• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag blev tvungen att vÄldtÀksduscha min egen klocka, sÄ hÄrt tog det pÄ mig.
DSC_2039-01.jpeg
Vad betyder det? KÀnns inte riktigt frÀscht. :D:D:D:D

Det Àr för mycket pÄ en klocka som Àr kronometercerifierad. Kolla under nÄgra dygn och bedöm sen. Men först och frÀmst sÄ behöver klockan bada i tvÄl/diskmedel och varmvatten!!

Edit: och ta för guds skull en före och efter bild.

Jag vet att det Àr mycket skit pÄ den men har precis flyttat sÄ har inte alla mina rengöringsgrejer hÀr. Ska köpa mig en tandborste ikvÀll tÀnkte jag ;)

Jag ÀnvÀnder min som arbetsklocka (elektriker), har vÀl gjort det ett halvÄr ungefÀr.
Har inte varit nÄgot problem med repor mm.
Sen gör det inget för mig om jag repar den heller, den Àr köpt för att anvÀndas pÄ jobbet.
Jag kör klockan pÄ lÀnk, sÄlde mitt gummi sÄ den frÄgan kan jag inte svara pÄ.
Kul! jobbar sjÀlv ocksÄ som elektriker :) anvÀnder en Certina DS Action Diver i jobbet men har tröttnat pÄ den, samtidigt som aerospacen börjat falla mig mer och mer i smaken!

@Eurenius kommer sÀkert att vÄldtÀktsduscha sin stÄlfisk i panik nÄgra gÄnger i timmen tills bilderna kommer.:D
Jag avvaktar lite med lÀnken. Men har det i Ätanke ;) han behöver inte vÀnta lÀnge. Fick sjÀlv panik och hittade en gammal rakborste som fick duga för stunden. Cape cod duk fick Àven Äka fram för en vÀldigt lÀtt "polering".
Ber om ursÀkt för dÄliga bilder. Hittade hellet inte macroobjektivet :(
Före:
IMG_2388.JPG
IMG_2385.JPG
IMG_2389.JPG
IMG_2390.JPG

Efter:
IMG_2391.JPG
IMG_2396.JPG
IMG_2398.JPG
IMG_2399.JPG
IMG_2400.JPG

Edit: sorry blev visst lite bilder o_O

Han har garanterat inte brÄttom ;)
Det verkar som om ÀndlÀnkarna faktiskt bara funkar till Colt:arna frÄn den kullen, auto, chrono kvarts etc, det brukar vara lite mer universellt men har testat den pÄ alla möjliga brattar nu, de flesta har ju redan lÀnk till sina Coltar sÄ den blir nog liggandes. Jag Àr en hamster. Kanske springer pÄ en head-only nÄn gÄng pÄ nÄn svinbillig ebay-auktion vem vet? ;)

Sitter och klurar pÄ en Colt Automatic eller Avenger GMT.
Stör mig pÄ att Coltens "siffror" ser gröna ut? Eller Àr det bara jag?

Sen.. Om man vÀljer GMT, ska man köra siffror eller strecken pÄ tavlan?..

BeslutsÄngest!!

Det verkar som om ÀndlÀnkarna faktiskt bara funkar till Colt:arna frÄn den kullen, auto, chrono kvarts etc, det brukar vara lite mer universellt men har testat den pÄ alla möjliga brattar nu, de flesta har ju redan lÀnk till sina Coltar sÄ den blir nog liggandes. Jag Àr en hamster. Kanske springer pÄ en head-only nÄn gÄng pÄ nÄn svinbillig ebay-auktion vem vet? ;)

Se till att fÄ den borstad sÄ köper jag den. :)

Lite hjÀlp tack ;)
Ska man behÄlla b50 night mission IMG_1798.JPG och lÄta den nyanlÀnda superocean special IMG_1906.JPG gÄ istÀllet?
Kan bara ha en av dem och kan inte bestÀmma mig för vilken jag gillar mest, bÄda Àr sjukt coola.
Tanken var att sÀlja b50, men jag blir mer och mer sugen pÄ att behÄlla den för varje dag som gÄr...

Lite hjÀlp tack ;)
Ska man behÄlla b50 night mission IMG_1798.JPG och lÄta den nyanlÀnda superocean special IMG_1906.JPG gÄ istÀllet?
Kan bara ha en av dem och kan inte bestÀmma mig för vilken jag gillar mest, bÄda Àr sjukt coola.
Tanken var att sÀlja b50, men jag blir mer och mer sugen pÄ att behÄlla den för varje dag som gÄr...

Min röst tillfaller Superocean, night mission Àr grym men personligen Àr jag inte sÄ mycket för hightech klockor. Men du sa det sjÀlv, bÄda Àr sjukt coola.

• Like
Reactions: Oli
Tillbaka
Topp