• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NÄgon som har erfarenhet av Staibs mesh armband, bytterfly clasp, Àr det nÄgot bra? har en ide till stÄlfisken, 4,8mm tjocklek. Hittade en bild pÄ nÀtet som Àr min ide upp i dagen. Det Àr staib pÄ bilden.
staib_breitling_1_500.jpg
Ser grymt bra ut pÄ den bilden. Ingen erfarenhet av mÀrket.
 
Finns ju en trÄd för rimligt pris men tÀnkte att jag kollar hÀr. Vad tror ni Àr ett rimligt pris för detta bandet inklusive lÄset?

Q5UVDCi.jpg

Ra79OIW.jpg

l857dkA.jpg
 
Det hoppas jag inte. Köpt hos AD i början av 2000-talet, likasÄ bandet.

Fel av mig. Jag tyckte att loggan sÄg lite suspekt ut. Jag tÀnkte att det var nÄgot du skulle köpa och dÄ kan man inte vara nog försiktig. MÄnga fejkspÀnnen pÄ marknaden har varit just den Àldre modellen.
 
Jag har testat pÄ avengern med originalmesh och det sÄg ut som skit... Just saying...
Kan hÄlla med dig till viss del, Avengern Àr ju inte gjord för att bÀras pÄ mesh tycker jag, lyssna till namnet bara. Avengern Àr ju lite mer bitig & rÄ i jÀmförelse med andra breitlings. StÄlfisken Àr ju en superocean modell, tycker att den har store chans att bÀra upp ett mesh. Men jag Àr kluven till mesh, ofta jÀkligt snyggt att se pÄ. Jag ska fundera vidare, slutar vÀl med att det köps ett för att senare slÀnga ut det pÄ K&S om det inte skulle kÀnnas bra.
 
Finns ju en trÄd för rimligt pris men tÀnkte att jag kollar hÀr. Vad tror ni Àr ett rimligt pris för detta bandet inklusive lÄset?

Q5UVDCi.jpg

Ra79OIW.jpg

l857dkA.jpg
SvÄrt att sÀga. BlÄ fÀrg Àr inte det mest lÀttsÄlda pÄ ett slitet band. SpÀnnet Àr fint men gammalt. Jag sÄlde ett sÄdant spÀnne utan band hÀr pÄ forumet för 1200kr om jag minns rÀtt, nyare variant med upphöjd logga. Tusenlapp, kanske nÄgra hundra mer om nÄgon Àr ute efter blÄtt lÀder?
 
breitling.jpg
Äntligen har man plockat ut sin Breitling Colt Chronomat Automatic man köpt hĂ€r pĂ„ forumet, kĂ€ndes som en evighet innan AD som gjort en Service och satte gummi pĂ„ den istĂ€llet för metallĂ€nken (som Ă€r fin men gillar gummit av olika anledningar som jag kommer Ă„terkomma till i en recention hĂ€r pĂ„ KS) tycker 41mm passade vĂ€ldigt bra mina 20cm handled.
 
Jag med... Men pÄ ett bra sÀtt ÀndÄ

Men blÄ visare nu kÀnns sÄdÀr... BÀttre pÄ den svarta
InstÀmmer. Svart boett, blÄa visare och blÄtt gummi kÀnns som en vinnare. Samtidigt tycker jag att blÄa visare Àr ganska smart dÄ det direkt för tankarna till "blÄtand".
 
InstÀmmer. Svart boett, blÄa visare och blÄtt gummi kÀnns som en vinnare. Samtidigt tycker jag att blÄa visare Àr ganska smart dÄ det direkt för tankarna till "blÄtand".
Fast denna kÀnns mer legit pÄ nÄgot vis, mer stealth eller nÄtt. Vette fan om symboliken vÀger upp tillrÀckligt för mig men tur att Wi-Fi-loggan Àr borta iaf.
 
Ännu en svart springare pĂ„ vĂ€g in i stallet! Denna gĂ„ng en limiterad modell i 1 000 ex som heter Avenger II Seawolf med ett djupgĂ„ende pĂ„ 3 000 meter med heliumventil. Återkommer med bilder nĂ€r jag hĂ€mtat den hos AD.
En liten teaser sÄ lÀnge:
Breitling Avenger Seawolf Blacksteel data limited.JPG
 
image.png
Klicka pÄ bilden för att se hur det ser ut nÀr man kör time swap via appen, smidig funktion. Notera att displayen Àven lyser eftersom den kÀnner av att man lutar handleden mot sig, bra grej. :)
 
Senast Àndrad:
SÄ ramlade den in, den har rest lÄngt, Ànda frÄn Japan!

Modellen Àr en a17345, enligt lÀnken tillverkad v43 1999, en pigg 16,5 Äring med andra ord :)

Det yttre skicket Àr bra, nÄgot spÄr sv. AnvÀndning hÀr och dÀr men inget störande och den gamla sekundvisaren Àr kvar :)

Klockan Àr bevÀpnad med pro1 lÀnken, inte den snyggaste breitlinglÀnken men attans sÄ bekvÀm.

Med alla lÀnkar pÄ flyttade jag in spÀnnet 2 hack av fyra och min handled Àr 17,5 sÄ troligen fattas det kanske 2 lÀnkbitar men det gör ingenting och dom Àr inte svÄra att fÄ tag pÄ.

