• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja, jag börjar tröttna pÄ titan...lör mest stÄl nu... ;)

image.jpeg
Du har strax ett sms men du behöver inte lÀsa det dÄ du redan vet vad som kommer att stÄ!!

Har fÄtt ett plötsligt sug för en aerospace evo som isf fÄr ta platsen som min dagliga beater men har lite frÄgor och funderingar till er som Àger eller har Àgt en :)

DÄ tanken Àr att anvÀnda den i jobbet (hantverkare) sÄ kommer den fÄ utstÄ en del..
Hur slag/reptÄligt Àr titan?
Jag kan ha fÄtt fel för mig, men visst Àr ett kvartsur mindre kÀnsligt för stötar Àn ett automatiskt?
Föredrar nog att ha en pÄ gummi, hur tÄligt Àr breitlings gummi?
Hur lÀnge hÄller batteriet? 5Är? Behöver dessa klockor nÄgon "riktig service" utöver ett batteribyte?
En del dumma frÄgor kanske, men hoppas ni har överseende! Tack pÄ förhand :)

Jag ÀnvÀnder min som arbetsklocka (elektriker), har vÀl gjort det ett halvÄr ungefÀr.
Har inte varit nÄgot problem med repor mm.
Sen gör det inget för mig om jag repar den heller, den Àr köpt för att anvÀndas pÄ jobbet.
Jag kör klockan pÄ lÀnk, sÄlde mitt gummi sÄ den frÄgan kan jag inte svara pÄ.

Nyinkommet igÄr. Har tyvÀrr mÀrkt att klockan fortat sig ca 17 sekunder pÄ 20h, hade ni brytt er om detta?
IMG_2383.JPG

Edit: det var bara inatt den fortade sig konstigt nog

Det Àr för mycket pÄ en klocka som Àr kronometercerifierad. Kolla under nÄgra dygn och bedöm sen. Men först och frÀmst sÄ behöver klockan bada i tvÄl/diskmedel och varmvatten!!

Edit: och ta för guds skull en före och efter bild.

Kantslem!? Kolla siffrorna pÄ vridringen. Jag fÄr huvudvÀrk i min ocd-hjÀrna.
Ja sant. Har ju haft tvĂ„. Aldrig sett mĂ„lade siffror pĂ„ modellen. Är det dĂ€r inte mĂ„lade siffror utan smuts Ă€r det nog nĂ„gon form av vĂ€rldsrekord i Ă€ckel (om man hĂ„ller sig borta frĂ„n vintage-forumet förstĂ„s). :)

Ja sant. Har ju haft tvĂ„. Aldrig sett mĂ„lade siffror pĂ„ modellen. Är det dĂ€r inte mĂ„lade siffror utan smuts Ă€r det nog nĂ„gon form av vĂ€rldsrekord i Ă€ckel (om man hĂ„ller sig borta frĂ„n vintage-forumet förstĂ„s). :)
Det Àr smuts Jens. Zooma lite sÄ ser du det klart och tydligt.

Tillbaka
Topp