• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nosq

Omega
2-Faktor
20231204_150221.JPG

Mitt insteg till Breitling vÀrlden pÄvÀg hem frÄn Kaplans :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst va du lite avigt instÀlld nÀr den kom? Bland annat till den polerade vridningen mot borstad boett. Kanske Àven lite annat. Har du Àndrat uppfattning med tiden eller finns andra fördelar som övervÀger.
TÀnker att jag ska orka skriva en kort recension. Jag Àr fortsatt skeptisk till blank vridring, bristen pÄ vingar och bristen pÄ B&Ankar-visare. Storleken , boetten och lÀnken gillar jag dÀremot mycket.
 
TÀnker att jag ska orka skriva en kort recension. Jag Àr fortsatt skeptisk till blank vridring, bristen pÄ vingar och bristen pÄ B&Ankar-visare. Storleken , boetten och lÀnken gillar jag dÀremot mycket.

Tack!

FÄr invÀnta den.

Men det lÄter överlag som en bra trÀff, förutom avsaknaden av vissa klassiska Bratte-attribut!

Den ser faktiskt coolare ut med lite scuffs, blankheten kanske ger sig lite efterhand.
Tack för svar.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej allihopa
Hur Àr de med breitling i kylan som kommer nu ?

Mvh ny medlem
Hej och vÀlkommen till KS.

Breitling Ă€r precis som alla andra premium mĂ€rken. Klarar det helt ok under rimliga förutsĂ€ttningar. NĂ„gon timme utomhus skall inte vara nĂ„gra konstigheter. Du vĂ€rmer klockan pĂ„ baksidan med din handled. Klockor har varit uppe pĂ„ mount Everest och kommit ner. Skulle du jobba pĂ„ ett bygge med stötar och det Ă€r -18grader sĂ„ Ă€r det inte optimalt. Är man mycket ute i kylan sĂ„ Ă€r det dessutom skönare med en lĂ€tt quartz-klocka. Tex en endurance pro. StĂ„l leder kyla det gör inte plast/gummi/karbon. Och quartz Ă€r tĂ„ligare Ă€n ett automatiskt urverk.

MÄnga byter till skinnband pÄ vintern för att det Àr skönare Àn stÄllÀnk. Jag tycker sjÀlv det Àr ett bra trick. Skinn pÄ vintern, lÀnk pÄ höst och vÄr samt gummi eller lÀnk pÄ sommaren nÀr man svettas. Keramiska klockor eller titan Àr ocksÄ bÀttre Àn stÄl nÀr det gÀller bekvÀmlighet i kyla eller vÀrme.

Lycka till och stĂ€ll gĂ€rna fler frĂ„gor. Är du Ă€ndĂ„ osĂ€ker sĂ„ finns mĂ€rken som Ă€r certifierade för vĂ€rme och kyla. Tex Sinn EZM 3F. -45 grader till + 80grader. Lagom för ett svenssonliv :)
 
Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: F32

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack!

FÄr invÀnta den.

Men det lÄter överlag som en bra trÀff, förutom avsaknaden av vissa klassiska Bratte-attribut!

Den ser faktiskt coolare ut med lite scuffs, blankheten kanske ger sig lite efterhand.
Tack för svar.
DSC08431.jpeg

 
DSC08431.jpeg

Den som vÀntar pÄ nÄgot gott..

Fin recension! AngÄende kvartsmarkeringarna pÄ vridningen lÀste jag nÄgon stans att de gÄr att plocka av o byta plats pÄ. 15 - 45 vilket gör den till en count down.

Men det Àr kÀlla internet sÄ jag tÀnker inte ta gift pÄ det!
 

DrDre

Patek
Gillade denna förvÄnansvÀrt mycket

IMG_1017.jpeg

Jag provade ett par olika varianter frÄn den serien i somras och jag gillar dem ocksÄ. Vettig storlek och lite lÀgre pris. De verkar dock inte vara sÄ jÀttevanliga (baserat pÄ hur ofta man ser dem pÄ diverse forum). Jag hade hoppats pÄ att man skulle fortsÀtta med fler serier som Àr lite mindre och billigare men Àn har vi inte sett nÄgot.
 
Senast Àndrad:

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag provade ett par olika varianter frÄn den serien i somras och jag gillar dem ocksÄ. Vettig storlek och lite lÀgre pris. De verkar dock inte vara sÄ jÀttevanliga (baserat pÄ hur ofta man ser dem pÄ diverse forum). Jag hade hoppats pÄ att man skulle fortsÀtta med fler serier som Àr lite mindre och billigare men Àn har vi inte sett nÄgot.

Nej de verkar inte vara storsÀljare faktiskt. Men jag blev verkligen sugen pÄ denna!
 

Vask

Breitling
Hej och vÀlkommen till KS.

Breitling Ă€r precis som alla andra premium mĂ€rken. Klarar det helt ok under rimliga förutsĂ€ttningar. NĂ„gon timme utomhus skall inte vara nĂ„gra konstigheter. Du vĂ€rmer klockan pĂ„ baksidan med din handled. Klockor har varit uppe pĂ„ mount Everest och kommit ner. Skulle du jobba pĂ„ ett bygge med stötar och det Ă€r -18grader sĂ„ Ă€r det inte optimalt. Är man mycket ute i kylan sĂ„ Ă€r det dessutom skönare med en lĂ€tt quartz-klocka. Tex en endurance pro. StĂ„l leder kyla det gör inte plast/gummi/karbon. Och quartz Ă€r tĂ„ligare Ă€n ett automatiskt urverk.

MÄnga byter till skinnband pÄ vintern för att det Àr skönare Àn stÄllÀnk. Jag tycker sjÀlv det Àr ett bra trick. Skinn pÄ vintern, lÀnk pÄ höst och vÄr samt gummi eller lÀnk pÄ sommaren nÀr man svettas. Keramiska klockor eller titan Àr ocksÄ bÀttre Àn stÄl nÀr det gÀller bekvÀmlighet i kyla eller vÀrme.

Lycka till och stĂ€ll gĂ€rna fler frĂ„gor. Är du Ă€ndĂ„ osĂ€ker sĂ„ finns mĂ€rken som Ă€r certifierade för vĂ€rme och kyla. Tex Sinn EZM 3F. -45 grader till + 80grader. Lagom för ett svenssonliv :)
Tack för utförligt svar :)
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Fick hem denna för en okej slant (efter att FedEx hade tappat bort paketet en stund).

Gillar den starkt, lite karaktĂ€r med hĂ€ngigt band och föregĂ„ende Ă€gare har blingat till den med guld riders och pushers. Dock börjar det slĂ€ppa rejĂ€lt frĂ„n knapparna sĂ„ jag ska kolla med urmakaren om man försiktigt kan slipa bort resterande guld eller blir det en bĂ€ttre helhet om de kan guldas till/bytas ut mot guld istĂ€llet...? đŸ€”

IMG_6253.jpeg
IMG_6250.jpeg
 
Senast Àndrad:

Vask

Breitling
Hej alla breitling supporters !

Hur lÀnge behöver man bÀra sin klocka
( automatisk) varje dag för att hĂ„lla ”igĂ„ng klockan”

Ogillar att behöver stÀlla om datum o tid osv

Tack pÄ förhand :)
 
Topp