Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den på mesh såg vass ut!En ny variant av Top time Deus. Inte alls dum.
![]()
Riktigt cool klocka! Jag kör en likadan idag fast i guld! 90-tals Chronomater är finaGod morgon. Här är det klassiskt 90-tal som gäller idag.
![]()
Klickade precis hem en breitling colt från 02'. Ska kolla med säljaren hur servicehistoriken ser ut, men är det ens värt att ta in den på service? Hade gärna trycktestat den iofs.
Läst att det går på ~8k, men jag köpte ju klockan för 14k... Är det ens värt det då? Den går förstås fortfarande bra och allt ör fungerande.
Haft båda . Båda är super bekväma men bullet vinner alla dagar . Den är så ovanligt och fintNi som kan och har provat. Jag funderar på att köpa en äldre chronomat men vet inte om jag ska leta efter en med pilot- eller bulletlänk? Bullet är snyggare tycker jag men vilken är skönast?
Hej vänner!
Jag är ny här på forumet och mitt klockintresse har vuxit de senaste åren men inte haft råd att investera. Men nu har jag råd (trots den rådande situationen med inflation osv haha).
Har tänkt börja försiktigt och sikta på runt 20 000 kr-klassen. Har sneglat lite på Breitling. Är det någon bra ide att investera någon av klockorna?:
Breitling Colt Quartz A74380 Black rubber
Breitling Superocean 42 A17364
Tacksam för lite vägledning i hur jag ska tänka.
Hej vänner!
Jag är ny här på forumet och mitt klockintresse har vuxit de senaste åren men inte haft råd att investera. Men nu har jag råd (trots den rådande situationen med inflation osv haha).
Har tänkt börja försiktigt och sikta på runt 20 000 kr-klassen. Har sneglat lite på Breitling. Är det någon bra ide att investera någon av klockorna?:
Det korta svaret är ja. Om du vill ha en hyggligt bra allroundklocka av bra kvalitet så är båda de du nämner vettiga alternativ. Quartz är lite mer bekymmersfritt medan den mekaniska är lite roligare. Ta lite tid på dig när du letar och lär dig om prisbilden och vänta sedan in tillfället då allt är ok (pris, skick, service, tillbehör, konfiguration och säljare) innan du slår till.
Generellt ja, dock undrar man ju alltid vad du menar med ”investera”? Räkna inte med någon värdeökning på klockorna.Hej vänner!
Ser mig inte som något jättestort Breitligfan men den där är fan grymt snygg! vad heter modellen?Sommarbrallor på.
![]()
![]()
Avenger II Mop, special edition Japan.Ser mig inte som något jättestort Breitligfan men den där är fan grymt snygg! vad heter modellen?
Sköna badbyxorHar man inga moderna vattentåliga B så får man klä sig rätt vid bad![]()
Ser bra ut. Det är en mycket trevlig serie klockor, med många fina detaljer. Påtala om uppdatering. Är det någon som uppmärksammat att vissa B01 också har 34 juveler? Mot original 47 i Navitimer som @Nissestr skrev. Många uppdateringar/förändring på toptime på senaste. Gillas så där. Och inte så förtjust i att breitling lanserar en B01 i Triumph blå. Devalverar värdet på första generationens utgåva från förra året.Top Time B01 är lite underskattad, satt som en smäck jämfört med den större Premier chrono. Gillar den!![]()
Nej, aldrig funderat på juvelerna förr men konstaterar följande:Ser bra ut. Det är en mycket trevlig serie klockor, med många fina detaljer. Påtala om uppdatering. Är det någon som uppmärksammat att vissa B01 också har 34 juveler? Mot original 47 i Navitimer som @Nissestr skrev. Många uppdateringar/förändring på toptime på senaste. Gillas så där. Och inte så förtjust i att breitling lanserar en B01 i Triumph blå. Devalverar värdet på första generationens utgåva från förra året.
![]()
![]()
Bra tes! Frågade en som jobbar där nere i klockmeckat som svarade;Nej, aldrig funderat på juvelerna förr men konstaterar följande:
2 subdials, inget datum har 34
3 subdials, inget datum har 40
2 subdials, datum har 41
3 subdials, datum har 47