• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Faktiskt. Det Àr mjukt som deras lÀderband. Usch dÄ, kommer inte vilja dra pÄ mig min bluebird med gamla stenÄldersgummit lÀngre.
IMG_2544.jpg
SÀlj det och köp ett nytt. Pengar Àr bara papperslappar ;)

SÀlj det och köp ett nytt. Pengar Àr bara papperslappar ;)
Ja, fÄr uppgradera mitt gummilager rakt igenom. ;) Och ett nytt svart gummi ska det bli till den gula Freccen som jag aldrig hittar. Hur J-A svÄrt ska det vara att hitta en guling med borstad bezel??? Nu har jag letat varje dag flera mÄnader. Det ligger en sunk med mjukpolerad blank bezel pÄ C24. Funderar seriöst pÄ att köpa den och köpa en ny bezel frÄn Breitling Àven om det kostar huggorm. Jag vet dock vad som hÀnder dÄ. Exakt nÀr jag fÄr den och har satt pÄ ny bezel sÄ dyker det upp ett ex billigt som attan, som alltid.........

Red Arrows pÄ nya gummit. MÄste sÀga att det nya gummit Àr MYCKET mjukare och skönare Àn det gamla.

Vad skiljer dessa gummin frÄn de gamla och nÀr kom de? Har de samma beteckning som de gamla? (ex. 152s)
Finns de för bÄde vanligt och viklÄs, eller Àr det bara de för viklÄs som uppdaterats?

Vad skiljer dessa gummin frÄn de gamla och nÀr kom de? Har de samma beteckning som de gamla? (ex. 152s)
Finns de för bÄde vanligt och viklÄs, eller Àr det bara de för viklÄs som uppdaterats?
De nya banden Ă€r fasade pĂ„ insidan sĂ„ de vĂ€ger mindre och blir mer följsamma. Jag tror inte ref Ă€ndrats. Mitt svarta heter 150s precis som jag har för mig det gamla svarta ocksĂ„ hette. Mitt blĂ„ (gamla) heter 148s. De Ă€r för törnlĂ„s. Även gummina för viklĂ„s har Ă€ndrats.

Tack för infon, detta var mycket bra att veta dÄ jag letar nytt gummi och viklÄs och inte riktigt kommer överens till 100% med mitt prodiver 3 pÄ törnlÄs.

Har de nya slÀpps i Är?

Senast Àndrad:
Hm mÄste nog erkÀnna att man börjar förstÄ varför Yonsson hÀnger sÄ mycket i denna trÄd...
Breitling oskulden sprÀcktes idag med buller o bÄng :)
Imponerad av kÀnslan Àn sÄ lÀnge... Fasiken, hade i detta lÀge hellre varit besviken sÄ fanatiska som ni verkar, hoppas man nöjer sig... ;)
image.jpeg

Det finna andra skillnader. UrsÀkta den dassiga kvalitén pÄ dessa men de visar poÀngen.

Det nya Àr aningen tunnare vÄgar jag ta gift pÄ:
IMG_2550.jpg

Den Àr inte helt platt (alternativt fÄr denna form pga skÄlningen). Mer som deras lÀder:
IMG_2551.jpg

IMG_2552.jpg

HÀr Àr skÄlningen:
IMG_2548-1.jpg

Hm mÄste nog erkÀnna att man börjar förstÄ varför Yonsson hÀnger sÄ mycket i denna trÄd...
Imponerad av kÀnslan Àn sÄ lÀnge... Fasiken, hade i detta lÀge hellre varit besviken sÄ fanatiska som ni verkar, hoppas man nöjer sig... ;)
image.jpeg
Kul, vÀlkommen till klubben!

image.jpeg
Grattis. Bajsbruna tygbandet Àr grymt pÄ svarta Evo:n. :)

Haha, bajsbandet.
image.png

Edit. Haft rÀtt mkt pÄ jobb idag sÄ Àr rÀtt trött och flamsig, sorry
Haha jag med. Jag gillar det bandet som tusan och skulle gĂ€rna ha ett sĂ„nt till nĂ„gon av mina klockor, men det första jag tĂ€nkte pĂ„ nĂ€r jag sĂ„g bandet i verkligheten var faktiskt just "bajsbrunt". :D Det kanske bara Ă€r jag som Ă€r psyko med fantasi som en femĂ„ring pĂ„ steroider. Men det Ă€r inget negativt i detta fall. Det bajsbruna Ă€r skitsnyggt utsmetat pĂ„ tyg. Ärligt. Ja, helt Ă€rligt.

Haha jag med. Jag gillar det bandet som tusan och skulle gĂ€rna ha ett sĂ„nt till nĂ„gon av mina klockor, men det första jag tĂ€nkte pĂ„ nĂ€r jag sĂ„g bandet i verkligheten var faktiskt just "bajsbrunt". :D Det kanske bara Ă€r jag som Ă€r psyko med fantasi som en femĂ„ring pĂ„ steroider. Men det Ă€r inget negativt i detta fall. Det bajsbruna Ă€r skitsnyggt utsmetat pĂ„ tyg. Ärligt. Ja, helt Ă€rligt.
Framförallt ger det ju en cool taktisk/militÀr-feeling i kombination med det svarta. Det sÀger "I mean business", inget fjantande.

Svart sÀger mer "Jag Àr en ninja". FrÄgan Àr ju vad man vill förmedla liksom. ;)

Det finna andra skillnader. UrsÀkta den dassiga kvalitén pÄ dessa men de visar poÀngen.

Det nya Àr aningen tunnare vÄgar jag ta gift pÄ:
IMG_2550.jpg

Den Àr inte helt platt (alternativt fÄr denna form pga skÄlningen). Mer som deras lÀder:
IMG_2551.jpg

IMG_2552.jpg

HÀr Àr skÄlningen:
IMG_2548-1.jpg

Otroligt fina! Är sjĂ€lv sugen pĂ„ ett sĂ„dant band... Och blev ju inte precis mindre sugen nu..

Herregud, vilket tempo. TÀnk vad du gör mot oss andra ;)
Tycker jag Àr extremt lÄngsam vad gÀller att byta Breitling faktiskt men det beror ju pÄ vad man jÀmför med. Det blir fjÀrde Breitlingen jag fÄr lÀra kÀnna i Är men bara den andra Bratten nÄgonsin som jag Àgt. Gick ju igenom cirka 30 klockor förra Äret sÄ det Àr dags att öka tempot lite om inte 2016 ska bli ett slappt Är. :D

Det ska bli sjukt kul i alla fall, ser fram emot detta riktigt mycket. Jag blir som ett barn inför julafton nÀr jag vÀntar pÄ en klocka. :)

image.jpeg
SÄ det var du som nöp den. Grattis!

Tillbaka
Topp