• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skulle behöva hjÀlp med att vÀrdera denna blackbird frÄn Är 2000 som jag fann pÄ blocket, finns ett sug efter att Àga en sÄdan men plÄnkboken tycker att jag egentligen ska sikta pÄ att betala rÀkningar. Servicehistoriken sÀger att den Àr servad 2005. Den ska inte vara i servicebehov just nu men det har inte breitling skrivit under pÄ. Vad hade ni gett för den?

https://www.blocket.se/jonkoping/Breitling_blackbird_A13353_UTC_mm_68521468.htm?ca=10&w=3

Trevlig fredagskvÀll!
En viktigt grej Àr att det INTE Àr en a13353. Det Àr en a13050 eller a13350. SÀljaren har blandat ihop det.

Well, "you can't fight the Internet" som nÄgon sa. Juwawatches sÀljer ju Breitling, dra ett mail. :)
Faktiskt suger det Ànnu mer sista gÄngen. Det var inte ens menat för ett hadley eller annat icke-breitling, utan för att ersÀtta ett helt original breitlingsbands polerade spÀnne. Jag ville ha ett borstat, dÄ de flesta av mina klockor Àr borstade/satin.

En viktigt grej Àr att det INTE Àr en a13353. Det Àr en a13050 eller a13350. SÀljaren har blandat ihop det.

Tack för information, vart klokare av att lÀsa inlÀggen :) ska kika lite mer med sÀljaren imorgon med klockan ser schysst ut i övrigt. Om man köper med utc till borde extra lÀnkbitar ÀndÄ följa med eller Àr det ett speciellt lÀnkarmband?

Faktiskt suger det Ànnu mer sista gÄngen. Det var inte ens menat för ett hadley eller annat icke-breitling, utan för att ersÀtta ett helt original breitlingsbands polerade spÀnne. Jag ville ha ett borstat, dÄ de flesta av mina klockor Àr borstade/satin.
Buhu, stackars dig. :D
Som SEIKO-nörd Àr man van vid att behöva bevaka auktioner i Japan för att fÄ tag pÄ sina grejer, det löser sig nog ska du se. :)

Tack för information, vart klokare av att lÀsa inlÀggen :) ska kika lite mer med sÀljaren imorgon med klockan ser schysst ut i övrigt. Om man köper med utc till borde extra lÀnkbitar ÀndÄ följa med eller Àr det ett speciellt lÀnkarmband?
Kolla sÄ det inte stÄr 13353 i certet. DÄ Àr nÄt helt galet dÄ det Àr en helt annan nyare modell Àn den pÄ bilden.

Du behöver en vanlig ÀndlÀnk plus förlÀnga den delen med nÄgon/nÄgra lÀnkbitar för att dÄ normal lÀngd om du ska köra utan UTC. Vet inte om det gÄr pÄ alla lÀnkar men har sett beggade piloter som varit fixade sÄ, fd utc-lÀnkar, dÄ de fasta lÀnkarna Àr fÀrre.

De har sÀkert sina anledningar, vet att det finns fler grossister/tillverkarensom har den praxisen.
Minns pÄ den gamla goda tiden nÀr jag knallade in och köpte ett löst lÀnkviklÄs till sub hos ad. Utan att lÀmna in nÄgot gammalt trasigt. Skulle aldrig gÄ idag. Rolex Àr ju Ànnu kinkigare. Men stÄr fast vid att ett vanligt törnspÀnne mer Àr ett tillbehör och ingen reservdel. Buhu

Kolla sÄ det inte stÄr 13353 i certet. DÄ Àr nÄt helt galet dÄ det Àr en helt annan nyare modell Àn den pÄ bilden.

Du behöver en vanlig ÀndlÀnk plus förlÀnga den delen med nÄgon/nÄgra lÀnkbitar för att dÄ normal lÀngd om du ska köra utan UTC. Vet inte om det gÄr pÄ alla lÀnkar men har sett beggade piloter som varit fixade sÄ, fd utc-lÀnkar, dÄ de fasta lÀnkarna Àr fÀrre.
Tack :) han skickade foton pÄ certet men var certet till utc.n sÄ fortfarande lite mystiskt och heller dÄ inte fullset som det verkar i nulÀget :/

@Bagarebergstrom mÄste citera mig sjÀlv och tillÀgga att det inte kommer se optimalt ut. Det diffar ju nÄn mm pÄ den sista fasta lÀnkbiten innan den vanliga ÀndlÀnken och den sista innan "utc-ÀndlÀnk". SÄ helt optimalt ser det inte ut. Jag skulle hellre köpt en beggad lÀnk som Àr korrekt. :)

