• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

ÄNTLIGEN inhandlad. Älskar mitt nya gummiarmband. :D
image.jpeg
Är den fortfarande till salu? :p
 
Bland mina Breitlingfavoriter Àr de dÀr 890/90-talarna som gjordes för olika flygvapen och andra org. Ofta med roliga fÀrger och med logga pÄ tavlan. Den hÀr snyggingen pÄ Köp&SÀlj, en Red Arrows Àr jÀkligt rolig. (TyvÀrr ligger priset lite för högt för att man ens ska börja diskutera).

image-jpeg.315328
 
Bland mina Breitlingfavoriter Àr de dÀr 890/90-talarna som gjordes för olika flygvapen och andra org. Ofta med roliga fÀrger och med logga pÄ tavlan. Den hÀr snyggingen pÄ Köp&SÀlj, en Red Arrows Àr jÀkligt rolig. (TyvÀrr ligger priset lite för högt för att man ens ska börja diskutera).

image-jpeg.315328
Ja den Àr cool, men som du sÀger. Ligger pÄ tok för högt för att det skulle vara tÀnkbart.
 
Ja den Àr cool, men som du sÀger. Ligger pÄ tok för högt för att det skulle vara tÀnkbart.

Jo, tyvÀrr. Hade begÀrt pris legat runt hÀlften sÄ hade man ju kunnat börja prata i alla fall. De dÀr ltd ed ligger vÀl ofta runt 20 (kanske ngn eller ngra tusingar ned). Men det Àr ju liksom ingen ide att erbjuda 20 om begÀrt pris Àr 45.

HÀr Àr en som Àr Ànnu saltare pÄ Chrono24. Likadan fast med Àven en kompass inkluderad. TyvÀrr stÄr inte priset men jag mailade och frÄgade (inte fÄtt svar Ànnu).

Watch_Breitling_The_red_arrows3_5060_3_large.jpg
 
Jo, tyvÀrr. Hade begÀrt pris legat runt hÀlften sÄ hade man ju kunnat börja prata i alla fall. De dÀr ltd ed ligger vÀl ofta runt 20 (kanske ngn eller ngra tusingar ned). Men det Àr ju liksom ingen ide att erbjuda 20 om begÀrt pris Àr 45.

HÀr Àr en som Àr Ànnu saltare pÄ Chrono24. Likadan fast med Àven en kompass inkluderad. TyvÀrr stÄr inte priset men jag mailade och frÄgade (inte fÄtt svar Ànnu).

Watch_Breitling_The_red_arrows3_5060_3_large.jpg
Fan inte ofta man ser en kompass pÄ den! TvÀrballt!
 
Dagens i-landsproblem; vilket band ska jag ha pÄ min Breitling? :D

image.jpeg

Svart

image.jpeg

Grönt

image.jpeg

GrÄtt

image.jpeg

Grönt nato

image.jpeg

Svart nato

image.jpeg
image.jpeg

Mellanlandar lite med kombinationen ovan men stör mig nÄgot fruktansvÀrt pÄ att PVD-detaljerna pÄ natot Àr mörkare Àn klockan.
 
Dagens i-landsproblem; vilket band ska jag ha pÄ min Breitling? :D

image.jpeg

Svart

image.jpeg

Grönt

image.jpeg

GrÄtt

image.jpeg

Grönt nato

image.jpeg

Svart nato

image.jpeg
image.jpeg

Mellanlandar lite med kombinationen ovan men stör mig nÄgot fruktansvÀrt pÄ att PVD-detaljerna pÄ natot Àr mörkare Àn klockan.
Originalet alt. det gröna canvaset
 
Dagens i-landsproblem; vilket band ska jag ha pÄ min Breitling? :D

image.jpeg

Svart

image.jpeg

Grönt

image.jpeg

GrÄtt

image.jpeg

Grönt nato

image.jpeg

Svart nato

image.jpeg
image.jpeg

Mellanlandar lite med kombinationen ovan men stör mig nÄgot fruktansvÀrt pÄ att PVD-detaljerna pÄ natot Àr mörkare Àn klockan.

Natoband Àr precis som ett par silikonbröst, ser bra ut pÄ bild men kÀnns helt efterblivet i verkligheten.
NÄgon av de tre Hadley Roma banden, oklart vilket. Vad heter fÀrgen pÄ nr 3?

Edit: Eftersom jag sjÀlv Àr efterbliven sÄ missade jag att det stod grÄtt.
 
Natoband Àr precis som ett par silikonbröst, ser bra ut pÄ bild men kÀnns helt efterblivet i verkligheten.
NÄgon av de tre Hadley Roma banden, oklart vilket. Vad heter fÀrgen pÄ nr 3?

Edit: Eftersom jag sjÀlv Àr efterbliven sÄ missade jag att det stod grÄtt.
Det första ser ut som grÄa varianten. Ser bra ut! Eller det kanske bara Àr exponeringen för klockan ser ju ocksÄ mkt grÄare ut Àn i verkligheten. GrÄtt eller svart HD Cordura Àr aldrig fel. Tröttningsfaktorn blir lÄg.
IMG_6607.jpeg
 
Det första ser ut som grÄa varianten. Ser bra ut! Eller det kanske bara Àr exponeringen för klockan ser ju ocksÄ mkt grÄare ut Àn i verkligheten. GrÄtt eller svart HD Cordura Àr aldrig fel. Tröttningsfaktorn blir lÄg.
IMG_6607.jpeg

Exakt, det var dÀrför jag var fundersam. Det första ser precis ut som det grÄa i nyansen. MÀsterfotografen @yonsson fifflar med fÀrgerna sÄ man blir Äksjuk.
 