Uppdraget Àr fint och allt ser ut att fungera, har dragit upp den fullt sÄ nu fÄr vi se :)

Bifogar lite bilder, Àven lite jÀmförelse med 14060m sub. Breitlingen Àr tyngre och mera tydlig och framtung pÄ handleden, om man gillar det Àr upp till var och en :)

Mvh Robin

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Ännu en svart springare pĂ„ vĂ€g in i stallet! Denna gĂ„ng en limiterad modell i 1 000 ex som heter Avenger II Seawolf med ett djupgĂ„ende pĂ„ 3 000 meter med heliumventil. Återkommer med bilder nĂ€r jag hĂ€mtat den hos AD.
En liten teaser sÄ lÀnge:
Breitling Avenger Seawolf Blacksteel data limited.JPG
Det Àr ju den man drömde om innan den överhuvudtaget fanns till, jÀvlar.
 
Ibland blir det inte som man tÀnkt sig :).
Har varit i startgroparna ett tag nu till att införskaffa min första bratte. SjÀlvklart behövde klockan uppfylla ett antal kriterier för att jag skulle vara nöjd.
  • Det ska ju vara en kronograf eftersom jag tycker sĂ„dana Ă€r snyggast.......
  • Det ska ju sjĂ€lvklart vara in-house verk eftersom dem Ă€r bĂ€st......
  • Det ska definitivt INTE vara nĂ„got guld pĂ„ klockan för jag vill ju inte bli misstagen för att vara en tjock fet strandraggare eller nĂ„gon annan stereotyp förknippad med guld.....
Var i Japan för 1 vecka sedan och vad gÄr jag och köper mig, jo en

20160621_220752.jpg


VÀldigt lÄngt ifrÄn mina kriterier va :). Vad var det dÄ som gjorde att jag slog till. Min första tanke nÀr jag testade klockan var jÀklar vilken ren urtavla aldrig reagerat sÄ nÀr jag testat kronografer. Jag vet att den inte har vÀrldens mest spÀnnande urverk men vad fasiken sÄ lÀnge den hÄller COSC standard Àr jag nöjd. MÄste sÀga att guld bezeln Àr jÀkligt nice. Sist men inte minst gillar att Breitling har producerat en klocka som Àr helt over the top nÀr det gÀller djup. Allvarligt 2000 M den klarar alltsÄ av 2 Km djup, hur mÄnga gör sÄdana djupdykningar till vardags om man inte heter Leonardo. MÄste sÀga att jag inte har sett sÄ mÄnga om ens nÄn med den hÀr kombinationen i Sverige vilket inte Àr helt fel heller. Jag Àr helt enkelt jÀkligt glad över att denna modell blev min första bratte :)!
 
Ännu en svart springare pĂ„ vĂ€g in i stallet! Denna gĂ„ng en limiterad modell i 1 000 ex som heter Avenger II Seawolf med ett djupgĂ„ende pĂ„ 3 000 meter med heliumventil. Återkommer med bilder nĂ€r jag hĂ€mtat den hos AD.
En liten teaser sÄ lÀnge:
Breitling Avenger Seawolf Blacksteel data limited.JPG
SÄ en redan imponerande samling fortsÀtter vÀxa....;)
 
Ibland blir det inte som man tÀnkt sig :).
Har varit i startgroparna ett tag nu till att införskaffa min första bratte. SjÀlvklart behövde klockan uppfylla ett antal kriterier för att jag skulle vara nöjd.
  • Det ska ju vara en kronograf eftersom jag tycker sĂ„dana Ă€r snyggast.......
  • Det ska ju sjĂ€lvklart vara in-house verk eftersom dem Ă€r bĂ€st......
  • Det ska definitivt INTE vara nĂ„got guld pĂ„ klockan för jag vill ju inte bli misstagen för att vara en tjock fet strandraggare eller nĂ„gon annan stereotyp förknippad med guld.....
Var i Japan för 1 vecka sedan och vad gÄr jag och köper mig, jo en

20160621_220752.jpg


VÀldigt lÄngt ifrÄn mina kriterier va :). Vad var det dÄ som gjorde att jag slog till. Min första tanke nÀr jag testade klockan var jÀklar vilken ren urtavla aldrig reagerat sÄ nÀr jag testat kronografer. Jag vet att den inte har vÀrldens mest spÀnnande urverk men vad fasiken sÄ lÀnge den hÄller COSC standard Àr jag nöjd. MÄste sÀga att guld bezeln Àr jÀkligt nice. Sist men inte minst gillar att Breitling har producerat en klocka som Àr helt over the top nÀr det gÀller djup. Allvarligt 2000 M den klarar alltsÄ av 2 Km djup, hur mÄnga gör sÄdana djupdykningar till vardags om man inte heter Leonardo. MÄste sÀga att jag inte har sett sÄ mÄnga om ens nÄn med den hÀr kombinationen i Sverige vilket inte Àr helt fel heller. Jag Àr helt enkelt jÀkligt glad över att denna modell blev min första bratte :)!
HÀrlig nu pÄ sommaren!!! Ja resten av Äret ocksÄ men poppar nog som mest nu
 
Tillbaka
Topp