• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
ok. sÄ frÄn motsatta sidan frÄn bygeln?

till vardags. nÀr jag petar upp den söta kÀnns det som att jag sÀtter onödig press pÄ bygeln som gÄr över claspen

Ja. DÄ sÀtter du inte den pressen. BÄde lÀnklÄsen och viklÄsen till lÀder öppnas bÀst bakifrÄn utan vÄld. Lyft claspcover lite uppÄt frÄn baksidan och "nerÄt" pÄ framsidan sÄ ploppar Àven de tajtaste lÄs upp hur lÀtt som helst. Obs detta Àr inte för pro1 och Àldre.
 

Cryssarn

Rolex
Ja. DÄ sÀtter du inte den pressen. BÄde lÀnklÄsen och viklÄsen till lÀder öppnas bÀst bakifrÄn utan vÄld. Lyft claspcover lite uppÄt frÄn baksidan och "nerÄt" pÄ framsidan sÄ ploppar Àven de tajtaste lÄs upp hur lÀtt som helst. Obs detta Àr inte för pro1 och Àldre.
Tack. I övrigt den skönaste lÀnken jag nÄgonsin anvÀnt
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ja. DÄ sÀtter du inte den pressen. BÄde lÀnklÄsen och viklÄsen till lÀder öppnas bÀst bakifrÄn utan vÄld. Lyft claspcover lite uppÄt frÄn baksidan och "nerÄt" pÄ framsidan sÄ ploppar Àven de tajtaste lÄs upp hur lÀtt som helst. Obs detta Àr inte för pro1 och Àldre.

Hur menar ni nu? Öppnar man inte bara sĂ€kerhetsbygeln och öppnar lĂ„set?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Med "baksida"
menar jag claspcovers kant klockan 12. Vet inte hur jag ska förklara. Öppna motsatt hĂ„ll, bakvĂ€gen, tvĂ€rtom etc istĂ€llet för att slita upp frĂ„n "fronten". :)
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Jag brukar anvÀnda nageln för att pÄ ett enkelt sÀtt öppna lÄset.
IMG_4032.JPG

IMG_4033.JPG
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Testa andra hÄllet sÄ fÄr du en uppenbarelse, likt jag fick nÀr jag fick det visat för mig första gÄngen ;)

Det öppnas som du sÀger mycket lÀttare men jag Àr rÀtt stark sÄ vanliga vÀgen fungerar för mig ocksÄ. Jag kallas den NorrlÀndska rörtÄngen. Men det Àr stor skillnad.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
sÀtter inte det onödig press pÄ bygeln?
Jag förstÄr inte vad du menar med onödig press. BÄda funkar. Men bakvÀgen Àr den rÀtta, dÄ kan du Àven ha lÄset riktigt tajt och sÀkert men ÀndÄ fÄ upp den hur lÀtt som helst utan skada för lÄs eller nagel/finger. :)
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Topp