• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Now up for sale here in KS

20170505_093134-01.jpeg

Tror bl.a det var @Affe och @jabla som varken fick prova eller fota några klockor när de var inne i butiken. (Rydbergs Ur, Väla) Finns fler inlägg i Hissa/Dissa-AD-tråden. Jag sitter på ett fik uppe i riksgränsen så har inte möjlighet att leta upp något.
Jaha, låter tråkigt. Har bara träffat tre av dem en gång och då var de trevliga. :)

Blev en full arbetsdag trots allt, men efter middagen blev det en högtidsstund:D Skall inte tråka ut er med segdragen "box opening" men somnar mycket nöjd i kväll! Superocean Heritage 42. Enkel och klassisk och tror den kommer att passa i de flesta situationer?

Lite korta fakta:
Ref: A1732116/C832/154A
Verk: Breitling 17 (ETA 2824-2)
Höjd: 12,95mm
Dia. (som namnet antyder) 42mm
Gångreserv: 42h

Et par enkla bilder i aftonlampans sken, ser fram emot hur den "gun blue" tavlan ter sig i solljuset:snaphappy:.

IMG_0855.JPG

IMG_0856.JPG

Mycket trevlig, stort grattis!

IMG_0780.JPG
Colt på gummi, ultimata sommarklockan :)
Jag upplever dock att kronan känns något seg vid manuell uppvridning och det är lite småjobbigt ibland att skruva in kronan igen. Det skall tilläggas att min Colt är mindre än två år och håller tiden väl vid användning. Är det någon annan som har/haft liknande erfarenhet med kronan med Colt eller någon annan modell?

IMG_0780.JPG
Colt på gummi, ultimata sommarklockan :)
Jag upplever dock att kronan känns något seg vid manuell uppvridning och det är lite småjobbigt ibland att skruva in kronan igen. Det skall tilläggas att min Colt är mindre än två år och håller tiden väl vid användning. Är det någon annan som har/haft liknande erfarenhet med kronan med Colt eller någon annan modell?
Är det garanti kvar så är det ju värt att kolla upp, kanske behövs lite smörjning och rengöring av gängor.

@Chuck , Breitling sänkte priserna med 6% 1 maj, gäller dock inte vissa Basel 2017-lanseringar. Hurricane 45 gäller det däremot, den skulle kostat 86 sa de under Basel, den kostar nu 80900kr.

Hype hajp hype hajp.
IMG_6489.JPG
Om jag bara fick välja en Bratte skulle det nog bli en SO Prof eller en Aerospace. Har aldrig haft en SO prof, så den står på listan. Min gamla Seawolf gillade jag verkligen mycket, och SO:n har samma elaka uppsyn men kan ändå slinka in i lite mer diskret överallt.

Tillbaka
Topp