Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Den såg inte så fin ut när jag väl införskaffade den. Den har fått sig en full service, glasbyte och ett titanband. Titanbandet fick jag för drygt 2 dagar sen. Nu är den komplettDå har vi plötsligt två Leonardo DiCaprio i tråden. Grymt! Mycket snygg!
Har bara provat och dessutom ett exemplar med inplastad länk. Tycker den är klockren storleksmässigt. Kvartsarnas placering av subtavlorna är ju lite märkligt men har man inget emot det så lär det vara en grym och prisvärd klocka.
Ja, gillar mekETA bättre placeringsmässigt.Gillar du den här placeringen bättre? Jag tycker att Colten ger ett mer symmetriskt intryck.
Ja, gillar mekETA bättre placeringsmässigt.
Lite bilder från Erikson Urhandel och Time Promotions Breitling-event ikväll:
Snålvattnet rinner över buffén... (som var underbar)
En kines vaktade oss alla... (med äkta B01 och AK, inga kinakopior här)
Rätt hård...
Den billigaste klockan under visningen...
http://www.breitlingforbentley.com/...ulliner-tourbillon/presentation/?idModel=1433
Den här Bentleyn var faktiskt riktigt tuff tycker jag. Carbon-boett.
http://www.breitlingforbentley.com/...-b04-s-carbon-body/presentation/?idModel=1448
Störtskön Navitimer 46 Blacksteel...
http://www.breitling.com/en/news/details/navitimer-46-blacksteel-4226
Bentley B05 Unitime...
http://www.breitlingforbentley.com/en/collection/bentley-b05-unitime/presentation/?idModel=1417
Då till min favorit av de nya brattarna. Jag har precis som de flesta andra sett den på bild, och tänkt "meh". Men i verkligheten var den en fullkomlig fullträff. Denna blir man ju rejält sugen på minst sagt...
http://www.breitling.com/en/models/superocean/superocean-44-special/
Lite gamla Aerospace och annat med balla logos...
En liten UFO-monter i "museet". Det gillas. De tre musketörerna Red Arrows, Frecce Tricolori och Blue Impulse.
Bäst att lägga in lite andra UFOn i montern där de hör hemma. En Red Arrows-bror, en AOPA F500, en 18K NOS 81950. En Steelfish slank tydligen in och ville vara med å leka bland ufo:na...
Tack @ERIKSON URHANDEL och Time Promotion!
Beror nog på vilken klocka man syftar på. Spring drive chrono exempelvis är motvänd så man ska kunna läsa av när klockan är delvis skymd av skjortärmen.Finns det någon anledning till hur man placerar subdials eller är det bara estetik?
Jag gillar båda faktiskt, det enda jag har lite svårt för är datumplaceringen vid "halv 5".
Så länge datumet är i någon diskret färg så funkar det - fick känna och klämma på den här pjäjsen för ett tag sen - skulle kunna tänka mig att ha en "halv 5" datumplacering - speciellt på denna bratte:Sneda datum är riktigt trist, oavsett om det är en guld-VC eller en billig kvarts-bratte. Huvudanledningen att jag sålde min Flying Fish var dess fula datum. Kan inte tänka mig att jag kommer att köpa en klocka med snett datum igen, men man ska aldrig säga aldrig, möjligen någon B01 igen i framtiden. Subdialsens placering gillar jag båda. Allra snyggast är det dock med bara två stycken i position 3 och 9.
Med andra ord denna Navitimer..Sneda datum är riktigt trist, oavsett om det är en guld-VC eller en billig kvarts-bratte. Huvudanledningen att jag sålde min Flying Fish var dess fula datum. Kan inte tänka mig att jag kommer att köpa en klocka med snett datum igen, men man ska aldrig säga aldrig, möjligen någon B01 igen i framtiden. Subdialsens placering gillar jag båda. Allra snyggast är det dock med bara två stycken i position 3 och 9.
Problemet uppstår ju bara när subdialsen är ovanför mittlinjen (som oftast med quartzkrono). Ett mekaniskt med 3-6-9 tycker jag är absolut snyggast.Tycker nog den symmetriska placering är bättre
Nackdelen är att datumet ofta hamnar konstigt.
