MÄste sÀga att jag har hittat en riktig fulltrÀff, och det Àr verkligen en jag vill ha klocka
![Cigar :cigar: :cigar:](/styles/baisik/xenforo/smilies/cigar.png)
!!!
Satt och lÀste i en av mina gamla Breitling kataloger, och dÀr fann jag en modell bland flertalet i NAVITIMER familjen en ref som hette,
SPATIOGRAPHE! Den Àr ju GRYMLINGS, den hÄller nÀstan samma mÄtt som Speedmaster Professional gör. Suger dock att dom snÄlat pÄ sekundvisaren dÄ jag Àlskar B:et & ankaret, cool komplikation; Àr 10 min nedrÀkning som jag fattar det som, eller Àr det nÄgon annat, borde finnas nÄgon son vet vad den Àr tillför, ser nÀstan ut som att det vore datumet, Hehe. Har inte besÀmt mig vilken tavla som Àr snyggast, för tillfÀllet sÄ lutar det Är den svarta.
Men det skulle vara kul och höra vad ni andra Breitling diggare har för Äsikter!
Bilder pÄ skönheten.
Svart tavla.
SilverfÀrgad tavla?!
PÄ NAVITIMER lÀnk.
I Àdelmetall.
Den nyare varianten, har inte lika snygg tavla som den Àldre, denna kÀnna bara plottrig med romerska siffror.
Hade sjÀlv valt skruvad bakboett om jag fÄtt bestÀmma.
Coolt tillbehör, tabell, mÀtning av tid?!
Fakta/Specificationer
Modell; Spatiographe
Urverk; Britling Caliber 36.
Rörelse/Uppvridning; Automatisk.
GĂ„ngreserv; 42 timmar.
Komplikationer; 1/5th
Vibrations/hr. & jeweling; 28.800 v.p.h, 37 jewels.
Boettmaterial; StÄl, 18K Rosé, Platina.
Armband; LÀder eller NavitimerlÀnk.
LÄs; BÀltspÀnne i 18K.
VattentÀt; 30m/100ft
Krona; Non screw-locked, two gaskets.
Boett; Tryckmonterad
Insert; Bidirectional slide rule.
Glas; Miniralglas
Diameter; 41.50.
Tjocklek; 15.00.
Vikt basmodell; 76.10 gr.
MĂ„tt luggar; 22mm.
Fanns en herre hÀr pÄ forumet vid namn
@Avenger som la upp en bild pÄ denna vÀldigt tidigt i trÄden sidan (11), tyvÀrr sÄ verkar det som att han inte finns kvar pÄ forumet, iaf inte till det aliaset!
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-11