• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Passa pÄ att köpa tvÄ exakt likadana klockor, bÄda av "trusted sellers"... :banghead:
Ska det vara sÄ svÄrt att ta egna bilder...?
Screenshot_20160622-080417.jpg

TvÄ nÀstan likadana Àr ju inte dumt heller. Eller vad sÀger du? :)
DSC_1223-01.jpeg
 
Ibland blir det inte som man tÀnkt sig :).
Har varit i startgroparna ett tag nu till att införskaffa min första bratte. SjÀlvklart behövde klockan uppfylla ett antal kriterier för att jag skulle vara nöjd.
  • Det ska ju vara en kronograf eftersom jag tycker sĂ„dana Ă€r snyggast.......
  • Det ska ju sjĂ€lvklart vara in-house verk eftersom dem Ă€r bĂ€st......
  • Det ska definitivt INTE vara nĂ„got guld pĂ„ klockan för jag vill ju inte bli misstagen för att vara en tjock fet strandraggare eller nĂ„gon annan stereotyp förknippad med guld.....
Var i Japan för 1 vecka sedan och vad gÄr jag och köper mig, jo en

20160621_220752.jpg


VÀldigt lÄngt ifrÄn mina kriterier va :). Vad var det dÄ som gjorde att jag slog till. Min första tanke nÀr jag testade klockan var jÀklar vilken ren urtavla aldrig reagerat sÄ nÀr jag testat kronografer. Jag vet att den inte har vÀrldens mest spÀnnande urverk men vad fasiken sÄ lÀnge den hÄller COSC standard Àr jag nöjd. MÄste sÀga att guld bezeln Àr jÀkligt nice. Sist men inte minst gillar att Breitling har producerat en klocka som Àr helt over the top nÀr det gÀller djup. Allvarligt 2000 M den klarar alltsÄ av 2 Km djup, hur mÄnga gör sÄdana djupdykningar till vardags om man inte heter Leonardo. MÄste sÀga att jag inte har sett sÄ mÄnga om ens nÄn med den hÀr kombinationen i Sverige vilket inte Àr helt fel heller. Jag Àr helt enkelt jÀkligt glad över att denna modell blev min första bratte :)!
Hade en sÄdan 44mm pÄ gummi. Mkt nice klocka, du lÀr bli nöjd! Grattis!
 
Du tycker jag ska ha bÄda alltsÄ? De Àr rÀtt olika IRL faktiskt Àven om man nÀr man ser dem pÄ bild tycker att de Àr vÀldigt lika.
Kanske Àr för att jag Àr breitlingskadad men tycker att de Àr sÄ olika att jag i vart fall skulle kunna ha bÀgge tvÄ.
 
DÄ har jag det blivit dags för Breitling nr 2.

Dyker upp klockor lite dÄ och dÄ som tilltalar mig rent nostalgiskt dÄ jag stod utanför klockbutikerna i tidiga tonÄren och drömde mig bort.

Dagens inköp var en av de klockorna jag drömde om, och sen var det en aerospace och en klassisk navitimer.

En aerospace har jag sen tidigare, dock inte den modellen som var i butikerna nÀr jag var grabb utan en senare frÄn 2008 dÄ jag tycker den estetiskt Àr mer tilltalande.

En navitimer av klassiska mÄtt finns alltid kvar i bakhuvudet och förhoppningsvis sÄ kommer det dyka upp nÄgot bra ex som ekonomin klarar av.

Och igÄr sÄ dök en Breitling ref. 80191 upp, en av de pojkdrömsklockorna frÄn förr. DÄ de oftast Àr hyffsat prisvÀnliga sÄ var den stora frÄgan om allt fungerade sÄ som lcd och knappar. Urverket Àr som jag förstÄr inte möjligt att fÄ lagat genom Breitling dÄ det utgÄtt men finns dock klockor som anvÀnt liknande urverk som kan anvÀndas som utbytes.

Bra saker med 80191.
(Kul med lite gulnande index)
Den Àr helt suverÀn nÀr det gÀller att snabbt se hur mÄnga h man varit i luften exempelvis med den inre skalan 0-100.
Bezeln med 60-0 för nedrÀkning.
Samt kompassskala pÄ insidan.
Tidtagarur.
Tidszon nr 2.
Alarm.
Datum och dag.

Den var vÀldigt smutsig sÄ första stopp var grytan för lite bubbelspa. Sen var det tandborsten som fick dyka upp och jobba sig igenom resten av den gamla skiten. Den blev mycket renare, men det Àr vissa missfÀrgningar som Àr svÄr att fÄ bort pÄ exempelvis vridringen. Finns det tips sÄ tar jag gÀrna emot dom.

