• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Återkopplar, har nu lĂ€mnat in den till Rydbergs ur, AD. Kronograf-minut-visaren har ocksĂ„ slutat fungera. Skulle skicka upp den till Time Promotion för ett kostnadsförslag. Hoppas det inte blir allt för dyrt.. :hungover:

Hmm, det kan gÄ hur som helst dÄ med andra ord. Hoppas pÄ ett humant förslag.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
12506910_10153434369381347_2133612255_n.jpg


Börjar bli sugen pÄ nÄgot nytt i brattevÀg! NÄgon som funderat pÄ samma sak? Kanske nÄgot i titan :)

Kan tÀnka mig att det Àr en riktig tjockis men det Àr vÀl vitsen med den modellen? Mitt klockkonto Àr typ tomt nu, behlver fÄ tillbaka lite klockor frÄn service och sÀlja dem innan jag kan shoppa loss.

Colten Àr cool men hade varit Ànnu coolare i titan med borstad boett. :)
Billig dock, mÀrkligt att de inte Àr mer poppis Àn de Àr.

Det dÀr Àr en Cockpit va? Det Àr för mycket av allting pÄ den dÀr. Tavlor överallt, nÀstan helpolerat, pushers, siffror i mÀngder och rÀtt skönt stuk. Jag gillar den! FrÄgan Àr om den Àr roligare/trevligare/bÀttre Àn en Aerospace EVO som jag ocksÄ Àr sugen pÄ?

Colten Àr riktigt nice tycker jag. Jag gillar att den Àr bling men jag har ju en matt stÄlfisk med ljus tavla sÄ de kompletterar varandra bra. Ibland ska det vara lite mycket av allt. :)
Nu Àr ocksÄ lÀnken pÄ.
DSC_1218-01.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Af Sjodahl

Denna Àr vÀl ok? Chrono duog, riktigt tidig. 92. Tror piloterna kom dÄ, kanske 91. Har sett denna dÄliga datummÀrkning pÄ tidiga piloter förut. Senare kör de ju bÄde vecka och Är.
http://www.chrono24.se/breitling/armband-pilot-bracelet-for-chronomat-20mm--id4444864.htm

Denna Àr ocksÄ chrono duog (men reserverad). Ser man pÄ endlÀnken och att den Àr lite "mjukare" i innerkanten av lÀnken. Jag gillar egentligen Chrono duog mer Àn 300A för att den Àr bekvÀmare. 300A har lite vassare kanter precis som alla brattelÀnkar idag. Förut var de ju lite mer rundade, vilket jag egentligen föredrar. http://www.chrono24.se/breitling/armband-chronomat-pilot-steel-strap-20mm--id4439386.htm

En 300A. Men inga bilder? http://www.chrono24.se/breitling/ar...chronomat-chronograph-300a-top--id4467941.htm

Alla ser bra ut tycker jag, utom den sista dÄ hehe. Jag skulle prutat. :)
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
FrÄn japan va? Bjöd pÄ den dÀr men glömde bort. :D Men nu Àr rödingen sommarklocka.

Yes, tyckte priset var helt okej,tom bra?
Dock original sekundvisare,dom byts vÀl till pilen vid service? En oservad hyllvÀrmare kanske?

SÄ vi fÄr vÀl se hur den ser ut nÀr det landat
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Yes, tyckte priset var helt okej,tom bra?
Dock original sekundvisare,dom byts vÀl till pilen vid service? En oservad hyllvÀrmare kanske?

SÄ vi fÄr vÀl se hur den ser ut nÀr det landat
ja bra pris. Snygg tavla!

Visaren byts inte alltid pÄ service. Beror pÄ var, och om den hÄller avmonteringen.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Yes, tyckte priset var helt okej,tom bra?
Dock original sekundvisare,dom byts vÀl till pilen vid service? En oservad hyllvÀrmare kanske?

SÄ vi fÄr vÀl se hur den ser ut nÀr det landat

Cool den dÀr, hade exakt den modellen pÄ span för ett par Är sedan. Blev en Seawolf istÀllet. Hoppas du fÄr behÄlla sekundvisaren vid ev. service, tycker fyrkanten Àr supercharmig.

