• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
Breitlingsuget slÀpper inte! MÄste va de lÀttklÀdda annonserna som har extra stark inverkan pÄ mig...
image.jpeg
Jag förstÄr dig fullt ut. MÄnga fina modeller (medvetet luddigt skrivet) ;)
 

Bertero

Breitling
Hej pÄ er.
Har fÄtt suget pÄ en Breitling Colt 44 Automatic vit/stÄl, kÀnde den fungerar bÄde till casual och dressad stil.
grymt snygg med svart lÀderarmband men tror jag bestÀller den med stÄl armband.
TÀnkte se vad ni har för synpunkter pÄ dessa ur, vet ju ni har sjukt grym kunskap gÀllande klockor.
Hur hÄller sig en Colt mot andra Breitling`s ?
Hur ofta mÄste man serva den?
Budget för min Breitling Àr runt 25-30K


Tycker ni det fungerar köpa frÄn uret.se, eller har ni nÄgot annat tips.

Blev mÄnga frÄgor ;)
Men ingen frÄga Àr för dum brukar man ju sÀga :)

Tack pÄ förhand
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej pÄ er.
Har fÄtt suget pÄ en Breitling Colt 44 Automatic vit/stÄl, kÀnde den fungerar bÄde till casual och dressad stil.
grymt snygg med svart lÀderarmband men tror jag bestÀller den med stÄl armband.
TÀnkte se vad ni har för synpunkter pÄ dessa ur, vet ju ni har sjukt grym kunskap gÀllande klockor.
Hur hÄller sig en Colt mot andra Breitling`s ?
Hur ofta mÄste man serva den?
Budget för min Breitling Àr runt 25-30K


Tycker ni det fungerar köpa frÄn uret.se, eller har ni nÄgot annat tips.

Blev mÄnga frÄgor ;)
Men ingen frÄga Àr för dum brukar man ju sÀga :)

Tack pÄ förhand
Bra val, men sjukt dÄligt andrahandsvÀrde. Köp beg i bra skick och Äk till Thailand för mellanpengen. :)

FrÄgar du ad om service sÄ sÀger de var femte Är. FrÄgar du mig sÄ servar man nÀr det behövs. TÀthetskoll/service oftare om man badar.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Grannens klocka, en Aerospace med ViggriddarmÀrke. 1 av ungefÀr 50 gjorda. Köptes av grannen för ca 15 Är sedan nÀr han flög Viggen - ganska sur att farsan inte köpte en sjÀlv nÀr han pÄ JA-37an. :grumpy: Farsan var pÄ vippen att lyckas fÄ en gul Aerospace (han var pÄ divisionen Petter Gul sÄ det hade passat perfekt) med ViggriddarmÀrke specialbestÀllda av Breitling i 10 exemplar men det blev inte av. Urk. Hade varit sÄ himla kul att ha nu i efterhand. :banghead:
image.jpeg
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Grannens klocka, en Aerospace med ViggriddarmÀrke. 1 av ungefÀr 50 gjorda. Köptes av grannen för ca 15 Är sedan nÀr han flög Viggen - ganska sur att farsan inte köpte en sjÀlv nÀr han pÄ JA-37an. :grumpy: Farsan var pÄ vippen att lyckas fÄ en gul Aerospace (han var pÄ divisionen Petter Gul sÄ det hade passat perfekt) med ViggriddarmÀrke specialbestÀllda av Breitling i 10 exemplar men det blev inte av. Urk. Hade varit sÄ himla kul att ha nu i efterhand. :banghead:
image.jpeg
SÄ otroligt grym. Denna och @Fliegerchronograph 's borde para sig och föda den ultimata svenskstridarbratten.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Grannens klocka, en Aerospace med ViggriddarmÀrke. 1 av ungefÀr 50 gjorda. Köptes av grannen för ca 15 Är sedan nÀr han flög Viggen - ganska sur att farsan inte köpte en sjÀlv nÀr han pÄ JA-37an. :grumpy: Farsan var pÄ vippen att lyckas fÄ en gul Aerospace (han var pÄ divisionen Petter Gul sÄ det hade passat perfekt) med ViggriddarmÀrke specialbestÀllda av Breitling i 10 exemplar men det blev inte av. Urk. Hade varit sÄ himla kul att ha nu i efterhand. :banghead:
image.jpeg
Kan en ful Comex-logga ge ett premium pÄ flera 100k sÄ borde den dÀr ge ett premium pÄ nÄgra mille i relation. I min vÀrld. VÀrlden Àr orÀttvis.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
SÄ otroligt grym. Denna och @Fliegerchronograph 's borde para sig och föda den ultimata svenskstridarbratten.
Den Àr riktigt cool! Titan ocksÄ sÄklart, ger ju en grÄ och militÀr kÀnsla. :) @Fliegerchronograph du fÄr gÀrna posta en bild, inte sÀker att jag vet vilken det Àr!
Kan en ful Comex-logga ge ett premium pÄ flera 100k sÄ borde den dÀr ge ett premium pÄ nÄgra mille i relation. I min vÀrld. VÀrlden Àr orÀttvis.
Hehe ja, verkligen, hÄller med. Och tÀnk om de hade lyckats fÄ fram en gul i 10 ex specialbestÀllda av piloter i svenska flygvapnet inför den dÀr multinationella övningen de skulle ha i Stavanger strax dÀrefter. :grumpy::banghead:
Tycker pappa förtjÀnar en klapp över nÀsbenet för att han inte drev igenom det dÀr hÄrdare.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Den Àr riktigt cool! Titan ocksÄ sÄklart, ger ju en grÄ och militÀr kÀnsla. :) @Fliegerchronograph du fÄr gÀrna posta en bild, inte sÀker att jag vet vilken det Àr!

