• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
....Jag kunde inte lÄta bli.
Breitling Avenger Hurricane (2).JPG
.....Min svarta samling behöver en medlem till!
Redogörelse om klockan kommer sÄ fort jag fÄtt den. Vet dock inte nÀr det blir Ànnu.
Jag misstÀnkte att du inte skulle kunna lÄta bli..;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Provar min Colt pÄ lÀder idag

unnamed-9.jpg
Den dÀr Àr egentligen den riktiga "Colt I", den bortglömda. Min gamla A17035 brukar kallas "Colt I" och A17380 för "Colt II". Det lÀmnar din i ingenmansland utan smeknamn. Men din Àr den första Colten dÀr varumÀrket anvÀnds pÄ riktigt. Jag har fullset och det stÄr inte produktnamnet Colt nÄgonstans, min Àr "Pre-Colt". Kan dock tillÀgga att min benmÀndes som Colt i Chronologen. SÄ vad Àr rÀtt? Det rÀtta vore kanske att A17035 Àr "Colt I", din Àr "Colt II" och A17380 Àr "Colt III".
Det Àr ett nördigt problem med Colt-serien och dess smeknamn. ;)
 
Senast Àndrad:
HÀrlig Colt I! SÄ trevlig den dÀr.

Den dÀr Àr egentligen den riktiga "Colt I", den bortglömda. Min gamla A17035 brukar kallas "Colt I" och A17380 för "Colt II". Det lÀmnar din i ingenmansland utan smeknamn. Men din Àr den första Colten dÀr varumÀrket anvÀnds pÄ riktigt. Jag har fullset och det stÄr inte produktnamnet Colt nÄgonstans, min Àr "Pre-Colt". Kan dock tillÀgga att min benmÀndes som Colt i Chronologen. SÄ vad Àr rÀtt? Det rÀtta vore kanske att A17035 Àr "Colt I", din Àr "Colt II" och A17380 Àr "Colt III".
Det Àr ett nördigt problem med Colt-serien och dess smeknamn. ;)

Stort tack för den informationen! Har du mer intressant info fÄr du gÀrna skicka pm. Jag har haft klockan sedan ny och det var min första "finare klocka" men har inte sÄ Àgnat den sÄ mkt tid dÄ den dessvÀrre glömts bort bland de nyare förvÀrven, men provade pÄ idag pÄ lÀder vilket gav lite nytÀndning :) FÄr se om den fÄr lite mer handledstid nu pÄ lÀder Àn tidigare, annars kanske den fÄr lÀmna för ngt annat kul...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Stort tack för den informationen! Har du mer intressant info fÄr du gÀrna skicka pm. Jag har haft klockan sedan ny och det var min första "finare klocka" men har inte sÄ Àgnat den sÄ mkt tid dÄ den dessvÀrre glömts bort bland de nyare förvÀrven, men provade pÄ idag pÄ lÀder vilket gav lite nytÀndning :) FÄr se om den fÄr lite mer handledstid nu pÄ lÀder Àn tidigare, annars kanske den fÄr lÀmna för ngt annat kul...
NÄgot förvirrande info frÄn min sida dock. ;)
Iallafall, grym Colt vilket nummer den nu Àn mÄ rÀknas som! Testa ett hadley Roma cordura pÄ den vetja!
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
En frÄga till mina Breitling-bröder :)

Har en annons pÄ K&S med nÄgra gummiband. https://klocksnack.se/threads/3x-breitling-22-20-gummi-inklusive-viklÄs-prisbumpad-bud.52075/

Har fĂ„tt nĂ„gra, vad jag tycker, riktigt dĂ„liga bud. Är prissĂ€ttningen rimlig eller Ă€r jag helt off? Vill sĂ„klart varken sĂ€lja till skambud eller ocker sĂ„ riktar frĂ„gan till den samlade expertisen ;)

För 2900 Àr det fullt rimligt!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
En frÄga till mina Breitling-bröder :)

Har en annons pÄ K&S med nÄgra gummiband. https://klocksnack.se/threads/3x-breitling-22-20-gummi-inklusive-viklÄs-prisbumpad-bud.52075/

Har fĂ„tt nĂ„gra, vad jag tycker, riktigt dĂ„liga bud. Är prissĂ€ttningen rimlig eller Ă€r jag helt off? Vill sĂ„klart varken sĂ€lja till skambud eller ocker sĂ„ riktar frĂ„gan till den samlade expertisen ;)
Rimligt. Stycka av och dela upp? Köpa loss ett band för nÄn hunka?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
En frÄga till mina Breitling-bröder :)

Har en annons pÄ K&S med nÄgra gummiband. https://klocksnack.se/threads/3x-breitling-22-20-gummi-inklusive-viklÄs-prisbumpad-bud.52075/

Har fĂ„tt nĂ„gra, vad jag tycker, riktigt dĂ„liga bud. Är prissĂ€ttningen rimlig eller Ă€r jag helt off? Vill sĂ„klart varken sĂ€lja till skambud eller ocker sĂ„ riktar frĂ„gan till den samlade expertisen ;)
Sen va det lite masspsykos i trÄden ang nya gummi och viklÄs för ett tag sedan. Marknaden Àr kanske mÀttad?
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Rimligt. Stycka av och dela upp? Köpa loss ett band för nÄn hunka?
Ja det Àr ju en variant. Fast samtidigt hoppas jag att alla som Àr sugna pÄ bara nÄt av banden alternativt viklÄset vÄgar komma med bud. FrÄgan Àr ju fri... Fast skadar ju förstÄs inte att lÀgga till att det kan sÀljas separat. :)
 
Topp