CK_Solna
Basic
Den var skön!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
haha lite jÀvla drygt att inte vÄga bÀra sommarklockan med gott samvete i sommar baraDÄliga urmakare? Ja, men inte ofta.
Kör bara! SÄ lÀnge den rullar sÄ...haha lite jÀvla drygt att inte vÄga bÀra sommarklockan med gott samvete i sommar bara
Dyk med den du
ja jag överreagerar kanske lite. gÄr trots allt bara 15 sek för fort och har 1.5 timma under spec pÄ gÄngreserven den gÄngen jag mÀtteKör bara! SÄ lÀnge den rullar sÄ...
Elitistfasoner. MÀngder av dykare sÀljs pÄ lÀder, det sÄldes dykare pÄ lÀdermaterial innan ens gummin fanns. Idag sÀljs Colt, Panerai och mÄnga andra pÄ lÀder. Vissa lÀder kan man ha i vatten och duger lika bra som gummin. TyvÀrr Àr vÀl breitlings annars suverÀna lÀder inte jÀttebra att bada med, men har aldrig vÄgat testa...Helt rÀtt,
men en grÄzon pÄ dessa sjöflygklockor enligt @JensBP
Men han Àr utomjording, sÄ jag litar inte riktigt pÄ honom,,,
Tror mest han trollar för att slippa nerslag frÄn bandnazin
Jag gillar mer att reparera Àn att serva. Kolla tÀtheten bara, 15/s Àr ju bra för en gammal klocka.ja jag överreagerar kanske lite. gÄr trots allt bara 15 sek för fort och har 1.5 timma under spec pÄ gÄngreserven den gÄngen jag mÀtte
Fan dÄ... FÄr slÀnga min.Tror jag har sett samma "fenomen" pÄ flera Breitling.. men nÀstan omöjligt att se pÄ en Rolex. Kronan Àr skruvad til max och B:et stÄr rakt.
MÄndagsexemplar..... den gick igenom kvalitetskontrollen i alla fallFan dÄ... FÄr slÀnga min.
Nyservad med ny krona. FÄr skylla pÄ det .MÄndagsexemplar..... den gick igenom kvalitetskontrollen i alla fall
Fast nog ska den gÄ bÀttre Àn sÄ trots sina 11 ÄrJag gillar mer att reparera Àn att serva. Kolla tÀtheten bara, 15/s Àr ju bra för en gammal klocka.
Vet du om den var fullt uppdragen? Tycker inte det lÄter anmÀrkningsvÀrt. En klocka som Àr i akut servicebehov gÄr dessutom i princip uteslutande för lÄngsamt, inte för fort.ja jag överreagerar kanske lite. gÄr trots allt bara 15 sek för fort och har 1.5 timma under spec pÄ gÄngreserven den gÄngen jag mÀtte
Tack för den infon.Vet du om den var fullt uppdragen? Tycker inte det lÄter anmÀrkningsvÀrt. En klocka som Àr i akut servicebehov gÄr dessutom i princip uteslutande för lÄngsamt, inte för fort.
Jag lĂ€mnade ju in min pĂ„ ruckning trots hĂ„n frĂ„n @Gummo . Innan ruckningen gick den +7/+8, nu har den TOTALT gĂ„tt +3 sekunder pĂ„ 4 dygn. Ăr sjukt nöjd!
Fuck dat, kör bara! MÀt upp i timegrapher om du Àr orolig.Tack för den infon.
Jag drog upp den 40 var och lÀt den sen ligga med tavlan upp
Haha, grattis! Sover du gott nu, inga kallsvettiga nĂ€tter om klockor som nĂ€stan inte gĂ„r inom COSC? Ăr du fylld av inre harmoni?Vet du om den var fullt uppdragen? Tycker inte det lĂ„ter anmĂ€rkningsvĂ€rt. En klocka som Ă€r i akut servicebehov gĂ„r dessutom i princip uteslutande för lĂ„ngsamt, inte för fort.
Jag lĂ€mnade ju in min pĂ„ ruckning trots hĂ„n frĂ„n @Gummo . Innan ruckningen gick den +7/+8, nu har den TOTALT gĂ„tt +3 sekunder pĂ„ 4 dygn. Ăr sjukt nöjd!
Har ingen aning lÀngre, men just dÄ var allt kristallklartDet Àr inga som helst problem. MÄnga gamla dykare hade lÀder. Eller vad menar du?
Livskvaliteten har höjts avsevĂ€rt! KĂ€nner mig smartare och snyggare, tror jag hoppar högre ocksĂ„.Haha, grattis! Sover du gott nu, inga kallsvettiga nĂ€tter om klockor som nĂ€stan inte gĂ„r inom COSC? Ăr du fylld av inre harmoni?
Tror inte mÄnga gör det oservade/oruckade efter 11 Är. Inga jag Àgt iallafall. Jag skulle varit nöjd.Fast nog ska den gÄ bÀttre Àn sÄ trots sina 11 Är
Ja du, mellan +6/-4 i snitt för en (modern) bratte, annars blir det urmakare för min del.Nybliven lycklig Àgare till en Colt frÄn 2016, men jag tycker den har lite brÄttom. NÀrmare bestÀmt 25-30 sec/dag. Vad skulle ni sÀga Àr normalt/ok?
11/sek+ efter 11 Är = mkt braNybliven lycklig Àgare till en Colt frÄn 2016, men jag tycker den har lite brÄttom. NÀrmare bestÀmt 25-30 sec/dag. Vad skulle ni sÀga Àr normalt/ok?
Tackar för supersnabb feedback!Ja du, mellan +6/-4 i snitt för en (modern) bratte, annars blir det urmakare för min del.
Tackar för snabba svar!11/sek+ efter 11 Är = mkt bra
25-30/sek efter 1 Är = mkt dÄligt.
LÀmna in. SÀkert bara ruckning som krÀvs. Oavsett gÄr det pÄ garantin.
DÀrför tyckte jag att det var dags för service innan nÄgot gÄr sönderTror inte mÄnga gör det oservade/oruckade efter 11 Är. Inga jag Àgt iallafall. Jag skulle varit nöjd.
VET Du att den inte har servats? NÀr Àr du i Sverige igen?DÀrför tyckte jag att det var dags för service innan nÄgot gÄr sönder