Ibland blir det inte som man tÀnkt sig
.
Har varit i startgroparna ett tag nu till att införskaffa min första bratte. SjÀlvklart behövde klockan uppfylla ett antal kriterier för att jag skulle vara nöjd.
- Det ska ju vara en kronograf eftersom jag tycker sÄdana Àr snyggast.......
- Det ska ju sjÀlvklart vara in-house verk eftersom dem Àr bÀst......
- Det ska definitivt INTE vara nÄgot guld pÄ klockan för jag vill ju inte bli misstagen för att vara en tjock fet strandraggare eller nÄgon annan stereotyp förknippad med guld.....
Var i Japan för 1 vecka sedan och vad gÄr jag och köper mig, jo en
VÀldigt lÄngt ifrÄn mina kriterier va
. Vad var det dÄ som gjorde att jag slog till. Min första tanke nÀr jag testade klockan var jÀklar vilken ren urtavla aldrig reagerat sÄ nÀr jag testat kronografer. Jag vet att den inte har vÀrldens mest spÀnnande urverk men vad fasiken sÄ lÀnge den hÄller COSC standard Àr jag nöjd. MÄste sÀga att guld bezeln Àr jÀkligt nice. Sist men inte minst gillar att Breitling har producerat en klocka som Àr helt over the top nÀr det gÀller djup. Allvarligt 2000 M den klarar alltsÄ av 2 Km djup, hur mÄnga gör sÄdana djupdykningar till vardags om man inte heter Leonardo. MÄste sÀga att jag inte har sett sÄ mÄnga om ens nÄn med den hÀr kombinationen i Sverige vilket inte Àr helt fel heller. Jag Àr helt enkelt jÀkligt glad över att denna modell blev min första bratte
!