Fattas Àven nÄgra lÀnkbitar. Om nÄgon har nÄgra till salu som ni tror skulle passa sÄ fÄr ni gÀrna ta kontakt, Àven tips pÄ var och vad jag ska leta efter Àr uppskattat.

Avslutar med lite bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast Àndrad:
Tvek faktiskt. Jag tycker det Àr fÄ klockor som funkar pÄ mesh.
Jag vet, men mÄste pusha mig framÄt, det tÀnkta meshet Àr sÄ mycket mer tÀttvÀvt, likadan klocka med staib ser inte sÄ illa alls, funkar nÀstan bÀttre Àn SOH pga att det Àr tightare mellan lug o boett. FÄr vÀl annars sluta med en annons pÄ KoS
 
Btw nÄgon som Àr sugen pÄ breitling gummi, tÀnkta till viklÄs, jag har:
1st Diver PRO II 24/20
1st Racer 24/20
Vill ha 600:- för bÀgge, butikspris/2
Ska hiva ut dem KoS snart
Givetvis oanvÀnda, ej kortade
 
DÄ har jag det blivit dags för Breitling nr 2.

Dyker upp klockor lite dÄ och dÄ som tilltalar mig rent nostalgiskt dÄ jag stod utanför klockbutikerna i tidiga tonÄren och drömde mig bort.

Dagens inköp var en av de klockorna jag drömde om, och sen var det en aerospace och en klassisk navitimer.

En aerospace har jag sen tidigare, dock inte den modellen som var i butikerna nÀr jag var grabb utan en senare frÄn 2008 dÄ jag tycker den estetiskt Àr mer tilltalande.

En navitimer av klassiska mÄtt finns alltid kvar i bakhuvudet och förhoppningsvis sÄ kommer det dyka upp nÄgot bra ex som ekonomin klarar av.

Och igÄr sÄ dök en Breitling ref. 80191 upp, en av de pojkdrömsklockorna frÄn förr. DÄ de oftast Àr hyffsat prisvÀnliga sÄ var den stora frÄgan om allt fungerade sÄ som lcd och knappar. Urverket Àr som jag förstÄr inte möjligt att fÄ lagat genom Breitling dÄ det utgÄtt men finns dock klockor som anvÀnt liknande urverk som kan anvÀndas som utbytes.

Bra saker med 80191.
(Kul med lite gulnande index)
Den Àr helt suverÀn nÀr det gÀller att snabbt se hur mÄnga h man varit i luften exempelvis med den inre skalan 0-100.
Bezeln med 60-0 för nedrÀkning.
Samt kompassskala pÄ insidan.
Tidtagarur.
Tidszon nr 2.
Alarm.
Datum och dag.

Den var vÀldigt smutsig sÄ första stopp var grytan för lite bubbelspa. Sen var det tandborsten som fick dyka upp och jobba sig igenom resten av den gamla skiten. Den blev mycket renare, men det Àr vissa missfÀrgningar som Àr svÄr att fÄ bort pÄ exempelvis vridringen. Finns det tips sÄ tar jag gÀrna emot dom.

Fattas Àven nÄgra lÀnkbitar. Om nÄgon har nÄgra till salu som ni tror skulle passa sÄ fÄr ni gÀrna ta kontakt, Àven tips pÄ var och vad jag ska leta efter Àr uppskattat.

Avslutar med lite bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Jaha, du köpte en klocka o fick en ren:D (skitkasst jag vet)
 
DÄ har jag det blivit dags för Breitling nr 2.

Dyker upp klockor lite dÄ och dÄ som tilltalar mig rent nostalgiskt dÄ jag stod utanför klockbutikerna i tidiga tonÄren och drömde mig bort.

Dagens inköp var en av de klockorna jag drömde om, och sen var det en aerospace och en klassisk navitimer.

En aerospace har jag sen tidigare, dock inte den modellen som var i butikerna nÀr jag var grabb utan en senare frÄn 2008 dÄ jag tycker den estetiskt Àr mer tilltalande.

En navitimer av klassiska mÄtt finns alltid kvar i bakhuvudet och förhoppningsvis sÄ kommer det dyka upp nÄgot bra ex som ekonomin klarar av.

Och igÄr sÄ dök en Breitling ref. 80191 upp, en av de pojkdrömsklockorna frÄn förr. DÄ de oftast Àr hyffsat prisvÀnliga sÄ var den stora frÄgan om allt fungerade sÄ som lcd och knappar. Urverket Àr som jag förstÄr inte möjligt att fÄ lagat genom Breitling dÄ det utgÄtt men finns dock klockor som anvÀnt liknande urverk som kan anvÀndas som utbytes.

