• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kunde inte hÄlla mig :D
20160902_111513.jpg

Fick precis hem en Breitling Avenger 2 Chronograf.
StÄllÀnk, svart/vit urtavla.
Fick brunlÀder lÄda med, stÀmmer verkligen detta? Brukar vÀl vara svart?

NĂ„got jag ska kolla extra noga?

Herregud .. Har blivit sÄ svag
För Àldre breitlingklockor. SÄg en frÄn 1960 som jag blev knÀsvag för, hÀr kommer bild.
Har dessutom kollat in fler Àldre breitling klockor. Har ni nÄgra Àldre bratte klockor ? LÀgg upp bild i sÄ fall.
Ska fortsÀtta min jakt nu, hörs !:)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    13.2 KB · Visningar: 34
Skulle behöva hjÀlp med att vÀrdera denna blackbird frÄn Är 2000 som jag fann pÄ blocket, finns ett sug efter att Àga en sÄdan men plÄnkboken tycker att jag egentligen ska sikta pÄ att betala rÀkningar. Servicehistoriken sÀger att den Àr servad 2005. Den ska inte vara i servicebehov just nu men det har inte breitling skrivit under pÄ. Vad hade ni gett för den?

https://www.blocket.se/jonkoping/Breitling_blackbird_A13353_UTC_mm_68521468.htm?ca=10&w=3

Trevlig fredagskvÀll!

Skulle behöva hjÀlp med att vÀrdera denna blackbird frÄn Är 2000 som jag fann pÄ blocket, finns ett sug efter att Àga en sÄdan men plÄnkboken tycker att jag egentligen ska sikta pÄ att betala rÀkningar. Servicehistoriken sÀger att den Àr servad 2005. Den ska inte vara i servicebehov just nu men det har inte breitling skrivit under pÄ. Vad hade ni gett för den?

https://www.blocket.se/jonkoping/Breitling_blackbird_A13353_UTC_mm_68521468.htm?ca=10&w=3

Trevlig fredagskvÀll!
Den har servicebehov. Och dÄ gÄr jag bara pÄ Äldern...

Trevlig fredagskvÀll!

@JensBP brukar har bra priskoll pÄ Àldre Breitling.

@JensBP brukar har bra priskoll pÄ Àldre Breitling.
Aldrig sett en billigare blackbird 50 med UTC. UTC var ett huggormsdyrt tillÀgg. Skulle jag inte totalt övertrasserat budgeten skulle jag varit sugen. Spanat in annonsen för lÀnge sen sÄklart. Fullset dessutom, mumma. :)
Servicebehov kanske, men Àr man ingen manisk cosc-jÀgare sÄ gÄr det sÀkert utmÀrkt ÀndÄ. 7750 Àr en volvo 745...

Aldrig sett en billigare blackbird 50 med UTC. UTC var ett huggormsdyrt tillÀgg. Skulle jag inte totalt övertrasserat budgeten skulle jag varit sugen. Spanat in annonsen för lÀnge sen sÄklart. Fullset dessutom, mumma. :)
Servicebehov kanske, men Àr man ingen manisk cosc-jÀgare sÄ gÄr det sÀkert utmÀrkt ÀndÄ. 7750 Àr en volvo 745...

@Bagarebergstrom

StÀmmer ju inte riktigt. Min erfarenhet Àr att 7750 skriker efter service vart sjunde Är.

Man kan sÀkert ha otur. Och 7750 Àr vÀldigt osexigt för mÄnga. TrÄkverk. Jag dÀremot gillar speciellt ljudet, det dÀr hÀrliga spinnet som nÀstan lÄter som nÄgot Àr trasigt. :)Men ett stabilt och lÀttservat urverk Àr det, speciellt breitlings. De första var inte ens modifierade. :)

Tillbaka
Topp