Fyrkanten Àr ju coolare Àn pilen IMO
 

kirex

Cartier
Den gamle och havet

Idag har jag Àntligen kommit ivÀg till min Breitling AD! Jag har precis kommit hem ifrÄn resa till Medelhavet pÄ tvÄ veckor. Har haft bevakning pÄ min e-mail och fick besked under min resa att den nya Breitling Hurricane Àntligen har kommit hem till min Breitling AD. Denna klocka bestÀllde jag nÀr min AD var pÄ BaselmÀssan nu i vÄras utifrÄn en kort beskrivning och bild ifrÄn ett MMS. Den andra begagnade klockan, Breitling Chronomat UTC, frÄn slutet pÄ 90-talet sÄg jag pÄ en bild och föll direkt för utseendet. Vidare var skicket vÀldigt bra tycker jag. Jag har inte sÄ mycket gammalt i min samling sÄ jag slog till pÄ denna klocka ocksÄ.

Vid kl. 08:00 startade fĂ€rden de 13 milen för att kunna ”hĂ€nga pĂ„ lĂ„set” vid klockan 10:00, nĂ€r de öppnade butiken. AD bjöd som vanligt pĂ„ kaffe och en trevlig pratstund om klockor mm. Jag skulle hĂ€mta tvĂ„ Breitling-klockor denna gĂ„ng. Som tidigare har jag min historia kopplad mot en film. Det blev ”Den gamle och Havet” denna gĂ„ng. Varför det undrar sĂ€kert nĂ„gon?

Breitling Chronomat GT ref 13050.1 med automatiskt urverk Valjoux (ETA) 7750 med UTC-modul B61172, med quartz-urverk. Klockan har en diameter pĂ„ 40 mm och vĂ€ger 158 gram. GT i detta sammanhang betyder Grand Totaliser. Vilket innebĂ€r att klockan har timstreck istĂ€llet för siffror. Denna klocka representerar ”Den gamle” i filmen ”Den gamle och havet”.

Breitling Hurricane Ă€r gjord i det nyaste material som Breitling tagit fram. Med en diameter pĂ„ 50 mm och en vikt pĂ„ endast 111 gram (jĂ€mför med Chronomaten ovan) sĂ„ slĂ„r den mesta med metallurverk i denna storleksklass pĂ„ 50 mm i diameter. Ja jag vet att Richard Mille har gjort en klocka (RM27) som endast vĂ€ger 13 gram. Den nya Breitling Hurricane revolutionerar med sin ultrarobusta och ultralĂ€tta boett tillverkad i det futuristiska material som heter Breitlight. Det som kan förvĂ„na Ă€r att Hurricane Ă€r utrustad med ett urverk enligt Breitling med extrem tillförlitlighet tack vare det nya urverket som Ă€r tillverkat In-house av Breitling Caliber B12, som Ă€r ett automatiskt urverk med en 24-timmarsvisning som Ă€r brukligt i det militĂ€ra och bland piloter. Urverket Caliber B12 Ă€r kronometercertifierat av COSC (Swiss Official Chronometer Testing Institute), ett tecken pĂ„ överlĂ€gsen precision. GĂ„ngreserven Ă€r pĂ„ 70 timmar. Denna klocka fĂ„r stĂ„ för ”Havet” ,vindar och orkaner i filmen ”Den gamle och havet”.

Nedan en orgie i bilder! 01 kopiera.jpg 02 kopiera.jpg 03 kopiera.jpg 04 kopiera.jpg 05 kopiera.jpg 06 kopiera.jpg

Kirex
 
Senast Àndrad:

Dixie

Audemars
2-Faktor
Den gamle och havet

Idag har jag Àntligen kommit ivÀg till min Breitling AD! Jag har precis kommit hem ifrÄn resa till Medelhavet pÄ tvÄ veckor. Har haft bevakning pÄ min e-mail och fick besked under min resa att den nya Breitling Hurricane Àntligen har kommit hem till min Breitling AD. Denna klocka bestÀllde jag nÀr min AD var pÄ BaselmÀssan nu i vÄras utifrÄn en kort beskrivning och bild ifrÄn ett MMS. Den andra begagnade klockan, Breitling Chronomat UTC, frÄn slutet pÄ 90-talet sÄg jag pÄ en bild och föll direkt för utseendet. Vidare var skicket vÀldigt bra tycker jag. Jag har inte sÄ mycket gammalt i min samling sÄ jag slog till pÄ denna klocka ocksÄ.