Bra saker med 80191.
(Kul med lite gulnande index)
Den Àr helt suverÀn nÀr det gÀller att snabbt se hur mÄnga h man varit i luften exempelvis med den inre skalan 0-100.
Bezeln med 60-0 för nedrÀkning.
Samt kompassskala pÄ insidan.
Tidtagarur.
Tidszon nr 2.
Alarm.
Datum och dag.

Den var vÀldigt smutsig sÄ första stopp var grytan för lite bubbelspa. Sen var det tandborsten som fick dyka upp och jobba sig igenom resten av den gamla skiten. Den blev mycket renare, men det Àr vissa missfÀrgningar som Àr svÄr att fÄ bort pÄ exempelvis vridringen. Finns det tips sÄ tar jag gÀrna emot dom.

Fattas Àven nÄgra lÀnkbitar. Om nÄgon har nÄgra till salu som ni tror skulle passa sÄ fÄr ni gÀrna ta kontakt, Àven tips pÄ var och vad jag ska leta efter Àr uppskattat.

Avslutar med lite bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Kul köp, ascool!
 
DÄ har jag det blivit dags för Breitling nr 2.

Dyker upp klockor lite dÄ och dÄ som tilltalar mig rent nostalgiskt dÄ jag stod utanför klockbutikerna i tidiga tonÄren och drömde mig bort.

Dagens inköp var en av de klockorna jag drömde om, och sen var det en aerospace och en klassisk navitimer.

En aerospace har jag sen tidigare, dock inte den modellen som var i butikerna nÀr jag var grabb utan en senare frÄn 2008 dÄ jag tycker den estetiskt Àr mer tilltalande.

En navitimer av klassiska mÄtt finns alltid kvar i bakhuvudet och förhoppningsvis sÄ kommer det dyka upp nÄgot bra ex som ekonomin klarar av.

Och igÄr sÄ dök en Breitling ref. 80191 upp, en av de pojkdrömsklockorna frÄn förr. DÄ de oftast Àr hyffsat prisvÀnliga sÄ var den stora frÄgan om allt fungerade sÄ som lcd och knappar. Urverket Àr som jag förstÄr inte möjligt att fÄ lagat genom Breitling dÄ det utgÄtt men finns dock klockor som anvÀnt liknande urverk som kan anvÀndas som utbytes.

Bra saker med 80191.
(Kul med lite gulnande index)
Den Àr helt suverÀn nÀr det gÀller att snabbt se hur mÄnga h man varit i luften exempelvis med den inre skalan 0-100.
Bezeln med 60-0 för nedrÀkning.
Samt kompassskala pÄ insidan.
Tidtagarur.
Tidszon nr 2.
Alarm.
Datum och dag.

Den var vÀldigt smutsig sÄ första stopp var grytan för lite bubbelspa. Sen var det tandborsten som fick dyka upp och jobba sig igenom resten av den gamla skiten. Den blev mycket renare, men det Àr vissa missfÀrgningar som Àr svÄr att fÄ bort pÄ exempelvis vridringen. Finns det tips sÄ tar jag gÀrna emot dom.

Fattas Àven nÄgra lÀnkbitar. Om nÄgon har nÄgra till salu som ni tror skulle passa sÄ fÄr ni gÀrna ta kontakt, Àven tips pÄ var och vad jag ska leta efter Àr uppskattat.

Avslutar med lite bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grym gammal kvartsare. Men de dÀr slitna och skeva bandstiften rÀcker inte att bada. De skulle jag bytt ut asap. :)
 
FÄtt lite Breitlingsug igen.. kikar pÄ Chronomat 44 Flying Fish, nÄgon som Àger/Àgt en och kan dela med sig lite tankar och Äsikter? :)

Edit: Chronomat 44 Gold/Steel Àr ju inte dum den heller:hungry:
 
Senast Àndrad:
Köpte den hÀr för 3 dagar sen. En Breitling chronomat B13050.1 GT twotone 18k.
Letat lÀnge efter den hÀr modellen och den har tidigare sÄlts hÀr pÄ KS, Är 2014. Men denna blir lÀtt en keeper.
 

Bilagor

  • 20160624_201533.jpg
    20160624_201533.jpg
    171.5 KB · Visningar: 46
  • 20160625_141000.jpg
    20160625_141000.jpg
    80.4 KB · Visningar: 52
Tillbaka
Topp