• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
image.jpeg

Tog lite recensionsbilder idag. Bjussar pÄ en preview. :)
Den Àr jÀkligt mummig! Snygg bild ocksÄ. Ska bli skoj att lÀsa recensionen
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Har haft min Breitling i ca 10 Är och har fortfarande inte lÀmna in den för service.
Det har inte anvÀnds dagligen och kÀnns lÀtt i uppdragning, faktiskt lÀttare Àn min nya Tudor.
Tycker Àven att den hÄller tiden ganska bra.
Vad Àr worst case om den inte kommer in pÄ service?
Behöver jag vara orolig?
IMG_3112.JPG
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Har haft min Breitling i ca 10 Är och har fortfarande inte lÀmna in den för service.
Det har inte anvÀnds dagligen och kÀnns lÀtt i uppdragning, faktiskt lÀttare Àn min nya Tudor.
Tycker Àven att den hÄller tiden ganska bra.
Vad Àr worst case om den inte kommer in pÄ service?
Behöver jag vara orolig?
IMG_3112.JPG
Lyssna pÄ podcasten del 2, dÀr diskuteras detta. Framför allt lÀr vÀl klockan inte vara vattentÀt lÀngre om inte packningarna blivit bytta.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Har haft min Breitling i ca 10 Är och har fortfarande inte lÀmna in den för service.
Det har inte anvÀnds dagligen och kÀnns lÀtt i uppdragning, faktiskt lÀttare Àn min nya Tudor.
Tycker Àven att den hÄller tiden ganska bra.
Vad Àr worst case om den inte kommer in pÄ service?
Behöver jag vara orolig?
IMG_3112.JPG
WR lÀr va sÄdÀr sÀker. Fler delar slits i verket. Jag hade utan tvekan lÀmnat pÄ service nu. Jag vÀntade 7Är med min Avenger och det kostade inte mer för det... Men det kan det sÀkert göra
 

mega

Rolex
image.jpeg

Det har varit lite meckigt att ta reda pÄ specen pÄ urverket i min Evo men se pÄ fan, det stÄr ju pÄ en av de första sidorna i manualen. :D
+-15 sekunder/Ă„r.
Ca en sekund per mÄnad i genomsnitt alltsÄ, verkar riktigt asgrymt. Hur stÄr den sig i konkurrensen ? Om man jÀmför ex. med Seikos tyngre GS pjÀser ?
Skall försökakomma ihÄg att synka min riktigt noga och följa den ett par mÄnader, jag anvÀnder den i snitt nÄgon dag per vecka i alla vÀder.
Vet inte om du lÀst om hur Breitling i TÀby skötte fixning av min Aero ? https://klocksnack.se/threads/breitling-service-eller-tomten-kommer-i-maj.39116/#post-907090
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ca en sekund per mÄnad i genomsnitt alltsÄ, verkar riktigt asgrymt. Hur stÄr den sig i konkurrensen ? Om man jÀmför ex. med Seikos tyngre GS pjÀser ?
Skall försökakomma ihÄg att synka min riktigt noga och följa den ett par mÄnader, jag anvÀnder den i snitt nÄgon dag per vecka i alla vÀder.
Vet inte om du lÀst om hur Breitling i TÀby skötte fixning av min Aero ? https://klocksnack.se/threads/breitling-service-eller-tomten-kommer-i-maj.39116/#post-907090
Kul trÄd! Hur urverket stÄr sig mot konkurrenterna beror pÄ vad man uppskattar.

BREITLING Cal 79
  • +-15 spy
  • MĂ„nga funktioner (timer, kronograf, alarm, evighetskalender, belysning mm)
  • Minutvisare som flyttar sig 2 ggr/min
  • 4 Ă„rs batteritid

GS 9F
  • +-10 alternativt +-5 spy beroende pĂ„ modell
  • Tillslutet - Teoretiskt servicefritt i 50 Ă„r.
  • Starkt - orkar dra tunga visare
  • Minutvisare som flyttar sig 4ggr/min
  • Snyggt
  • 5 Ă„rs batteritid
GS-verket Àr ju inget multifunktionsurverk.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Kul trÄd! Hur urverket stÄr sig mot konkurrenterna beror pÄ vad man uppskattar.

