• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Era svarta nymodigheter Ă€ts upp av den hĂ„rdaste svarta bratten av dem alla, Maritime. Detta ur, mina damer och herrar, Ă€r lika hĂ„rt dom Dolph Lungrens biceps och Ron Jeremys #€%....
99_-1455396897.jpg
99_1937390896.jpg
99_-226933386.jpg

Snodda bilder. Men nÄgon gÄng ska jag ha en egen. :)
Lika jÀvla ful som Ron Jeremy ocksÄ!
Schysst med svart lÀnk till en svart klocka men vridningen var bland det fulaste jag sett och det förstörde hela klockan :(
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
SlÀnger in en bild som jag tog för ett tag sen pÄ min Breitling Pluton Flygvapnet Team 60, inte superovanlig kanske, men 1000 ex, Àr ju ÀndÄ bara 1000 ex :)
IMG_3180_zpsza88fuze.jpg

IMG_2921_zpsr8z0gy2s.jpg
Respekt:cool: och dÄ tÀnker jag inte i första hand pÄ team 60 som verkar ha landat för gott pga byrÄkrati och brist pÄ pengar:(. Nej jag tÀnker pÄ det analoga/digitala arvet som startade i början pÄ 80-talet med den första Plutonen (Navitimer 2100) och som i en senare variant dyker upp som denna hÀrliga team 60 tribut och lÄngt senare sÀtter av arvet igen i dagens stenhÄrda Aerospace. Respekt:cool:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Lika jÀvla ful som Ron Jeremy ocksÄ!
Schysst med svart lÀnk till en svart klocka men vridningen var bland det fulaste jag sett och det förstörde hela klockan :(
Hehe tÀnk att smaken Àr sÄ olika. :) Vridringen Àr ju det snyggaste med klockan och det som gör den unik.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Köpte ett svart nato med PVD-detaljer men Àr tveksam eftersom det svarta inte matchar helt 100. Försöker hitta ett mörkgrönt med svarta detaljer istÀllet.
image.jpeg

Men jag har ju lite Cordura-straps liggande, vad tror ni om dessa? Vilket borde bli coolast?
 
Senast Àndrad:

Oli

Omega
2-Faktor
image.jpeg

Köpte ett svart nato med PVD-detaljer men Àr tveksam eftersom det svarta inte matchar helt 100. Försöker hitta ett mörkgrönt med svarta detaljer istÀllet.
image.jpeg

Men jag har ju lite Cordura-straps liggande, vad tror ni om dessa? Vilket borde bli coolast?
Vilket som. Den klockan Àr sÄ cool att du skulle kunna sÀtta pÄ ett rosa Nato och ÀndÄ vara ballast i stan.
 

Jooiie

Omega
Riktigt snyggt! En annan var tyvÀrr för snÄl för att köpa viklÄs...
Jag övervÀgde och velade lÀnge om jag skulle ha viklÄs eller bara spÀnnet och tÀnkte köpa med spÀnne först men jag Àr vÀldigt nöjd med mitt val. Sen kan man stÀlla sig frÄgan Àr det vÀrt pengarna? - Knappt. Kan man fÄ ett
Finns ju ett för en bra peng pÄ köp/sÀlj just nu... :D:angel::angel:
Kan ju nÀmna att jag hade köpt ditt pÄ direkten om det var 20/18... ;)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Kan ju nÀmna att jag hade köpt ditt pÄ direkten om det var 20/18... ;)
finns det viklÄs för 18mm gummi? RÀtt sÀker pÄ att det Àr samma viklÄs till alla gummibanden men inte 100% pÄ det. Tror banden Àr 24-20 22-20 20-20, men kanske bÀst att dubbelkolla med forumets egna ufo-jÀgare @JensBP aka Mr Breitling :)
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
finns det viklÄs för 18mm gummi? RÀtt sÀker pÄ att det Àr samma viklÄs till alla gummibanden men inte 100% pÄ det. Tror banden Àr 24-20 22-20 20-20, men kanske bÀst att dubbelkolla med forumets egna ufo-jÀgare @JensBP aka Mr Breitling :)
Ja det finns 18mm viklÄs till 20-18-gummin. Vad ska du ha 20-18 till, Oli? Har du nÄn "liten" klocka med 20-lugg nu? :)
Edit. Missuppfattade allt, det var ju inte du som ville ha ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag övervÀgde och velade lÀnge om jag skulle ha viklÄs eller bara spÀnnet och tÀnkte köpa med spÀnne först men jag Àr vÀldigt nöjd med mitt val. Sen kan man stÀlla sig frÄgan Àr det vÀrt pengarna? - Knappt. Kan man fÄ ett

Kan ju nÀmna att jag hade köpt ditt pÄ direkten om det var 20/18... ;)
Make offer-pris. GÄr sÀkert att fÄ ok. http://m.ebay.com/itm/100-Genuine-N...oyment-Strap-20-18mm-/252371913956?nav=SEARCH
 

hannes1988

Cartier
TÀnkte mig en ny sommardykare egentligen, tittade pÄ superocean II men det Àr samma problem med de (mÄ alla fans förlÄta) inre 24 timmars indikationen att det Àr för mycket pÄ tavlan och att de Àr kapade... Varför kan jag inte förstÄ!? dÄ det kÀnns som en kompromiss.

SÄ Àr det nÄgon som har en sÄdan hÀr?
image.jpg


Är den bra eller Ă€r den jĂ€vligt bra sommarklocka?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
TÀnkte mig en ny sommardykare egentligen, tittade pÄ superocean II men det Àr samma problem med de (mÄ alla fans förlÄta) inre 24 timmars indikationen att det Àr för mycket pÄ tavlan och att de Àr kapade... Varför kan jag inte förstÄ!? dÄ det kÀnns som en kompromiss.

SÄ Àr det nÄgon som har en sÄdan hÀr?
image.jpg


Är den bra eller Ă€r den jĂ€vligt bra sommarklocka?
Avenger GMT II! Fantastisk kloka. Fattar inte varför jag sÄlde den. Perfekt sommarklocka. Köp den pÄ lÀnk dock.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
TÀnkte mig en ny sommardykare egentligen, tittade pÄ superocean II men det Àr samma problem med de (mÄ alla fans förlÄta) inre 24 timmars indikationen att det Àr för mycket pÄ tavlan och att de Àr kapade... Varför kan jag inte förstÄ!? dÄ det kÀnns som en kompromiss.

SÄ Àr det nÄgon som har en sÄdan hÀr?
image.jpg


Är den bra eller Ă€r den jĂ€vligt bra sommarklocka?
En av de mest lyckade...
 

hannes1988

Cartier
En av de mest lyckade...

Vill ju gÀrna ha badklocka pÄ gummi men kanske Àr vÀrt att köpa med lÀnken och sedan byta över till gummi. Tack för inspirationsbilden! Gör mig inte mindre sugen...

BÀrs den stort eller tÀnker att den Àr rÀtt sÄ tunn och inte sÄ vÀrst tung för att vara ett stycke stenhÄrt stÄl
 
Topp