Kan du inte Pm.a mig en bild och ett namn?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan du inte Pm.a mig en bild och ett namn?![]()
Bild å namn på plagget? Kan slänga in här![]()
Svårt att hålla sig från Breitling, man blir lätt beroende. Så nu har jag inskaffat mig en till (ca 3 veckor sedan). Denna får mest handledstid av samtliga klockor jag har. Den är grymt hård.
![]()
Behåll det blå på. Jag diggar diver 1 men inte till den sannolikt fräschaste bluebirden i världen.Haft ett ruskigt behov av att prova på Pro Diver I och slutade med att jag ropade in detta på Kaplans i veckan. Frågan är nu om det passar med svart gummi till en blåtavlad bratte?![]()
![]()
Lutar åt det. Kunde mest inte motstå frestelsen att lägga vantarna på det svarta. Frågan är om man ska införskaffa någon annan klocka för att få användning för det svarta? Synd om det ligger och skräparBehåll det blå på. Jag diggar diver 1 men inte till den sannolikt fräschaste bluebirden i världen.![]()
Jobbat upp ett stort sug efter en Avenger 2 GMT med svarta tavlan. Vilken tavla och färgkombination i den!
Har ej varit och testat en än men ska definitivt göra, nu i veckan tänkte jag.
Men, är lite orolig över två saker, och undrar om någon äger modellen och kan ge lite input.
Först storleken. 43mm. Hur bärs den? Den ska ju vara rätt krallig men lite rädd för att den ska vara föör stor. På 18 cm handled, vad tror ni? Kan det funka?
Tycker att min 40mm 16622 känns tillräckligt stor och har burit mindre innan det
Andra är att länken är helt blankpolerad. Blir den för blingig eller hur man ska säga det? Gör sig iofs grymt bra på gummi i värsta fall!
Lite stulna bilder;
![]()
![]()
![]()
![]()
Så är det kanske, dessutom är den inte så hög och jag tänker (och hoppas) att det räddar storleken från klumpigheten.Stroleken har ingen betydelse, det sitter i huvudet. Har man sportat 45mm ett tag kommer 40mm att kännas som en frökenklocka.
Blinigig, ja! Det blir kanske bättre efter en tids användning med ett gäng microrepor?
NiceDå var man med Breitling
![]()
Jobbat upp ett stort sug efter en Avenger 2 GMT med svarta tavlan. Vilken tavla och färgkombination i den!
Men, är lite orolig över två saker, och undrar om någon äger modellen och kan ge lite input.
Först storleken. 43mm. Hur bärs den? Den ska ju vara rätt krallig men lite rädd för att den ska vara föör stor. På 18 cm handled, vad tror ni? Kan det funka?
Tycker att min 40mm 16622 känns tillräckligt stor och har burit mindre innan det
Andra är att länken är helt blankpolerad. Blir den för blingig eller hur man ska säga det? Gör sig iofs grymt bra på gummi i värsta fall!
Lite stulna bilder;
![]()
![]()
![]()
![]()
Lite stulna bilder;
![]()
![]()
![]()
![]()
Den funkar på tunnare handleder också. Jag har 17 och den satt bra på migNot to worry!!
Jag har 18cm handled och GMTn sitter som en smäck.
![]()
Skulle säga ca 17kSka eventuellt hjälpa en kompis att avyttra hans Superocean Steelfish 42mm (tillverkades endast 2005 om jag förstått det rätt?)
Skulle vilja ha er hjälp med en värdeindikation då jag själv känner mig hyfsat rostig när det gäller Breitling
Klockan är full set med alla boxar och papper, min kompis köpte den av förste ägaren 2006 och har servat den hos AD två gånger sen dess. Inga större dings eller skador, är välhållen. Vad kan vara ett rimligt pris för denna?
Hälsningar Jerry
![]()
Tack för inputSkulle säga ca 17k
Annat tips från daglig scanning:
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling-Colt-Chronograph-A7338811-C905-/172749167594
Kan kanske gå prisvärt om inte för många bjuder på slutet. Auktionen har bara några timmar kvar. Säljaren har dock inte jättemånga omdömen, men bra sådana iaf. Man måste leva farligt för att leva...![]()
Fin fin!
Fin fin!
Lunch imorgon?