BREITLING Cal 79
  • +-15 spy
  • MĂ„nga funktioner (timer, kronograf, alarm, evighetskalender, belysning mm)
  • Minutvisare som flyttar sig 2 ggr/min
  • 4 Ă„rs batteritid

GS 9F
  • +-10 alternativt +-5 spy beroende pĂ„ modell
  • Tillslutet - Teoretiskt servicefritt i 50 Ă„r.
  • Starkt - orkar dra tunga visare
  • Minutvisare som flyttar sig 4ggr/min
  • Snyggt
  • 5 Ă„rs batteritid
GS-verket Àr ju inget multifunktionsurverk.

HÄller min Colt Superquartz samma tempo som sista 1,5 mÄnaden sÄ kommer den att forta sig exakt 15 sekunder pÄ ett Är. Ganska skapligt :)
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Lyssna pÄ podcasten del 2, dÀr diskuteras detta. Framför allt lÀr vÀl klockan inte vara vattentÀt lÀngre om inte packningarna blivit bytta.
Podcasten? Vad Àr detta jag missat?

WR lÀr va sÄdÀr sÀker. Fler delar slits i verket. Jag hade utan tvekan lÀmnat pÄ service nu. Jag vÀntade 7Är med min Avenger och det kostade inte mer för det... Men det kan det sÀkert göra
Det Ă€r vĂ€l till och bita i det sura och lĂ€mna in den pĂ„ service dĂ„. Är de till och lĂ€mna den till vilken AD som helst eller det varierar i kvalitet och pris hos dom? Är bosatt i NV SkĂ„ne sĂ„ slipper helst köra land och rike för att lĂ€mna in den :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Podcasten? Vad Àr detta jag missat?


Det Ă€r vĂ€l till och bita i det sura och lĂ€mna in den pĂ„ service dĂ„. Är de till och lĂ€mna den till vilken AD som helst eller det varierar i kvalitet och pris hos dom? Är bosatt i NV SkĂ„ne sĂ„ slipper helst köra land och rike för att lĂ€mna in den :)
Det skilljer sÀkert lite i pris och sÄ men det kommer ju med garanti sÄ jobbet fÄr man ju ta för givet att det Àr bra. Kolla Breitlings hemsida för att se lista pÄ ad. Sen kan du söka hÀr om det finns nÄgra negativa reviews...
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
HÄller det sÄ hög kvalitet som det ser ut ?
Jo det ser bra ut men banden Àr stela som pinnar frÄn början sÄ man fÄr massera dom ordentligt för att fÄ dom bekvÀma. SpÀnnet Àr lite smÀckigt och matchar vÀl inte riktigt toolkÀnslan. Men jag har ju redan fÄtt piken att byta mot original:)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
BratevÀnner. Min graal hade FEEEL krona. Att jag inte tÀnkte pÄ det. SkÀmskudde. Kronan var ju mycket mindre Àn mina andra UFO:n. UpptÀckte bara att den inte gick hela vÀgen in, men inte att den var mycket mindre dessutom. NÄgon slarvig tidigare service under dess 32-Äriga liv antagligen. Idag hemkommen med ny frÀsch krona i rÀtt storlek. Med nya klÀder i form av ett kolsvart HD Cordura pÄ borstat Breitling törnlÄs (sÄklart). VÀrldens hÄrdaste Breitling. Kan meddela att inte ens TP:s servicechef sett tavlan tidigare. Detta Àr en keeeeper ala' numero uno....
DSCN9774.jpg

Untitled-5.jpg
 
Senast Àndrad:
Topp