• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Leiflicious

Cartier
IMG_9966.jpeg


FÄr bara hoppas att det inte blir galet dyrt, dvs start pÄ 100 000-250 000kr. Finns en klar risk att de skall ta upp kampen pÄ den nivÄn. Vi fÄr vÀl se
som @DrDre skrev sÄ finns andra som lyckats bra med Äterupplivade och behÄlla ok priser.
Man fnissade ju Ă€ndĂ„ gott Ă„t att Kern sjĂ€lv lajkat den dĂ€r 😃
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Blev inget, jag lugnade ner mig. MĂ„ste ta det lite lugnt. Ett spontanköp i mĂ„naden Ă€r grĂ€nsen 😅
Vilka valde du mellan? Well, kan bara hÄlla med dig kring spontanköp, gÀller att hÄlla i plÄnboken dÄ och dÄ. Samtidigt om ett unikt tillfÀlle kommer upp, som man missar sÄ kan det irritera i flera Är.
 

Barricello

Audemars
Riktig tungviktare den hÀr. Klockar in pÄ drygt 180gram trots att lÀnken Àr bantad efter mina sparrisarmar.
IMG_2467.jpeg
Intressant att du nĂ€mner sparrisar â˜ș Har vart sugen till och frĂ„n pĂ„ denna dĂ€r, men upplever den lite stor, eller i alla fall mer Ă„t 44 Ă€n 42. Ligger du pĂ„ runt 16cm tjock sparris?
Jag har ca 17,5
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Intressant att du nĂ€mner sparrisar â˜ș Har vart sugen till och frĂ„n pĂ„ denna dĂ€r, men upplever den lite stor, eller i alla fall mer Ă„t 44 Ă€n 42. Ligger du pĂ„ runt 16cm tjock sparris?
Jag har ca 17,5
Ligger kring +16,5. Visst Àr klockan stor, men tack vare bandhornens utförande och lÀnkens följsamhet sitter den riktigt skönt tycker jag.
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Vilka valde du mellan? Well, kan bara hÄlla med dig kring spontanköp, gÀller att hÄlla i plÄnboken dÄ och dÄ. Samtidigt om ett unikt tillfÀlle kommer upp, som man missar sÄ kan det irritera i flera Är.
Det var den röda Top Time Corvetten som hÀgrade och var Àven nyfiken pÄ Deus men jag avstÄr dessa just nu, skulle behöva rotera ut nÄgot innan det blir köp igen. Klappade till pÄ en Grön Superocean Heritage tidigare som jag Àr grymt nöjd med.
 

kluzik1

Omega
Ett antal experter och Kern kommenterar Breitlings köp och spekulerar lite om framtiden.
Kontentan Àr vÀl ungefÀr att UG har en stolt historia, det Àr roligt med en resursstark köpare och att det kommer att ta tid innan nÄgra klockor slÀpps.

Jag tror det blir premium mÀrke tyvÀrr . Om man tittar pÄ breitling sÀrskilt premier line med tourbillion de sÀljes inte sÄ bra pÄ grund av i vÄra sjuka nördiga hjÀrnan sitter att breitling Àr inte pÄ de nivÄ prismÀssigt.
Hoppas dĂ„ jag Ă€r helt fel men för Kern Ă€r det toppen situation att göra premium mĂ€rke med rĂ€tt historia bakom 😅
 

DrDre

Patek
Jag tror det blir premium mÀrke tyvÀrr . Om man tittar pÄ breitling sÀrskilt premier line med tourbillion de sÀljes inte sÄ bra pÄ grund av i vÄra sjuka nördiga hjÀrnan sitter att breitling Àr inte pÄ de nivÄ prismÀssigt.
Hoppas dĂ„ jag Ă€r helt fel men för Kern Ă€r det toppen situation att göra premium mĂ€rke med rĂ€tt historia bakom 😅

Ja, det Àr den kÀnslan jag ocksÄ fÄtt. Breitling betalade mycket för namnet och det kommer att ta flera Är innan nÄgot slÀpps. Det antycker att det Àr en mer seriös/tyngre satsning Àn att "bara" montera eta-kloner i retrodesignade boetter.

Jag misstÀnker nÄgot exklusivt med ett finare urverk (inhouse, Vaucher eller liknande) som varumÀrkesmÀssigt hamnar mellan Breitling och finmÀrken (t.ex. AP). Kanske distribuerar man dem via Breitlings egna butiker och UN kommer dÄ ocksÄ att dra upp Breitlings status.
 

kluzik1

Omega
Ja, det Àr den kÀnslan jag ocksÄ fÄtt. Breitling betalade mycket för namnet och det kommer att ta flera Är innan nÄgot slÀpps. Det antycker att det Àr en mer seriös/tyngre satsning Àn att "bara" montera eta-kloner i retrodesignade boetter.

Jag misstÀnker nÄgot exklusivt med ett finare urverk (inhouse, Vaucher eller liknande) som varumÀrkesmÀssigt hamnar mellan Breitling och finmÀrken (t.ex. AP). Kanske distribuerar man dem via Breitlings egna butiker och UN kommer dÄ ocksÄ att dra upp Breitlings status.
Exakt . KĂ€nns lite sĂ„ att Kern försöker bygga nĂ„t swatch liknande grupp med breitling som Ă€r omega liknande . Med dessa kunskap man mĂ„ste köpa alla ug klockor som Ă€r till salu i dagslĂ€get vĂ€nta 5 Ă„r och se hur de vĂ€xer đŸ€Ł
O andra hÄll det blev verkligen mÀrkliga tider för klockentusiaster med massa spekulationer
 

Leiflicious

Cartier
Ett antal experter och Kern kommenterar Breitlings köp och spekulerar lite om framtiden.
Kontentan Àr vÀl ungefÀr att UG har en stolt historia, det Àr roligt med en resursstark köpare och att det kommer att ta tid innan nÄgra klockor slÀpps.

Borde inte köpet mest ha att göra med att fÄ tillgÄng till urverk att kalla in house? SlÀnga ut sellitta en gÄng för alla och slippa lÀgga samma summa pÄ R&D, sÄ fÄr man ett varumÀrke pÄ köpet ocksÄ.
 

DrDre

Patek
Borde inte köpet mest ha att göra med att fÄ tillgÄng till urverk att kalla in house? SlÀnga ut sellitta en gÄng för alla och slippa lÀgga samma summa pÄ R&D, sÄ fÄr man ett varumÀrke pÄ köpet ocksÄ.

Jag har inte följt UNi detalj, men jag har fÄtt för mig att UN har nÄgon egen tillverkning av urverk utan att det Àr ETA och moduler som gÀller. Deras nuvarande sortiment Àr ju rÀtt trist. Det kan dock vara sÄ att de har nÄgra gamla kalibrar och/eller patent som Kern kommer att skaka liv i.

 

Leiflicious

Cartier
Jag har inte följt UNi detalj, men jag har fÄtt för mig att UN har nÄgon egen tillverkning av urverk utan att det Àr ETA och moduler som gÀller. Deras nuvarande sortiment Àr ju rÀtt trist. Det kan dock vara sÄ att de har nÄgra gamla kalibrar och/eller patent som Kern kommer att skaka liv i.

MĂ„ste ju vara alla Ă€ldre patent de suktar efter dĂ„? KĂ€nns ju helt orimligt att köpa ett till företag som ocksĂ„ plĂ„gas av att vara för beroende av moduler pĂ„ allt avancerat för att blomma ut 😅 Tack för info, trodde inte det var sĂ„ illa.
 
Topp