• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig tisdag kvĂ€ll! 😊

Bilagor

• IMG_2308.jpeg
    IMG_2308.jpeg
    337.4 KB · Visningar: 12
Klickade precis hem en breitling colt frÄn 02'. Ska kolla med sÀljaren hur servicehistoriken ser ut, men Àr det ens vÀrt att ta in den pÄ service? Hade gÀrna trycktestat den iofs.

LĂ€st att det gĂ„r pĂ„ ~8k, men jag köpte ju klockan för 14k... Är det ens vĂ€rt det dĂ„? Den gĂ„r förstĂ„s fortfarande bra och allt ör fungerande.

Klickade precis hem en breitling colt frÄn 02'. Ska kolla med sÀljaren hur servicehistoriken ser ut, men Àr det ens vÀrt att ta in den pÄ service? Hade gÀrna trycktestat den iofs.

LĂ€st att det gĂ„r pĂ„ ~8k, men jag köpte ju klockan för 14k... Är det ens vĂ€rt det dĂ„? Den gĂ„r förstĂ„s fortfarande bra och allt ör fungerande.

Det Àr (vÀl?) ett eta 2824 i den sÄ de flesta oberoende urmakare kan serva den till ett bÀttre pris.

Ni som kan och har provat. Jag funderar pÄ att köpa en Àldre chronomat men vet inte om jag ska leta efter en med pilot- eller bulletlÀnk? Bullet Àr snyggare tycker jag men vilken Àr skönast?
Haft bÄda . BÄda Àr super bekvÀma men bullet vinner alla dagar . Den Àr sÄ ovanligt och fint

Bilagor

• IMG_4853.jpeg
    IMG_4853.jpeg
    398.7 KB · Visningar: 14
Hej vÀnner!
Jag Àr ny hÀr pÄ forumet och mitt klockintresse har vuxit de senaste Ären men inte haft rÄd att investera. Men nu har jag rÄd (trots den rÄdande situationen med inflation osv haha).

Har tĂ€nkt börja försiktigt och sikta pĂ„ runt 20 000 kr-klassen. Har sneglat lite pĂ„ Breitling. Är det nĂ„gon bra ide att investera nĂ„gon av klockorna?:
Breitling Colt Quartz A74380 Black rubber
Breitling Superocean 42 A17364

Tacksam för lite vÀgledning i hur jag ska tÀnka.

Hej vÀnner!
Jag Àr ny hÀr pÄ forumet och mitt klockintresse har vuxit de senaste Ären men inte haft rÄd att investera. Men nu har jag rÄd (trots den rÄdande situationen med inflation osv haha).

Har tĂ€nkt börja försiktigt och sikta pĂ„ runt 20 000 kr-klassen. Har sneglat lite pĂ„ Breitling. Är det nĂ„gon bra ide att investera nĂ„gon av klockorna?:

Det korta svaret Àr ja. Om du vill ha en hyggligt bra allroundklocka av bra kvalitet sÄ Àr bÄda de du nÀmner vettiga alternativ. Quartz Àr lite mer bekymmersfritt medan den mekaniska Àr lite roligare. Ta lite tid pÄ dig nÀr du letar och lÀr dig om prisbilden och vÀnta sedan in tillfÀllet dÄ allt Àr ok (pris, skick, service, tillbehör, konfiguration och sÀljare) innan du slÄr till.

Senast Àndrad:
Hej vÀnner!

Det korta svaret Àr ja. Om du vill ha en hyggligt bra allroundklocka av bra kvalitet sÄ Àr bÄda de du nÀmner vettiga alternativ. Quartz Àr lite mer bekymmersfritt medan den mekaniska Àr lite roligare. Ta lite tid pÄ dig nÀr du letar och lÀr dig om prisbilden och vÀnta sedan in tillfÀllet dÄ allt Àr ok (pris, skick, service, tillbehör, konfiguration och sÀljare) innan du slÄr till.

Personligen skulle jag vara noga med att det medföljer certifikat/digitalt kort pĂ„ klockan. Lite för att jag Ă€r nörd och vill ha "allt" som klockan en gĂ„ng kom med 🙃 , och sĂ„ bĂ€ttrar det Ă€ven pĂ„ 2:a handsvĂ€rdet. Just my 2 cent's..

Hej vÀnner!

Generellt ja, dock undrar man ju alltid vad du menar med ”investera”? RĂ€kna inte med nĂ„gon vĂ€rdeökning pĂ„ klockorna.

Dock fina klockor som absolut kan hittas till ett jÀttefint pris!

Top Time B01 Àr lite underskattad, satt som en smÀck jÀmfört med den större Premier chrono. Gillar den!
IMG_1065.jpeg
Ser bra ut. Det Ă€r en mycket trevlig serie klockor, med mĂ„nga fina detaljer. PĂ„tala om uppdatering. Är det nĂ„gon som uppmĂ€rksammat att vissa B01 ocksĂ„ har 34 juveler? Mot original 47 i Navitimer som @Nissestr skrev. MĂ„nga uppdateringar/förĂ€ndring pĂ„ toptime pĂ„ senaste. Gillas sĂ„ dĂ€r. Och inte sĂ„ förtjust i att breitling lanserar en B01 i Triumph blĂ„. Devalverar vĂ€rdet pĂ„ första generationens utgĂ„va frĂ„n förra Ă„ret.
IMG_2515.png

IMG_2514.png

Ser bra ut. Det Ă€r en mycket trevlig serie klockor, med mĂ„nga fina detaljer. PĂ„tala om uppdatering. Är det nĂ„gon som uppmĂ€rksammat att vissa B01 ocksĂ„ har 34 juveler? Mot original 47 i Navitimer som @Nissestr skrev. MĂ„nga uppdateringar/förĂ€ndring pĂ„ toptime pĂ„ senaste. Gillas sĂ„ dĂ€r. Och inte sĂ„ förtjust i att breitling lanserar en B01 i Triumph blĂ„. Devalverar vĂ€rdet pĂ„ första generationens utgĂ„va frĂ„n förra Ă„ret.
IMG_2515.png

IMG_2514.png
Nej, aldrig funderat pÄ juvelerna förr men konstaterar följande:
2 subdials, inget datum har 34
3 subdials, inget datum har 40
2 subdials, datum har 41
3 subdials, datum har 47

Nej, aldrig funderat pÄ juvelerna förr men konstaterar följande:
2 subdials, inget datum har 34
3 subdials, inget datum har 40
2 subdials, datum har 41
3 subdials, datum har 47
Bra tes! FrÄgade en som jobbar dÀr nere i klockmeckat som svarade;

Maybe they had to adapte the mention about ONLY working jewels. Cause when there is 2 or 3 subdials, there is no diference in the preassembly for the main plate, bridges and number of jewels. But in one side less are really usefull. I have send an email to Designers.

Tillbaka
Topp