• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Varit i TÀby och snackat lite gojja med Fredrik och fÄtt god lektyr
20230515_100946.jpg

SÄg den igÄr ocht tyckte den sÄg rolig ut. Vad har den för koppling till OW? Nytillverkad? Skulle dessutom sÀga att den mer Àr en chronomat Àn navitimer ;)
Ja :) den tillverkades av OW pÄ 90-00 tals under Ingenieur namnet. Samtidigt tillverkades "Aviation" modeller. Men jag vett inte varför den hÀr kallades Ingenieur istÀllet för Aviation. Det finns ju bara fÄ information om dessa modeler.

NĂ„n Ă„sikt om den hĂ€r OW "Navitimer" Ingenieur? 🙃

5J6A0513.jpeg
Ser ut att vara NOS, supertrevlig om det Àr till ett rimligt pris. Posta gÀrna i vintage delen av KS dÀr finns mycket mer kunskap.

Edit: lÀste att OW köpte delar av Breitling och monterade i sina klockor. Helt klart intressant. Och att de har flera roliga modeller med tydlig koppling till Breitling:

Senast Àndrad:
Finns sÀkert pÄ Biblioteksgatan om du har vÀgarna förbi. Borde vara samma passform som pistage, bÄde Àr 40mm
ah precis, Àr ju samma boett sÄ borde inte skilja allt för mycket. Bara alltid sÄ svÄrt att skapa en uppfattning om hur vit/grÄ/silvrig den Àr i verkligheten utifrÄn produktbilder. Inte sett nÄgon IRL bild Àn

Ser ut att vara NOS, supertrevlig om det Àr till ett rimligt pris. Posta gÀrna i vintage delen av KS dÀr finns mycket mer kunskap.

Edit: lÀste att OW köpte delar av Breitling och monterade i sina klockor. Helt klart intressant. Och att de har flera roliga modeller med tydlig koppling till Breitling:

Det Àr vad jag har hört, att den var kopplad till Breitling efter deras konkurs, liksom sinn. Detaljerna Àr lite oklart bara :)

Tycker det Àr svÄrt att slÄ pistagefÀrgen och dess lack!
20230519_140501.jpg
Absolut! Men för mig som gillar att byta band och ha massor av fÀrger och varianter att vÀlja pÄ sÄ Àr det lite kÀmpigare med pistage. Och Àven om list Àr i saftigaste laget sÄ vimlar det inte om manuella kvalitetskronografer söder om 100k. Tror den dÀr kan vara en vinnare bÀttre begagnad till vettigare pris

Absolut! Men för mig som gillar att byta band och ha massor av fÀrger och varianter att vÀlja pÄ sÄ Àr det lite kÀmpigare med pistage. Och Àven om list Àr i saftigaste laget sÄ vimlar det inte om manuella kvalitetskronografer söder om 100k. Tror den dÀr kan vara en vinnare bÀttre begagnad till vettigare pris
Sant. Fördelen med denna Àr ju ocksÄ att index Àr i stÄl vilket ökar möjligheten till bandfest

Tillbaka
Topp