Kan det bli bÀttre!
IgÄr Äkte jag förbi min favorit-AD, som jag köpt de flesta av mina Breitling-klockor av. Jag hade vid ett tidigare besök skojat om att nu kan jag inte köpa fler Breitling-klockor av dem, eftersom mina klockboxar Àr fulla:shifty:. Jag hade varit pÄ en konferens i tvÄ dagar pÄ VÀstkusten, och passade dÀrför pÄ att Äka förbi min AD för att förlÀnga ett armband. Han hade bestÀllt hem en extralÀnk (som precis hade landat) för att klockan inte skulle spÀnna sÄ hÄrt om min handleden. De flesta av er medlemmar i KS brukar vÀl korta era armband, med mig Àr det tvÀrt om, jag mÄste oftast förlÀnga dem. Döm om min förvÄning nÀr AD kom och överlÀmnade ett paket till mig, nÀr jag satt och drack kaffe i deras fikarum och samtidigt mumsade i mig av en nybakad kanelvetelÀngd, medan jag vÀntade pÄ att urmakaren skulle bli klar med bandförlÀngningen. Paketet visade sig innehÄlla en Àkta Breitling klockbox :nailbiting:. My dream's come thrue:D! Jag var lite orolig under resan hem om den nya klockboxen skulle fÄ plats i mitt 350 kg tunga kassaskÄp, som fö. Àr fastbultat i betongplattan i mitt hem. Vid det första provet insÄg jag att klockboxen var som mÄttbestÀlld för mitt kassaskÄp:nailbiting:. Det var helt enkelt "pys-passning":p! Se bilder nedan! Ok. jag vet att alla mina Breitling-klockor inte fick plats, dÄ jag fn. har 16 st. Men det frigjordes vÀlbehövligt space i mitt kassaskÄp, dÄ mina andra klockboxar endast Àr tvÄ-radiga. Vidare Àr varje klockplats i boxen vÀl tilltagen (vilket Àr svÄrt att hitta i "vanliga" klockboxar) sÄ att inte klockorna nöter pÄ varandra. För mig som samlar pÄ klockor, oftast med en diam. pÄ 44-50 mm diameter, Àr detta vÀldigt viktigt.

Klockboxen bestÄr av tre delar:
- Lock
- Del för armband
- Bottenutrymme för klockor

sIMAG0913.jpg
sIMAG0899.jpg
sIMAG0907.jpg

Kirex
:breitling::patek::rolex::omega::oris::corum:

Kan det bli bÀttre!
IgÄr Äkte jag förbi min favorit-AD, som jag köpt de flesta av mina Breitling-klockor av. Jag hade vid ett tidigare besök skojat om att nu kan jag inte köpa fler Breitling-klockor av dem, eftersom mina klockboxar Àr fulla:shifty:. Jag hade varit pÄ en konferens i tvÄ dagar pÄ VÀstkusten, och passade dÀrför pÄ att Äka förbi min AD för att förlÀnga ett armband. Han hade bestÀllt hem en extralÀnk (som precis hade landat) för att klockan inte skulle spÀnna sÄ hÄrt om min handleden. De flesta av er medlemmar i KS brukar vÀl korta era armband, med mig Àr det tvÀrt om, jag mÄste oftast förlÀnga dem. Döm om min förvÄning nÀr AD kom och överlÀmnade ett paket till mig, nÀr jag satt och drack kaffe i deras fikarum och samtidigt mumsade i mig av en nybakad kanelvetelÀngd, medan jag vÀntade pÄ att urmakaren skulle bli klar med bandförlÀngningen. Paketet visade sig innehÄlla en Àkta Breitling klockbox :nailbiting:. My dream's come thrue:D! Jag var lite orolig under resan hem om den nya klockboxen skulle fÄ plats i mitt 350 kg tunga kassaskÄp, som fö. Àr fastbultat i betongplattan i mitt hem. Vid det första provet insÄg jag att klockboxen var som mÄttbestÀlld för mitt kassaskÄp:nailbiting:. Det var helt enkelt "pys-passning":p! Se bilder nedan! Ok. jag vet att alla mina Breitling-klockor inte fick plats, dÄ jag fn. har 16 st. Men det frigjordes vÀlbehövligt space i mitt kassaskÄp, dÄ mina andra klockboxar endast Àr tvÄ-radiga. Vidare Àr varje klockplats i boxen vÀl tilltagen (vilket Àr svÄrt att hitta i "vanliga" klockboxar) sÄ att inte klockorna nöter pÄ varandra. För mig som samlar pÄ klockor, oftast med en diam. pÄ 44-50 mm diameter, Àr detta vÀldigt viktigt.

- Lock
- Del för armband

sIMAG0913.jpg
sIMAG0899.jpg
sIMAG0907.jpg

Kirex
Oj va fin!
Ja, nÄgot ska ju Breitlings bÀsta kund ha som goodie tycker jag. Klart vÀrd det! :)

Kan det bli bÀttre!

- Lock
- Del för armband

sIMAG0913.jpg
sIMAG0899.jpg
sIMAG0907.jpg

Kirex

Grymt! Har du lagt upp nÄgon bild pÄ hela din Brattesamling nÄgon gÄng? Jag tÀnkte att man kanske har missat det i sÄ fall.

Kan det bli bÀttre!

- Lock
- Del för armband

sIMAG0913.jpg
sIMAG0899.jpg
sIMAG0907.jpg

Kirex
Den var nice! Tycker du ska sÀga vilken AD det Àr med tanke pÄ hur nöjd du Àr.

Herregud .. Har blivit sÄ svag
För Àldre breitlingklockor. SÄg en frÄn 1960 som jag blev knÀsvag för, hÀr kommer bild.
Har dessutom kollat in fler Àldre breitling klockor. Har ni nÄgra Àldre bratte klockor ? LÀgg upp bild i sÄ fall.
Ska fortsÀtta min jakt nu, hörs !:)
Den dÀr ser ju ut som min, men dÄ Àr den Àldre ÀndÄ, 40-tal. Var kom bilden ifrÄn? BÀttre bilder finns lÀngre tillbaka i den hÀr trÄden.

Tillbaka
Topp