• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Stod pÄ gatan utanför Ànnu en klockbutik i London i eftermiddags. Visade och förklarade för sonen varför man absolut mÄste ha en Breitling. RÀtt som det var kom försÀljaren ut. Jag frÄgade om han hade en Avenger pÄ lÀnk inne, och det hade han sÄklart!
Men 3200 pund var lite i saftigaste laget.

WP_20160618_17_25_30_Pro.jpg
 
Stod pÄ gatan utanför Ànnu en klockbutik i London i eftermiddags. Visade och förklarade för sonen varför man absolut mÄste ha en Breitling. RÀtt som det var kom försÀljaren ut. Jag frÄgade om han hade en Avenger pÄ lÀnk inne, och det hade han sÄklart!
Men 3200 pund var lite i saftigaste laget.

WP_20160618_17_25_30_Pro.jpg
SÀlj den dÀr gamla klickan med plastglas och köp en gul dykare istÀllet= Problem solved. ;)
 
NÄgon som Àr sugen pÄ en ny Blackbird till bra pris? Var förbi NK i dag och dÀr lÄg ett exemplar pÄ rean. 50%. Nu tittade jag inte pÄ prislappen sÄ jag vet inte priset, men runt 2011 var listpriset ca 60k och luxurywatches har en för ca 50k. Modellen tillverkas ju inte lÀngre och detta ex har sÀkert legat pÄ hyllan eller i montern ett antal Är.
 
NÄgon som Àr sugen pÄ en ny Blackbird till bra pris? Var förbi NK i dag och dÀr lÄg ett exemplar pÄ rean. 50%. Nu tittade jag inte pÄ prislappen sÄ jag vet inte priset, men runt 2011 var listpriset ca 60k och luxurywatches har en för ca 50k. Modellen tillverkas ju inte lÀngre och detta ex har sÀkert legat pÄ hyllan eller i montern ett antal Är.
Om det Àr runt 30 Àr det sjukt billigt. I mitt tycke en av de absolut bÀsta moderna brattarna. Kanske den allra bÀsta. Min egen Àr pÄ service sedan nÄgra mÄnader.
 
NÄgon som Àr sugen pÄ en ny Blackbird till bra pris? Var förbi NK i dag och dÀr lÄg ett exemplar pÄ rean. 50%. Nu tittade jag inte pÄ prislappen sÄ jag vet inte priset, men runt 2011 var listpriset ca 60k och luxurywatches har en för ca 50k. Modellen tillverkas ju inte lÀngre och detta ex har sÀkert legat pÄ hyllan eller i montern ett antal Är.
Sjukt! Polaren sa att han ville ha en Blackbird. Smsar honom direkt.

Edit** sÄg att detta tydligen blev inlÀgg nummer 1000.... Hade tÀnkt att göra en annan grej men glömde det :(

Jaja yay för 1000 inlÀgg (900 i BreitlingtrÄden förmodligen)
 
Jag vet, jag vet.... Det suger i köp och sÀlj-tarmen Ä det grövsta. :cool:
Fan jag har ingen gul klocka Ànnu. Trodde en röd skulle dÀmpa fÀrgbegÀret men ICKE. FÄr sÀtta igÄng att leta upp en gul frecce eller en M1 asap. Den dÀr du kollat pÄ Àr störtfin, men lite vÀl stor för mig med 45mm.. :)
 
En gul night mission skulle vara nÄgot ocksÄ. :) Tills vidare fÄr jag nöja mig med detta gamla sköna sunk med batteri...
image.jpeg

Har fan börjat fundera pÄ att sÀlja av nÄt i lÄdorna för att köpa en batteri bratte...
nya Aerospace.. bÀr dom nÄt mittimellan vad en 44 och en 41 chronomat bÀr ?

har alltid sagt till vanliga mÀnniskor(ur & pennare) att jag Àr allergisk mot bÄde pollen och quartzkristaller.... och hÀr sitter man 02.03 en lördagsnatt och tittar pÄ batteriklockor...
 
Har fan börjat fundera pÄ att sÀlja av nÄt i lÄdorna för att köpa en batteri bratte...
nya Aerospace.. bÀr dom nÄt mittimellan vad en 44 och en 41 chronomat bÀr ?

har alltid sagt till vanliga mÀnniskor(ur & pennare) att jag Àr allergisk mot bÄde pollen och quartzkristaller.... och hÀr sitter man 02.03 en lördagsnatt och tittar pÄ batteriklockor...
FörstÄr vad du menar men nu snackar vi ju inte ur & pennkvartsare. :)
En fundering (som jag kanske borde ta nÄgon annanstans): Kan man laga ett kvartsur? Jag menar om det Àr andra fel Àn batteriet liksom?
 
