• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
HĂ„ller med, naturligtvis ;-)
Min nya pÄ ingÄng Àr en A13048 frÄn 93. Om jag fÄr vÀlja sÄ föredrar jag ju mest 81950. Men jag lovar att den jag har pÄ ingÄng inte finns det minsta anstymmelse till bling pÄ. Riktigt schleten trots att den Àr ganska modern. Gillar sÄklart blinget med, som pÄ din. Helt annat utryck pÄ egentligen i grunden samma klocka. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
IgÄr med nÄgra öl i vÀsten rÄkade jag klicka pÄ tvÄ klockor. Gaaaah. Jag Ängrar mig pÄ den ena. Den andra drog jag direkt, det var ingen auktion. Varför blir det alltid sÄ hÀr? Den jag Ängrar mig pÄ Àr exakt en likadan 81950 jag redan har, men med serienummer lite senare frÄn 84, möjligen 85, inte en av de första 500. Dock sÄ har den mycket finare index-patina Àr mitt ex. Med öl i kroppen var det en mycket bra idé att ha tvÄ likadana klockor. I normalt tillstÄnd inte en lika vettig idé. ;)
SÄ om nÄgon gillar min ufo-chronomat och vill ha en likadan med senare serienummer och finare patina, sÄ bjud gÀrna över mig. Jag vet ju inte om jag vinner auktionen, fem dagar kvar, men kan tÀnka mig det dÄ jag brukar vinna fylletryckningar av tradition. Den kommer att (om den inte sticker ivÀg) kosta dryga 11k med frakt och moms. Billigt. Mitt maxbud Àr bara nÄgon dollar över aktuellt bud. Om inte fÄr den vÀl Äka upp pÄ köp&sÀlj sen. :)
http://www.ebay.com/itm/262305348076?_trksid=p2060353
s-l1600.jpg
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Dra pÄ ett Hadley Roma Contura pÄ den dÀr ^^^^och ni har sommarklockan redo. Don't be shy.. :rolleyes:
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
image.jpeg

Trivs egentligen vÀldigt bra med denna men suget efter en 40mm Chronomat börjar bli stort, ska man ge in för den kÀnslan och flippa eller inte Àr den stora frÄgan.
Det lÄter bra, mitt lÄngsiktiga mÄl Àr att gamla chronomaterna ska bli stekheta (och svindyra hehe). Hypen börjar.... ;) Samt att "ufo" blir det vedertagna smeknamnet tack vare boettens tefatsform. :)
 
Topp