• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vanligaste placeringen kan vÀl omöjligt vara med 2st subdials sÄ högt upp och en kl 6?
Enda fördelen Àr att man lÀtt ser att det Àr kvarts.

Snyggast Àr sÄklart enbart tvÄ subdials men a la Val 72 / ETA 7740/7750-placeringen funkar.

TĂ€nk Bregeut XX eller Sinn 101.

Jag trodde att du menade tvÄ upp och en nere.

image.jpeg
image.jpeg

Försöker hitta lite bra bilder pÄ Colt Chrono Blacksteel men detta Àr alla (nÄgorlunda bra) bilder jag hittar trots att jag har tredje gradens svart bÀlte i Google. Hilfe bitte.

Jag minns att nÄgon i trÄden för nÄgra veckor sedan köpte den gultavlade ubercoola Superocean Pro a17045 eller a17345 som jag lÀnkade. Minns inte vem? Har inte sett den i trÄden Àn. Var det krÄngel? BlÄsning? Sen lev?

Det finns en app som heter Parcel , via den kan du spÄra det mesta. :)
Jag kan spÄra paketet via fraktfirman men infon slutar i Spanien. Tror att paketet har tvÄ kollinummer varav ett Àr för internationell spÄrning men att min sÀljare bara har det ena, var precis likadant nÀr jag vÀntade pÄ paket frÄn Italien. Ett kollinummer fungerade pÄ den italienska postens sida och paketet fick ett helt annat nummer nÀr det kom in i postnords system.

Jag gillar bÄda faktiskt, det enda jag har lite svÄrt för Àr datumplaceringen vid "halv 5".

Placeringen kan man vÀl leva med, problemet för mig Àr att man alltid (oftast, B&R, Seiko undantaget) sÀtter det snett för att man inte har bemödat sig att skaffa datumskivor och göra hÄlet "rakt".

Placeringen kan man vÀl leva med, problemet för mig Àr att man alltid (oftast, B&R, Seiko undantaget) sÀtter det snett för att man inte har bemödat sig att skaffa datumskivor och göra hÄlet "rakt".
Vi tog den diskussionen lite lÀngre upp i trÄden. Tittar man pÄ B&R sÄ fÄr man anvÀnda förstoringsglas (hade behövt en bubbla) och fÄr dessutom rund datumöppning.

Tillbaka
Topp