• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Grym
08C9ABE0-06D2-4E0C-96E0-FF0B12DB7BA3.jpeg
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Lämnade du in hos Breitling eller Urbrev? Hur lång tid tog det och kostnad? Jag har också en Crosswind Special (tänker dock inte serva den än).
Vad är det sekundvisaren gör som inte är normalt?
Urbrev,drygt 6 veckor,5600:- då byttes klinkhjul och fjäder också. Sekundvisaren flyter inte som den ska. Den hackar och nästan stannar upp ibland för att sedan hoppa en bit. Han skulle fixa detta på garanti.
 

DrKlocka

Audemars
Urbrev,drygt 6 veckor,5600:- då byttes klinkhjul och fjäder också. Sekundvisaren flyter inte som den ska. Den hackar och nästan stannar upp ibland för att sedan hoppa en bit. Han skulle fixa detta på garanti.
Kollade du om även modulen servades?
Det är en stor skillnad mot om bara gångverket servades, vilket en del verkar göra. Det är inte att rekommendera...
 

DrKlocka

Audemars
Lämnade du in hos Breitling eller Urbrev? Hur lång tid tog det och kostnad? Jag har också en Crosswind Special (tänker dock inte serva den än).
Vad är det sekundvisaren gör som inte är normalt?
Antar att du eftersöker lågt pris och kort väntetid?
Två kriterier man aldrig hade tagit in en riktig hantverkare för. Detsamma bör gälla klockor och urmakare...
 

Matte1970

Cartier
Antar att du eftersöker lågt pris och kort väntetid?
Två kriterier man aldrig hade tagit in en riktig hantverkare för. Detsamma bör gälla klockor och urmakare...
Framför allt kort väntetid. Drar mig rejält för att lämna in på service om det tar ett halvår som man hör ibland. Jag förutsätter att de (Urbrev) har garanti på servicen. Jag har läst många gånger om urusel service från Breitling, så det garanterar inte något.
 

Andreas....

Omega
Paneristi
Framför allt kort väntetid. Drar mig rejält för att lämna in på service om det tar ett halvår som man hör ibland. Jag förutsätter att de (Urbrev) har garanti på servicen. Jag har läst många gånger om urusel service från Breitling, så det garanterar inte något.
Har inte haft klockan på service hos dom men för annat och då har jag fått klockan tillbaka inom 1 vecka men service tar tid speciellt om de behöver byta delar 😊 tror det är svårt och få det snabbare gjort ... då lär dom nog inte göra något bra jobb
 

DrKlocka

Audemars
Framför allt kort väntetid. Drar mig rejält för att lämna in på service om det tar ett halvår som man hör ibland. Jag förutsätter att de (Urbrev) har garanti på servicen. Jag har läst många gånger om urusel service från Breitling, så det garanterar inte något.
En garanti säger väl ingenting om jobbet?
Breitling i Täby gör riktigt bra jobb, hade inte tvekat att lämna in där. Värt den extra tiden och pengen om man vill ha det ordentligt gjort.
 
Topp