• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja det Àr det jag Àr rÀdd för! Ibland kan det vara bÀttre att bara glömma:D.
Time Promotion har ju inte direkt nÄgon konkurrens!:rolleyes:
Tror knappast de skulle ta 2100kr för en art ett batteri. Klart de bytt packningar om det Àr de som gjort det. SÀkert kollat/justerat tidhÄllning och sÄdant tjafs ocksÄ.

JODÅ. Klockmaster Globen kan styra det mesta in-house....

Även Erikson kan fixa en del saker utan att behöva skicka, bytte batteri pĂ„ en av mina aero för nĂ„gra hundra t ex.
Ja det Àr klart. Men inte om man bor i SkÄne! ;)

Tror knappast de skulle ta 2100kr för en art ett batteri. Klart de bytt packningar om det Àr de som gjort det. SÀkert kollat/justerat tidhÄllning och sÄdant tjafs ocksÄ.
Ja, förhoppningsvis. Jag betalade och sÄg glad ut.:angel:

Kikat pÄ den hÀr @JensBP?
C24
Screenshot_20160819-214606.png

Kikat pÄ den hÀr @JensBP?
C24
Screenshot_20160819-214606.png
Yes jag har sett den. Sönderpolerad bezel. Jag vill dessutom helst ha borstad som pÄ min Red Arrows. Men skarpa kanter ska den ha iallafall. Den pÄ C24 Àr helt rundpolerad.

Visserligen kan man köpa en bezel för nÄgra tusen, men jag vÀntar hellre pÄ rÀtt ex. Annars kommer den hamna bland "ska fixa-klockorna" som aldrig blir av...

Yes jag har sett den. Sönderpolerad bezel. Jag vill dessutom helst ha borstad som pÄ min Red Arrows. Men skarpa kanter ska den ha iallafall. Den pÄ C24 Àr helt rundpolerad.

Visserligen kan man köpa en bezel för nÄgra tusen, men jag vÀntar hellre pÄ rÀtt ex. Annars kommer den hamna bland "ska fixa-klockorna" som aldrig blir av...

Jag ser det nu. Tittar pÄ en liten telefon.

Jag ser det nu. Tittar pÄ en liten telefon.
Jag Àr egentligen ingen megapurist. De kan vara lite polerade hit och dit. Men Àr det nÄgot som jag stör mig pÄ Àr det rundade bezels. Alla mina klockor har knivskarpa bezels, förutom EEA som Àr lite fulborstad, men inte överallt. Gillar den ÀndÄ. :)

Ja det Àr klart. Men inte om man bor i SkÄne! ;)

Ja, förhoppningsvis. Jag betalade och sÄg glad ut.:angel:

Kan bara nÀmna att nÀr det gÀller batteribyte och trycktest kan jag varmt rekommender detta företag (nÀra till SkÄne ;)).
De har bytt batterier i min Seawolf 1000M och min M2000 och samtidigt gjort trycktester utan att debitera 2100 Kr.
De har Àven gjort 10 Ärs service pÄ min Omega Seamaster 300.
http://www.martenssons.se/urmakare.html
Kan rekommenderas, dÄ deras urmakare Àr utbildade av bland annat Breitling i Schweiz!
Kirex

Vem har rÀtt? Eurenius eller @yonsson .

Jag tycker att en dykare kan passa vÀldigt bra pÄ lÀder. Det finns vattetÄligare lÀder och efter ett par bad och duschar sÄ blev mitt mjukare Àn fÀrsk fettuccine frÄn Modena.
Panerai pÄ lÀder/skinn Àr ju hur snyggt som helst sÄ sjÀlvklart kan man köra dykare pÄ lÀder. För att inte tala om alla snygga vintage subbar.

Finns brattedykare att fÄ för runt 11-16k?:) nyare modeller pÄ lÀnk :)
Inte mycket nyare tyvÀrr. NÄgra tusen till och Colt a17380 kanske?
Annars kan man hitta klassiska Superocean a17345 & a17045 inom det spannet, men de rÀknas vÀl knappast som nya..
Edit: lÀste fel. LÀste som 11-12. Jo men för uppemot 16 kan du hitta bÄde colten jag nÀmnde samt Steelfish! SuverÀna.

Lovade förut en gruppbild. Det passar nu innan jag börjar rensa lagret. :)
Fr. övre box vÀnster: Chronomat A13048 Yachting. Chronomat 81950 Nr 425 "AOPA" 1984. Chronomat A13050.1 Red Arrows. Chronomat 81950 . Aerospace Avantage EEA.
Fr. nedre box vÀnster: Blackbird A44359 "Big Date". Chronomat 81950 Nr 349. Superocean Steelfish "42" A17360. Blackbird A13353 "Bluebird". Aerospace F75262.
Utanför box fr. vÀnster: Ref 181 1947. Chronomat Ref 808 1966. Chronomat Ref 769 1942-43. Colt A17035. Chronomat 81950 18K NOS.

JensBP Du har en fantastisk samling! Jag Àr verkligen avundsjuk pÄ alla dina vintage-modeller!

Ja, jag erkÀnner, man kan kalla mig Breitling-missbrukare:). HÀr Àr min lilla Breitling-samling. Jag har tidigare visat mina svarta springare. Denna gÄng fick Àven de vita vara med pÄ bilderna, som nÄgon önskade för ett tag sedan. Vad de olika modellerna heter fÄr ni ta reda pÄ sjÀlvao_O. Jag tror ni vet utan research. Om nÄgon skulle vilja ha info om nÄgon av klockorna, stÄr jag gÀrna till tjÀnst. De som följt detta forum har sett de flesta av dessa klockor som enskilda inlÀgg frÄn mig.
Ki
:breitling:

DSC_0104s.JPG

DSC_0115s.jpg

Tillbaka
Topp