• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

ToolDiver

KS Explorers Club
Smög förbi Biblioteksgatan igĂ„r. Skulle bara kika lite
 Slutade sĂ„klart med katastrof. đŸ˜± 😅

IMG_6266.jpeg


image.jpg


image.jpg
Va ocksĂ„ dĂ€r men fick en vattenflaska som julklapp đŸ„ŽđŸŽđŸŽ„
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Va ocksĂ„ dĂ€r men fick en vattenflaska som julklapp đŸ„ŽđŸŽđŸŽ„

Haha ja de slumpar vĂ€l in presenterna i paketen eller sĂ„ har jag varit förbaskat snĂ€ll i Ă„r 😅 đŸŽ…đŸ»

Kul att köpa direkt frĂ„n moderskeppet men det lĂ€r vĂ€l kvala in som det ekonomiskt sĂ€msta köpet nĂ„gonsin. Dock tĂ€nker jag mycket att det blir en keeper men man Ă€r ju lite flippar-tokig sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se

 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Köpt hem en AB0110, klockan har dock inte ”tachymeter” inskrivet nĂ„gonstans pĂ„ tavlan, vilket varenda en utav dem övriga jag sett har.

Är det bara ta det för vad det Ă€r, dvs fejk?
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Snyggt spottat, missade det helt.
Men ja, den behöver en rejÀl service OM den nu Àr Àkta.

- japp, tÀnkte Àven pÄ dem, ocksÄ noterat det. VÀldigt trÄkigt om sÄ Àr fallet. TÀnk skicka in den till urbrev, men Klockmaster i stan som enbart sÀljer seiko o diverse billigare klockor bör kunna öppna upp den för att kolla urverket?

Tack för era svar!
 

Sch0nning

Cartier
Snyggt spottat, missade det helt.
Men ja, den behöver en rejÀl service OM den nu Àr Àkta.

- japp, tÀnkte Àven pÄ dem, ocksÄ noterat det. VÀldigt trÄkigt om sÄ Àr fallet. TÀnk skicka in den till urbrev, men Klockmaster i stan som enbart sÀljer seiko o diverse billigare klockor bör kunna öppna upp den för att kolla urverket?

Tack för era svar!
Fejk tyvÀrr. Hoppas du kan fÄ pengarna tillbaka!
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
@Sch0nning

Haha, sĂ„g ocksĂ„ ”informationen”
OcksÄ missat att det inte stÄr automatic dÀr det bör.

Tack för era svar, nu blir det att hÄlla tummarna för ett lyckat Äterköp.
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
@Sch0nning

Haha, sĂ„g ocksĂ„ ”informationen”
OcksÄ missat att det inte stÄr automatic dÀr det bör.

Tack för era svar, nu blir det att hÄlla tummarna för ett lyckat Äterköp.
Hej

fÄr man frÄga var du köpt den? Jag funderar pÄ om det Àr C24, jag köper dÀrifrÄn utan ngn större oro iom att de vettar sina annonser.
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Hej

fÄr man frÄga var du köpt den? Jag funderar pÄ om det Àr C24, jag köper dÀrifrÄn utan ngn större oro iom att de vettar sina annonser.

Tradera, sÀljaren hade mÄnga positiva omdömen som jag stirra mig blint pÄ.

FÄr vÀl hoppas att köparskyddet gör sitt!

Allra först hoppas jag pĂ„ att bilderna Ă€r en optisk illusion och att den faktiskt Ă€r Ă€kta 😉
 

DrDre

Patek

Det ska bli intressant att se vad de ska göra med det. Lite ovanligt grepp att ett stort företag köper den dĂ€r typen av ”slocknade stjĂ€rnor som Ă„terupplivas”.

Nivada, Vulcain, Excelsior Park mfl drivs ju vidare gnm konceptet relativt lÄga priser (10-12 f en trehandare Ä det dubbla för en kronogtaf), out-sourcad eta-klon, försÀljning online och retro-design.

Kern har nog nÄgot annat i Ätanke.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Det ska bli intressant att se vad de ska göra med det. Lite ovanligt grepp att ett stort företag köper den dĂ€r typen av ”slocknade stjĂ€rnor som Ă„terupplivas”.

Nivada, Vulcain, Excelsior Park mfl drivs ju vidare gnm konceptet relativt lÄga priser (10-12 f en trehandare Ä det dubbla för en kronogtaf), out-sourcad eta-klon, försÀljning online och retro-design.

Kern har nog nÄgot annat i Ätanke.
Tror det, slĂ„ss mot de heliga 3 ? 😳
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor

IMG_9966.jpeg


FÄr bara hoppas att det inte blir galet dyrt, dvs start pÄ 100 000-250 000kr. Finns en klar risk att de skall ta upp kampen pÄ den nivÄn. Vi fÄr vÀl se
som @DrDre skrev sÄ finns andra som lyckats bra med Äterupplivade och behÄlla ok priser.
 

DrDre

Patek
Ett antal experter och Kern kommenterar Breitlings köp och spekulerar lite om framtiden.
Kontentan Àr vÀl ungefÀr att UG har en stolt historia, det Àr roligt med en resursstark köpare och att det kommer att ta tid innan nÄgra klockor slÀpps.

 
Topp