• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Vill ju gÀrna ha badklocka pÄ gummi men kanske Àr vÀrt att köpa med lÀnken och sedan byta över till gummi. Tack för inspirationsbilden! Gör mig inte mindre sugen...

BÀrs den stort eller tÀnker att den Àr rÀtt sÄ tunn och inte sÄ vÀrst tung för att vara ett stycke stenhÄrt stÄl
BÀrs lagom. Tunn för att vara breitling. Smiter lÀtt under alla manchetter.
 

svesam

Rolex
TÀnkte mig en ny sommardykare egentligen, tittade pÄ superocean II men det Àr samma problem med de (mÄ alla fans förlÄta) inre 24 timmars indikationen att det Àr för mycket pÄ tavlan och att de Àr kapade... Varför kan jag inte förstÄ!? dÄ det kÀnns som en kompromiss.

SÄ Àr det nÄgon som har en sÄdan hÀr?
image.jpg


Är den bra eller Ă€r den jĂ€vligt bra sommarklocka?

Den Àr gryyyym!!

image.jpeg
 

Anthraxabuz

Panerai
Men jag trÀffade Oli och efter mötet Äkte jag hem med en sÄn hÀr pÄ armen... SÄ man Àr ju iallafall inte utan Breitling! KÀnns som att gÄ frÄn en tung, gedigen pjÀs till att ha en bubbla av helium armen!
86 gram med lÀnk! Crazy! :) Dock kÀnns den högkvalitativ ÀndÄ. Men att man kan bygga nÄt sÄ vÀlbyggd men ÀndÄ lÀtt... Love it!
20160507_203503.jpg
 

xmb216bc

Panerai

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Oli

Omega
2-Faktor
1020:- nÀr jag kollade förra vÄren hos Bergströms
Dyrt! Kan sÀtta 5 spÀnn pÄ att Bergströms gett dig fel pris.
Military pÄ vanligt lÄs listar 1790kr komplett med band och spÀnne.
SpÀnnet ensamt borde ligga nÄnstans runt en 4-500kr tror jag. Kolla med @JensBP. Han har köpt flera st hos ad.

EDIT: missade att ni pratade om ett svart lÄs. DÄ kan priset pÄ 1020kr stÀmma.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
KlÀttrade i klÀtterstÀllning, grovarbete i trÀdgÄrden, brottning. :)


Vilket Àr "rÀtt hÄll" och vilken del ska jag böja? :D
"Singeldelen" och ge den ytterst lite mer böj sÄ att fÀstkant och hÄlet som knÀpper ihop kommer lite lÀngre ifrÄn varandra i lÄst lÀge.
Oj va jag förklarar illa, men hoppas du fattar. Allt görs pÄ egen risk. :)
 

L Boström

Breitling
Hej alla glada klockÀlskare!

Helt ny pÄ forumet och tÀnkte att jag skulle presentera mig sjÀlv lite. :)
Är en kille pĂ„ 21 Ă„r som pĂ„ senare tid har fĂ„tt ett stort intresse för klockor.
Intresset började för nÄgra Är sedan nÀr jag fick klÀmma pÄ en vÀns fina superocean heritage. PÄ den vÀgen fick jag verkligen upp ögonen för just breitling och alla deras modeller.

Har aldrig haft en "riktig" klocka och tÀnkte att den Àr dags att införskaffa mig mitt första ur.
VÀnder mig dÀrför till denna trÄd dÄ min kunskap inte Àr sÄ stor.

Är frĂ€mst inne pĂ„ en dykare och har kollat pĂ„ Superocean II 42 och Superocean Heritage 42.
Min budget ligger runt 10 000 - 20 000 kr
TÀnke kolla om det finns nÄgon som har erfarenhet av dessa tvÄ klockor och i sÄ fall kunde berÀtta lite mer om de tvÄ, för och nackdelar.

Med vÀnlig hÀlsning,
Lukas
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej alla glada klockÀlskare!

Helt ny pÄ forumet och tÀnkte att jag skulle presentera mig sjÀlv lite. :)
Är en kille pĂ„ 21 Ă„r som pĂ„ senare tid har fĂ„tt ett stort intresse för klockor.
Intresset började för nÄgra Är sedan nÀr jag fick klÀmma pÄ en vÀns fina superocean heritage. PÄ den vÀgen fick jag verkligen upp ögonen för just breitling och alla deras modeller.

Har aldrig haft en "riktig" klocka och tÀnkte att den Àr dags att införskaffa mig mitt första ur.
VÀnder mig dÀrför till denna trÄd dÄ min kunskap inte Àr sÄ stor.

Är frĂ€mst inne pĂ„ en dykare och har kollat pĂ„ Superocean II 42 och Superocean Heritage 42.
Min budget ligger runt 10 000 - 20 000 kr
TÀnke kolla om det finns nÄgon som har erfarenhet av dessa tvÄ klockor och i sÄ fall kunde berÀtta lite mer om de tvÄ, för och nackdelar.

Med vÀnlig hÀlsning,
Lukas
Tjena och vÀlkommen hit! @svesam har skrivit tvÄ recensioner som jag tycker du ska lÀsa. Finns i recensionsdelen. Sök i den avdelningen och sök pÄ superocean sÄ kommer de upp. En bra början
 
Topp