trots att jag inte köpt nĂ„n klocka dĂ€r. Bara ett par band och spĂ€nne. Champagne, choklad och idag en god kopp kaffe. 😇

De har varit superschyssta nĂ€r jag varit dĂ€r, trots att jag inte köpt nĂ„n klocka dĂ€r. Bara ett par band och spĂ€nne. Champagne, choklad och idag en god kopp kaffe. 😇
"Ett par band...", du slog ju till pĂ„ krokodilsnöret-deluxe som kostar mer Ă€n en normalpersons klocka. Dom stĂ€ngde för dagen och gick hem efter det 😁đŸŽș.

Tillbaka
Topp