Har fan börjat fundera pÄ att sÀlja av nÄt i lÄdorna för att köpa en batteri bratte...
nya Aerospace.. bÀr dom nÄt mittimellan vad en 44 och en 41 chronomat bÀr ?

har alltid sagt till vanliga mÀnniskor(ur & pennare) att jag Àr allergisk mot bÄde pollen och quartzkristaller.... och hÀr sitter man 02.03 en lördagsnatt och tittar pÄ batteriklockor...
GĂ„r inte ens att jĂ€mföra aerospace evo med chronomat, heeeelt olika grejer. Älskar chronomaten men aerospace evo Ă€r brutal.
 
FörstÄr vad du menar men nu snackar vi ju inte ur & pennkvartsare. :)
En fundering (som jag kanske borde ta nÄgon annanstans): Kan man laga ett kvartsur? Jag menar om det Àr andra fel Àn batteriet liksom?
Klart det gÄr men vi snackar ju ETA sÄ om nÄgot Àr rejÀlt knas sÄ Àr det ju bara att byta till ett nytt urverk. Inte direkt superovanliga grejer.
 
eeey boys

vad Àr skillnaden pÄ diver pro 1 gummit och diver pro 3 gummit ?
Utseendet. Diver PRO 3 Àr slÀtt har jag för mig. Diver PRO 2 har Breitling skrivet pÄ varje band och diver PRO 1 hade Breit skrivet frÄn ena sidan av gummit och ling pÄ andra sidan. Kan ha blandat ihop sofforna pÄ 2&3.
 
En gul night mission skulle vara nÄgot ocksÄ. :) Tills vidare fÄr jag nöja mig med detta gamla sköna sunk med batteri...
image.jpeg
Sunk? Sjukt fin om du frÄgar mig. OcksÄ kul att se hur de lite Àldre titanarna ser sÄ fina ut efter x antal Är. Har tidigare varit orolig för slitage pÄ titan men din visar att de Äldras bra.
 
Klart det gÄr men vi snackar ju ETA sÄ om nÄgot Àr rejÀlt knas sÄ Àr det ju bara att byta till ett nytt urverk. Inte direkt superovanliga grejer.
Detta ovan. Kan ocksÄ nÀmna att jag pratade med en av Time Promotions urmakare som sa att man kan byta olika delar av Aerospaceverket. Tydligen ovanligt att man byter hela om det inte Àr riktigt gammalt. Annars byter man elektronikmodul, displayer etc. enligt samma kÀlla.
 
Detta ovan. Kan ocksÄ nÀmna att jag pratade med en av Time Promotions urmakare som sa att man kan byta olika delar av Aerospaceverket. Tydligen ovanligt att man byter hela om det inte Àr riktigt gammalt. Annars byter man elektronikmodul, displayer etc. enligt samma kÀlla.
StÀmmer bra det. Dom byter ut slitna delar.
 
Jag vet inte varför de envisas med att skicka dig runt i utkanterna av stan. De sjÀlvklara rÄden Àr ju naturligtvis:
Krons
NK
Franks
Bo Berggrens
JĂ€klar var Bratte-ADs ni har i STHLM. :)
Det kanske Àr dÀrför jag aldrig fÄr hem en Exospace. :mad: Fan katastrof att inte jag prioriteras före alla andra som vill klÀmma. :D
 
  • Like
Reactions: TiE
Jag vet inte varför de envisas med att skicka dig runt i utkanterna av stan. De sjÀlvklara rÄden Àr ju naturligtvis:
Krons
NK
Franks
Bo Berggrens
Jag mÄste sÀga Erikson i Sundbyberg eller Klockmaster Globen. Detta trots att jag bor i stan. Varför? BÄda butikerna har utmÀrkt service och personalen Àr ypperligt trevliga, till skillnad frÄn Krons och Franks som tyvÀrr ofta Àr raka motsatsen. Det varierar dock. Hos Erikson och KM Globen varierar det aldrig, dÀr Àr det alltid trevligt.
 
NÄgon som har erfarenhet av Staibs mesh armband, bytterfly clasp, Àr det nÄgot bra? har en ide till stÄlfisken, 4,8mm tjocklek. Hittade en bild pÄ nÀtet som Àr min ide upp i dagen. Det Àr staib pÄ bilden.
staib_breitling_1_500.jpg
 
NÄgon som har erfarenhet av Staibs mesh armband, bytterfly clasp, Àr det nÄgot bra? har en ide till stÄlfisken, 4,8mm tjocklek. Hittade en bild pÄ nÀtet som Àr min ide upp i dagen. Det Àr staib pÄ bilden.
staib_breitling_1_500.jpg
Jag har testat pÄ avengern med originalmesh och det sÄg ut som skit... Just saying...
 
  • Like
Reactions: Oli
Tillbaka
Topp