Jo, tyvÀrr. Hade begÀrt pris legat runt hÀlften sÄ hade man ju kunnat börja prata i alla fall. De dÀr ltd ed ligger vÀl ofta runt 20 (kanske ngn eller ngra tusingar ned). Men det Àr ju liksom ingen ide att erbjuda 20 om begÀrt pris Àr 45.

HÀr Àr en som Àr Ànnu saltare pÄ Chrono24. Likadan fast med Àven en kompass inkluderad. TyvÀrr stÄr inte priset men jag mailade och frÄgade (inte fÄtt svar Ànnu).

Watch_Breitling_The_red_arrows3_5060_3_large.jpg
SÀljaren hÀr pÄ forumet har lagt sig sisÄdÀr pÄ dubbla marknadspriset med lÀnk och UTC. Jag diggar RA hÄrt och en sÄdan stor pÄ inköpslistan, dock till normalt pris. ;)
En ny gul Frecce stÄr dock högst upp.
 
FÀrgerna blev knas men texterna stÀmmer. Svart, grönt, grÄtt. Det blir sÀkert det svarta tillslut. Nato Àr dock jÀkligt skönt.
 
Bland mina Breitlingfavoriter Àr de dÀr 890/90-talarna som gjordes för olika flygvapen och andra org. Ofta med roliga fÀrger och med logga pÄ tavlan. Den hÀr snyggingen pÄ Köp&SÀlj, en Red Arrows Àr jÀkligt rolig. (TyvÀrr ligger priset lite för högt för att man ens ska börja diskutera).

image-jpeg.315328
Exakt vad som Àr sÄ kul med gamla UFO-chronomater. De finns i mÀngder av roliga varianter till (Àn sÄ lÀnge ;) ) överkomliga priser. LÄg just en Bombardier Aerospace pÄ bukten som gick överkomligt. Den Àr riktigt ovanlig och samma logo som pÄ vÄra tunnelbanor. Hoppade dock den dÄ jag helt Àr instÀlld pÄ nÄgon fÀrgglad som komplement till alla mina svarta.
 
SÀljaren hÀr pÄ forumet har lagt sig sisÄdÀr pÄ dubbla marknadspriset med lÀnk och UTC. Jag diggar RA hÄrt och en sÄdan stor pÄ inköpslistan, dock till normalt pris. ;)
En ny gul Frecce stÄr dock högst upp.

Jag har sett den dĂ€r klargula med matchande fĂ€rg pĂ„ UTCenheten (eller om det var den dĂ€r gula med ngt "not for sale" tema som ocksĂ„ Ă€r sĂ„ dĂ€r tokgul). JĂ€kligt cool. Å andra sidan Ă€r den inte alls dum pĂ„ ett svart hajband heller. Gult eller klarrött och utc och blank lĂ€nk blir vĂ€ldigt "mycket" pĂ„ gott och ont.

Ang Breitlings till salu. Du verkar ha bra vÀldigt bra koll, sÀrskigt pÄ lite ovaligare Àldre modeller. Om du kastar upp lÀnkar pÄ nÄgra av de du hittat eller funderat pÄ och som Àr ngt sÀrskilt, sÄ tror jag det skulle uppskattas av mÄnga i trÄden.
 
Jag har sett den dĂ€r klargula med matchande fĂ€rg pĂ„ UTCenheten (eller om det var den dĂ€r gula med ngt "not for sale" tema som ocksĂ„ Ă€r sĂ„ dĂ€r tokgul). JĂ€kligt cool. Å andra sidan Ă€r den inte alls dum pĂ„ ett svart hajband heller. Gult eller klarrött och utc och blank lĂ€nk blir vĂ€ldigt "mycket" pĂ„ gott och ont.

Ang Breitlings till salu. Du verkar ha bra vÀldigt bra koll, sÀrskigt pÄ lite ovaligare Àldre modeller. Om du kastar upp lÀnkar pÄ nÄgra av de du hittat eller funderat pÄ och som Àr ngt sÀrskilt, sÄ tror jag det skulle uppskattas av mÄnga i trÄden.
Ja det kan jag absolut göra. Om det inte Àr auktioner jag sjÀlv bjuder pÄ, hehe, aldrig bra med konkurrens.. ;) men absolut, jag scannar ju nÀtet likt en psyksjuk sÄ visst kan jag dela mer coola modeller. Ibland har jag gjort sÄ redan. Ebay Àr mÄnga ggr bÀttre Àn c24 för fynd mÄste jag sÀga. Sen funkar ju .com sisÄdÀr, oavsett instÀllningar fÄr man inte trÀff pÄ allt, bÀst Àr ju att ha sparade favoritsökningar pÄ alla lÀnders ebay-sidor sÄ kan man snabbt köra sin dagliga scanning. Behöver jag lÀggas in? ;)
 
Ja, va fan. Ville testa vanligt spÀnne istÀllet för vikspÀnnet, ser ju inte klokt ut med stÄlspÀnne.
Helheten Àr faktiskt viktig. KÀndes alltid bÀttre med orginalstrappen nÀr jag hade min bratte. SvÄrt att sÀtta fingret pÄ vad kÀnslan bestÄr i. Skulle lÀtt lÀgga samma pengar pÄ nÄgot liknande.
 
Tillbaka
Topp