• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mat pÄ Arlanda... fy för:(
IMG_1996.JPG

Sist jag kollade var det inte Radium iaf ;)
Du har rÀtt Jens. En Japansk Navitimer frÄn 2009. Allt Àr borstat, lÀnk, boett, tom kronan och tryckknapparna till kronografen :)
Limiterad till 400 ex och Àr i superskoj skick! Gillar den lite cremevita tavlan med "reversed panda" subtavlor.

Referens A232G09NP.
41,5mm med basverk Valjoux 7753.
En udda detalj pÄ de hÀr Àr att datumet snabbstÀlls genom att dra timvisaren fram och Äter över 12 indexet.

Lite bilder frÄn i eftermiddags.
20170517_193448.jpg

20170517_193413.jpg

20170517_193340.jpg

20170517_193917.jpg

20170517_211828.jpg

Mycket nöjd!
/S
Mycket cool Navitimer! Kul att fÄ se fler helborstade Breitling, jag tar ju som sagt hand om din gamla numera med glÀdje :) FÄr Japan en stor del limiterade Breitling som Àr avsedda för den marknaden jÀmfört med vad som slÀpps generellt?

Mycket cool Navitimer! Kul att fÄ se fler helborstade Breitling, jag tar ju som sagt hand om din gamla numera med glÀdje :) FÄr Japan en stor del limiterade Breitling som Àr avsedda för den marknaden jÀmfört med vad som slÀpps generellt?
Det har jag ingen aning om, men det brukar vara smÄ serier...
Du vill inte bli av med Bluebirden? :)

Det har jag ingen aning om, men det brukar vara smÄ serier...
Du vill inte bli av med Bluebirden? :)
Ok, fÄr forska mer i det. Har fÄtt uppfattningen att Japan kanske Àr mer lyckligt lottade Àn andra lÀnder med att fÄ egna utgÄvor men kanske Àr ute och cyklar.

TyvÀrr sitter Bluebirden bergsÀkert hos mig, har svÄrt att tÀnka mig en bÀttre modern Breitling :)

Ok, fÄr forska mer i det. Har fÄtt uppfattningen att Japan kanske Àr mer lyckligt lottade Àn andra lÀnder med att fÄ egna utgÄvor men kanske Àr ute och cyklar.

TyvÀrr sitter Bluebirden bergsÀkert hos mig, har svÄrt att tÀnka mig en bÀttre modern Breitling :)
Bra, den har bytt för mycket Àgare pÄ sistone;)

KÀnns som det. Finns sjuka breitlings i japan. Det var ju nÄgon hÀr som köpte forumets ballaste nya bratte, GMT Avenger II med MOP.... fast den har jag inte sett röken av sen dess. Borde postas lite porr. Minns inte ens vem som köpte den.

Fredag den 13:e och i fjÀrran land. Vad gör man dÄ? Jo, man passar pÄ att shoppa lite nytt. :D VÀdigt trevligt bemötande i butiken, engelskan kanske inte var pÄ topp men de försökte sanneriligen. Man kÀnde sig rÀtt ompysslad, kaffe kom pÄ bordet innan jag ens hann och sÀtta mig. Bra service helt enkelt! SÄ vad blev det nu dÄ?
Jo, det blev nÄgot som var uppe i trÄden sisÄdÀr 20 sidor bakÄt. "Special Edition" för landet i frÄga, pÀrlemor och pÄ bÀsta Breitling-manér; polerat. Kör en mini-paketöppning direkt hÀr i trÄden:

Förutom en schysst pÄse att bÀra hem klockan i bjöds det pÄ ett par kepsar och lite literatur:
IMG_1166.JPG

SÄ vad fanns i pÄsen dÄ? En kartong med ett etui :):
IMG_1168.JPG

I etuiet gömmer sig en:
IMG_1205.JPG

Storebror sÀger hej ocksÄ :D:
IMG_1189.JPG

Trevlig helg pÄ er KS:are! :)

KÀnns som det. Finns sjuka breitlings i japan. Det var ju nÄgon hÀr som köpte forumets ballaste nya bratte, GMT Avenger II med MOP.... fast den har jag inte sett röken av sen dess. Borde postas lite porr. Minns inte ens vem som köpte den.

Stilla vÄran abstinens, posta mer bilder! Det Àr det minsta du kan göra nÀr du har en MOP avenger

IMG_2487.JPG
Var en smula hungrig efter att ha promenerat genom Sthlm igÄr em. Stannade pÄ Pastis i gamla stan för en chevre chaud och en öl. Min enda Breitling, som jag tycker mycket om, var med och passade bra i den första sommarvÀrmen.

Har du kört den pÄ blÄtt gummi Àn? Den kombon Àr helt galet bra.

Inte riktigt gummivÀder Àn. Kör pÄ lÀder sÄ det riktigt ska blöda ur ögonen pÄ puristerna. Trevlig fredag.
IMG_0406.JPG
Den dÀr har ju Àven sÄlts pÄ lÀder utan lÀnk, sÄ puristerna du oroar dig för har inget att komma med. Iof inget bratteband, men det dÀr ser ju snyggare ut Àn deras egna oem. :)

Är sugen pĂ„ en chronomat G/S pĂ„ lĂ€nk. Gillar de Ă€ldre modellerna bĂ€ttre. Men vilken ref ska man satsa pĂ„ tro?

Har du kört den pÄ blÄtt gummi Àn? Den kombon Àr helt galet bra.
Nej, inte Àn. Dels trivs jag sÄ fantastiskt bra med lÀnken och dels har jag inte tagit mig i kragen att köpa ett gummi Àn. Blir kanske en tur till Erikson imorgon.
Lutar i vart fall Ät ett sÄdant som du har Àven om de gamla Pro 1 Diver lockar men de verkar svÄra att fÄ tag pÄ. Föredrar du nÄgot av dem?

Nej, inte Àn. Dels trivs jag sÄ fantastiskt bra med lÀnken och dels har jag inte tagit mig i kragen att köpa ett gummi Àn. Blir kanske en tur till Erikson imorgon.
Lutar i vart fall Ät ett sÄdant som du har Àven om de gamla Pro 1 Diver lockar men de verkar svÄra att fÄ tag pÄ. Föredrar du nÄgot av dem?
IMG_1568.JPG

Nya pro3 sitter som en smÀck. Gamla gillar jag mest med, men som du sÀger. Börjar bli svÄrt att fÄ tag pÄ frÀscha...
IMG_6103.JPG

Tillbaka
Topp