Problemet uppstår ju bara när subdialsen är ovanför mittlinjen (som oftast med quartzkrono). Ett mekaniskt med 3-6-9 tycker jag är absolut snyggast.
Sneda datum tycker jag är helt OK. Runda datumfönster däremot är förkastligt.Sneda datum är riktigt trist, oavsett om det är en guld-VC eller en billig kvarts-bratte. Huvudanledningen att jag sålde min Flying Fish var dess fula datum. Kan inte tänka mig att jag kommer att köpa en klocka med snett datum igen, men man ska aldrig säga aldrig, möjligen någon B01 igen i framtiden. Subdialsens placering gillar jag båda. Allra snyggast är det dock med bara två stycken i position 3 och 9.
Ja faktiskt. Breitling lyckas gömma de sneda datumen rätt bra. Det syns inte ut så mycket på B01, Navitimers och de med egna verken som det gör på många andra sneddatum-klockor.Så länge datumet är i någon diskret färg så funkar det - fick känna och klämma på den här pjäjsen för ett tag sen - skulle kunna tänka mig att ha en "halv 5" datumplacering - speciellt på denna bratte:
Yes den var nice... eller dessa. 12+6 är inte tokigt heller. Tyvärr helt utan datum.Med andra ord denna Navitimer..
Helt klart. Runda fönster är inte okej någonsin.Sneda datum tycker jag är helt OK. Runda datumfönster däremot är förkastligt.
Snett fönster funkar bra i kombination med stavindex.Yes den var nice... eller dessa. 12+6 är inte tokigt heller. Tyvärr helt utan datum.
Här är ett lysande exempel där man kommer undan med snett datum. Man lägger knappt märke till det, och det bryter inte symmetrin nämnvärt:
Jag skulle iof helst sett att datumet var horisontellt även om fönstret är snett.
Ja det kanske gör skillnad. Plus samma färg som tavlan.Snett fönster funkar bra i kombination med stavindex.
Vanligaste placeringen kan väl omöjligt vara med 2st subdials så högt upp och en kl 6?Jag gillar båda också. Jag stressar mest Yonsson för att han tycker den ena är "märklig". Känns ändå som den vanligare placeringen
Tror det blir för trångt på datumskivan..Ja det kanske gör skillnad. Plus samma färg som tavlan.
Jag tänkte fel. Finns väl inte snett fönster med rakt datum? Jag menar rakt fönster med rak text klockan 5-isch.
Nackdelen med att inte ha in house är att man knte kan tweaka lika mycket.Tror det blir för trångt på datumskivan..
Men när vi pratar Breitling B01, inhouse, så sitter ju datumet normalt 1/2 5. Tittar man på den datumskivan så är det tämligen trångt. Snedvrider man datumen för att det ska bli rakt i ett rakt fönster så tar det mer plats.Nackdelen med att inte ha in house är att man knte kan tweaka lika mycket.
Ok, är med på vad du menar. Kan inte påstå att jag bryr mig så mycket om datumplaceringen, köper eller undviker inte klockor enbart utifrån det.Men när vi pratar Breitling B01, inhouse, så sitter ju datumet normalt 1/2 5. Tittar man på den datumskivan så är det tämligen trångt. Snedvrider man datumen för att det ska bli rakt i ett rakt fönster så tar det mer plats.
Man borde väl bara kunna snurra på typsnittet på befintlig datumskiva? Eller skulle inte det få plats? Möjligen göra siffran aningen mindre.Men när vi pratar Breitling B01, inhouse, så sitter ju datumet normalt 1/2 5. Tittar man på den datumskivan så är det tämligen trångt. Snedvrider man datumen för att det ska bli rakt i ett rakt fönster så tar det mer plats.
Någon får testa...Man borde väl bara kunna snurra på typsnittet på befintlig datumskiva? Eller skulle inte det få plats? Möjligen göra siffran aningen mindre.
Och modda tavlan och fönstret rakt. @kirex kanske kan ställa upp, han har ju några att ta av..Någon får testa...