• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Aha det förklarar saken!
Är det bara jag som har lite svĂ„rt för att chronotavlorna sitter 3,6,9 istĂ€llet för 6,9,12? + snett datum?

IMG_0807.JPG
Funderar pĂ„ om det kan vara vĂ€rt att uppgradera till viklĂ„s istĂ€llet för spĂ€nne till gummiband? Är det vĂ€rt priset för bytet?
Hur mycket anvÀnder du gummit? Hela tiden eller bara ibland?
ViklÄset Àr riktigt grymt men mer kostsamt, sÄ om du har tÀnkt ha klockan pÄ gummi för det mesta sÄ sÀger jag: JA! byt.
Om du byter till viklÄs, se till att du Àven skaffar den nya typen av gummi (mjukare, rundare, skÄlad undersida, bÀttre passform helt enkelt).

Vad tycker du? SS'n Àr vÀl mekanisk och Breitlingen Àr quartz va?
Sjöö Sandström Àr bara vÀrldens trÄkigaste klockmÀrke men kör pÄ, mekaniskt Àr ju aaaascool. Hellre det Àn ett urverk som hÄller +-15 sekunder/Är och Àr i princip gratis att serva samt tÄl stryk, dessutom frÄn en swiss made premiumtillverkare.

Men visst, köp "svenskt" du.

tack sÄ mycket, stÄr konstigt nog mellan denna och en sjöö sandström worldtimer (den nya med gummibandet)
Breitling all day long! Men du borde kanske gÄ och prova dem och sen bestÀmma dig, Skyracern ska komma denna mÄnad. Personligen tycker jag de Àr vÀldigt olika typer av klockor. Skulle de mot förmodan bli SS sÄ skulle jag avvakta, de slÀpper ett viklÄs i sommar.

@Schill , MÄnga hÀr tycker Sjöö Sandström gör jÀttefina klockor, köp vad du vill. Att frÄga om man ska köpa en Breitling eller en SS i BreitlingtrÄden ger dock förutsÀgbara reaktioner. Vissa gillar SS, vissa gillar Breitling, hÀr gillar vi Breitling.

@Schill , MÄnga hÀr tycker Sjöö Sandström gör jÀttefina klockor, köp vad du vill. Att frÄga om man ska köpa en Breitling eller en SS i BreitlingtrÄden ger dock förutsÀgbara reaktioner. Vissa gillar SS, vissa gillar Breitling, hÀr gillar vi Breitling.
Jo haha jag gissar vÀl att det kanske var lite dumt att frÄga i "breitlingtrÄden" men Àr bara undrande över vad andra handsvÀrdet Àr pÄ en breitling jÀmfört med Sjöö Sandström. BÄda mÀrkerna har en plats i mitt klockhjÀrta, blev tidigt förÀlskad i Colten och har varit det ett par Är nu

Jo haha jag gissar vÀl att det kanske var lite dumt att frÄga i "breitlingtrÄden" men Àr bara undrande över vad andra handsvÀrdet Àr pÄ en breitling jÀmfört med Sjöö Sandström. BÄda mÀrkerna har en plats i mitt klockhjÀrta, blev tidigt förÀlskad i Colten och har varit det ett par Är nu
Tror Breitlingen vinner den matchen Àven om inte Breitling Àr kÀnda för bra andrahandsvÀrde.

Blir nog en skyracer framöver. NÄgon som har info om nÀr den slÀpps?
Maj, enligt inlÀgg pÄ förra sidan. ;)

Jag förutspÄr att Skyracer kommer bli extremt populÀr, tror de sÀljer slut snabbt och att Breitling fÄr svÄrt att tillgodose marknaden med tillrÀckligt mÄnga.

Maj, enligt inlÀgg pÄ förra sidan. ;)

Jag förutspÄr att Skyracer kommer bli extremt populÀr, tror de sÀljer slut snabbt och att Breitling fÄr svÄrt att tillgodose marknaden med tillrÀckligt mÄnga.

Hehe, okej. Missade det inlÀgget :)

Det tror jag sÀkert. Brukar bli brist pÄ det mesta man vill ha i livet.

Varför tillverkar inte Breitling sina svarta klockor i keramik? I alla fall deras dyrare modeller. DÄ skulle man ju slippa den dÀr slitna looken nÀr det svarta slits med tiden.

Gissningsvis för att de Àr en för liten tillverkare.

Men varför dÄ inte köra rubbet som den nya colten, i Breitlight. FörstÄr inte man ska betala nÀstan 90.000 kr för vissa modeller som Àr ytbehandlade PVD som sedan slits och ser för taskigt ut om nÄgra Är max. NÀr vi kommer upp i dessa pengar sÄ kör ju konkurenterna med keramik.

breitling-scratched-black-watch.jpg

IMG_3413b4wh556j.JPG

Tillbaka
Topp