Hehe ja, verkligen, hÄller med. Och tÀnk om de hade lyckats fÄ fram en gul i 10 ex specialbestÀllda av piloter i svenska flygvapnet inför den dÀr multinationella övningen de skulle ha i Stavanger strax dÀrefter. :grumpy::banghead:
Tycker pappa förtjÀnar en klapp över nÀsbenet för att han inte drev igenom det dÀr hÄrdare.
Jag Ă€r böjd och hĂ„lla med. Är oerhört svag för dessa "militĂ€r" ur.
 
Jag har en frÄga ..
SĂ„g en PILOTLÄNK ute pĂ„ nĂ€tet och jag skickade ett mejl till honom och frĂ„gade om den var 20mm bred .. För det Ă€r det enda som passar till min klocka .. Han svarade med " den Ă€r 22/20mm " .. Vad menas med det dĂ„ ? Är den 20mm eller 22mm ? FörstĂ„r inte :/
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Jag har en frÄga ..
SĂ„g en PILOTLÄNK ute pĂ„ nĂ€tet och jag skickade ett mejl till honom och frĂ„gade om den var 20mm bred .. För det Ă€r det enda som passar till min klocka .. Han svarade med " den Ă€r 22/20mm " .. Vad menas med det dĂ„ ? Är den 20mm eller 22mm ? FörstĂ„r inte :/
22 vid ÀndlÀnkarna och 20 vid spÀnnet
 

Nilecity

Breitling
Jag har en frÄga ..
SĂ„g en PILOTLÄNK ute pĂ„ nĂ€tet och jag skickade ett mejl till honom och frĂ„gade om den var 20mm bred .. För det Ă€r det enda som passar till min klocka .. Han svarade med " den Ă€r 22/20mm " .. Vad menas med det dĂ„ ? Är den 20mm eller 22mm ? FörstĂ„r inte :/

Det betyder att den Àr 22mm bred dÀr man fÀster den i bandhornen, men att den smalnar av till 20mm vid spÀnnet, dvs. den passar inte pÄ din klocka. Du ska förmodligen ha 20/18mm

Ändring: Elvis hann före!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har en frÄga ..
SĂ„g en PILOTLÄNK ute pĂ„ nĂ€tet och jag skickade ett mejl till honom och frĂ„gade om den var 20mm bred .. För det Ă€r det enda som passar till min klocka .. Han svarade med " den Ă€r 22/20mm " .. Vad menas med det dĂ„ ? Är den 20mm eller 22mm ? FörstĂ„r inte :/
20-18 stÀmmer för din lÀnk yes som de andra skrev, denna Àr fel. Men riktigt sÄ enkelt Àr det inte. Det mÄste vara rÀtt endlÀnkar ocksÄ trots att mm-mÄttet Àr samma.

HÀr Àr en bra genomgÄng:
http://forums.watchuseek.com/f15/do-you-have-few-good-links-14156-2.html

Obs, ibland passar dock andra lÀnkar Àn de som "Àr till för den" men det Àr dÄ vanskligt att lÀgga dyra pengar om man inte har returrÀtt för att prova och det inte passar.
 
Topp