LÄter som bra betyg ju.Jag sÄlde den efter 10 dagar, det sÀger vÀl en hel del...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LÄter som bra betyg ju.Jag sÄlde den efter 10 dagar, det sÀger vÀl en hel del...
A17345 pÄ Pro1 och gul tavla Àr vÀgen att gÄ !!!
Saknar min gamla, som i och för sig hade svart tavla, dÄ det Àr den ultimata beatern
Make offer-pris och allt....Man kanske ska börja snoka efter en sÄn rackare.
Hemma frÄn spa!!!
Rengöring, batteribyte och trycktest. Var orolig att det skulle behövas nÄgot mer!Vad har gjorts för roligt med den?
Rengöring, batteribyte och trycktest. Var orolig att det skulle behövas nÄgot mer!
Va fan, pÄstÄr du att jag inte Àr en BreitlingÀlskare? En nyfödd sÄdan i och för sig, men ÀndÄ.Vem har rÀtt? Eurenius eller @yonsson .
Jag tycker att en dykare kan passa vÀldigt bra pÄ lÀder. Det finns vattetÄligare lÀder och efter ett par bad och duschar sÄ blev mitt mjukare Àn fÀrsk fettuccine frÄn Modena.
Steelfish sÄldes pÄ lÀder som alternativ till lÀnk.
Speciellt Brattar med ljus tavla tycker jag gör sig bra.
NĂ„gra stulna bilder:
Yonsson upprepar sitt mantra: Aldrig lÀder pÄ dykare, aldrig lÀder pÄ dykare, under sin asiatiska meditation.
SÄ, vem har rÀtt? En genuin BreitlingÀlskare eller en katt bland hermelinerna?
Va fan, pÄstÄr du att jag inte Àr en BreitlingÀlskare? En nyfödd sÄdan i och för sig, men ÀndÄ.
Man gör ju som sagt som man vill men jag tycker pÄ sin höjd att canvas funkar pÄ dykarklockor. Gummi eller lÀnk Àr ju optimalt, sailcloth/canvas funkar, lÀder gÄr fetbort. Mina argument Àr tvÄ; 1: Det Àr inte funktionellt. 2: Man ska inte dressa upp en dykarklocka, det blir som att sminka en gris. Köp en dressklocka istÀllet! KÀnns som att en poll hade varit bra hÀr men det gÄr ju inte i inlÀgg tyvÀrr.
Tycker ditt inlÀgg och bildval snarare gav en poÀng Ät mig.Det Àr inte dress, det Àr Àventyr. Precis som pojken pÄ bilden visar.
Vem har rÀtt? Eurenius eller @yonsson .
Jag tycker att en dykare kan passa vÀldigt bra pÄ lÀder. Det finns vattetÄligare lÀder och efter ett par bad och duschar sÄ blev mitt mjukare Àn fÀrsk fettuccine frÄn Modena.
NĂ„gra stulna bilder:
Yonsson upprepar sitt mantra: Aldrig lÀder pÄ dykare, aldrig lÀder pÄ dykare, under sin asiatiska meditation.
Tycker ditt inlÀgg och bildval snarare gav en poÀng Ät mig.
Tillverkare följer ju tyvÀrr trender Àven om det inte innebÀr att deras klocka blir sÄ funktionell som möjligt.
Det dÀr var roligt.LÀder pÄ dykare funkar ju hur bra som helst
(I och för sig menar vissa att det hÀr inte Àr nÄgon dykare men...)
Vem har rÀtt? Eurenius eller @yonsson .
NĂ„gra stulna bilder:
Va fan, pÄstÄr du att jag inte Àr en BreitlingÀlskare? En nyfödd sÄdan i och för sig, men ÀndÄ.
Man gör ju som sagt som man vill men jag tycker pÄ sin höjd att canvas funkar pÄ dykarklockor. Gummi eller lÀnk Àr ju optimalt, sailcloth/canvas funkar, lÀder gÄr fetbort. Mina argument Àr tvÄ; 1: Det Àr inte funktionellt. 2: Man ska inte dressa upp en dykarklocka, det blir som att sminka en gris. Köp en dressklocka istÀllet! KÀnns som att en poll hade varit bra hÀr men det gÄr ju inte i inlÀgg tyvÀrr.
En genuin BratteÀlskare har alltid rÀtt, per automatik. HÄller Àven med dig @Eurenius att lÀder inte alltid = dress (tÀnk fett Panna Luminor pÄ tjockt lÀderband med feta kontrastsömmar) MEEEEN jag ger min poÀng till Herr @yonsson i denna rond dÄ ja inte alls gillar fetare dykare pÄ lÀder (Panna undantaget) och i synnerhet inte Breitlings dykare mtp deras brist pÄ avskalad design och minimalism (iofs bland den starkaste orsaken till att jag Àlskar dem) men icke pÄ lÀder!Det Àr inte dress, det Àr Àventyr. Precis som pojken pÄ bilden visar.
Jag tycker inte att lÀder betyder dress, om man pratar kraftigt lÀder med exempelvis kontrastsömmar.
2100. Lite dyrt kanske, men kÀndes skönt med en ordentlig genomgÄng!Vad kostar det ungefÀr? Har ju en likadan och Àr lite nyfiken.
2100. Lite dyrt kanske, men kÀndes skönt med en ordentlig genomgÄng!
Ja precis. 2-3 Är!Ja, det kÀnns alltid bra. Ett nytt batteri bör vÀl rÀcka ett antal Är nu.
Men de bytte vÀl packningar dÄ ocksÄ? De kan vÀl inte ta 2100kr för bara batteri och trycktest?2100. Lite dyrt kanske, men kÀndes skönt med en ordentlig genomgÄng!
Ja, jag vet faktiskt inte. Jag har för mig att nÀr de ringde upp mig angÄende kostnadsförslaget att de dÄ nÀmnde byte av packningar. Dock stod inte pÄ servicerapporten (har iof inte lÀst den noggrant)Men de bytte vÀl packningar dÄ ocksÄ? De kan vÀl inte ta 2100kr för bara batteri och trycktest?
Du behöver inte kolla för min skull men annars var det ett jÀvligt dyrt batteri.Ja, jag vet faktiskt inte. Jag har för mig att nÀr de ringde upp mig angÄende kostnadsförslaget att de dÄ nÀmnde byte av packningar. Dock stod inte pÄ servicerapporten (har iof inte lÀst den noggrant)
Kan kolla upp det.
Lovade förut en gruppbild. Det passar nu innan jag börjar rensa lagret.
Fr. övre box vÀnster: Chronomat A13048 Yachting. Chronomat 81950 Nr 425 "AOPA" 1984. Chronomat A13050.1 Red Arrows. Chronomat 81950 . Aerospace Avantage EEA.
Fr. nedre box vÀnster: Blackbird A44359 "Big Date". Chronomat 81950 Nr 349. Superocean Steelfish "42" A17360. Blackbird A13353 "Bluebird". Aerospace F75262.
Utanför box fr. vÀnster: Ref 181 1947. Chronomat Ref 808 1966. Chronomat Ref 769 1942-43. Colt A17035. Chronomat 81950 18K NOS.
Ja det Àr det jag Àr rÀdd för! Ibland kan det vara bÀttre att bara glömma.Du behöver inte kolla för min skull men annars var det ett jÀvligt dyrt batteri.
JODà . Klockmaster Globen kan styra det mesta in-house....Ja det Àr det jag Àr rÀdd för! Ibland kan det vara bÀttre att bara glömma.
Time Promotion har ju inte direkt nÄgon konkurrens!