Vid kl. 08:00 startade fĂ€rden de 13 milen för att kunna ”hĂ€nga pĂ„ lĂ„set” vid klockan 10:00, nĂ€r de öppnade butiken. AD bjöd som vanligt pĂ„ kaffe och en trevlig pratstund om klockor mm. Jag skulle hĂ€mta tvĂ„ Breitling-klockor denna gĂ„ng. Som tidigare har jag min historia kopplad mot en film. Det blev ”Den gamle och Havet” denna gĂ„ng. Varför det undrar sĂ€kert nĂ„gon?

Breitling Chronomat GT ref 13050.1 med automatiskt urverk Valjoux (ETA) 7750 med UTC-modul B61172, med quartz-urverk. Klockan har en diameter pĂ„ 40 mm och vĂ€ger 158 gram. GT i detta sammanhang betyder Grand Totaliser. Vilket innebĂ€r att klockan har timstreck istĂ€llet för siffror. Denna klocka representerar ”Den gamle” i filmen ”Den gamle och havet”.

Breitling Hurricane Ă€r gjord i det nyaste material som Breitling tagit fram. Med en diameter pĂ„ 50 mm och en vikt pĂ„ endast 111 gram (jĂ€mför med Chronomaten ovan) sĂ„ slĂ„r den mesta med metallurverk i denna storleksklass pĂ„ 50 mm i diameter. Ja jag vet att Richard Mille har gjort en klocka (RM27) som endast vĂ€ger 13 gram. Den nya Breitling Hurricane revolutionerar med sin ultrarobusta och ultralĂ€tta boett tillverkad i det futuristiska material som heter Breitlight. Det som kan förvĂ„na Ă€r att Hurricane Ă€r utrustad med ett urverk enligt Breitling med extrem tillförlitlighet tack vare det nya urverket som Ă€r tillverkat In-house av Breitling Caliber B12, som Ă€r ett automatiskt urverk med en 24-timmarsvisning som Ă€r brukligt i det militĂ€ra och bland piloter. Urverket Caliber B12 Ă€r kronometercertifierat av COSC (Swiss Official Chronometer Testing Institute), ett tecken pĂ„ överlĂ€gsen precision. GĂ„ngreserven Ă€r pĂ„ 70 timmar. Denna klocka fĂ„r stĂ„ för ”Havet” ,vindar och orkaner i filmen ”Den gamle och havet”.

Nedan en orgie i bilder! 01 kopiera.jpg 02 kopiera.jpg 03 kopiera.jpg 04 kopiera.jpg 05 kopiera.jpg 06 kopiera.jpg

Kirex
Coolt! Den Àr fet den store du... men jÀklar va tajt du har dem
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Tack vare denna trÄd har jag bestÀmt mig för att min nÀsta klocka blir en Breitling. Har snöat in lite pÄ Navitimer och dÄ frÀmst den som Àr ca 42 mm.

Har lÀst pÄ en del men finns det nÄgra watch-outs? Dyr service?...etc.

Har tÀnkt mig en prisnivÄ pÄ 20-25k.
 

Camo00

Patek
Tack vare denna trÄd har jag bestÀmt mig för att min nÀsta klocka blir en Breitling. Har snöat in lite pÄ Navitimer och dÄ frÀmst den som Àr ca 42 mm.

Har lÀst pÄ en del men finns det nÄgra watch-outs? Dyr service?...etc.

Har tÀnkt mig en prisnivÄ pÄ 20-25k.
Bra val! :)
Jag Àr absolut ingen expert pÄ Navitimers, men det Àr spontant en modell jag skulle se upp lite extra med, för jag har sett mÀngder av olika bra fakes i olika sammanhang...
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Köpte en Sinn 903 hÀromveckan och kom dÄ att tÀnka pÄ att jag nog aldrig sett en Navitimer pÄ forumet? NÄgon som Àger en? :)
 

Rulle

Audemars
Ligger vÀl mer Àn en navitimer pÄ k&s ? Har för mig att jag sett tvÄ senaste veckorna ?!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Gjorde en sökning och det ligger tom ute pÄ köp/sÀlj. Dock sÀllan folk visar upp dem? Eller sÄ Àr jag blind. Fina klockor hur som helst!
 
Topp