• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kan du inte Pm.a mig en bild och ett namn? :)
IMG_3493.JPG

Svårt att hålla sig från Breitling, man blir lätt beroende. Så nu har jag inskaffat mig en till (ca 3 veckor sedan). Denna får mest handledstid av samtliga klockor jag har. Den är grymt hård.

breitlingaero.jpg

Bra val! :)
Funderade lite över vilka features som gör EVO:n så fulländad. In my book:

1. Superquartz. Klockan går alltid rätt.
2. Akustisk tidsangivlese. Oväntat bra grej för morgontrötta.
3. Ergonomin. Känns inte att den sitter på armen.
4. Larm/väckning. Som verkligen är tillräckligt högt för att fungera IRL.
5. Tavlan i mörker. Extremt lättläst.
6. Vridning och kronograf/countdown. Ovärdeligt i köket.
7. 100 m WR. Självklart ska man inte behöva ta av en klocka för en simtur.
8. Allt manövreras från kronan. Väldigt enkelt när man lärt sig.
9. Boetten med konverteringarna.
10. Ana/digi. Det bästa av två världar.
11. Utseendet. :)

Behåll det blå på. Jag diggar diver 1 men inte till den sannolikt fräschaste bluebirden i världen. :)
Lutar åt det. Kunde mest inte motstå frestelsen att lägga vantarna på det svarta. Frågan är om man ska införskaffa någon annan klocka för att få användning för det svarta? Synd om det ligger och skräpar :p

Jobbat upp ett stort sug efter en Avenger 2 GMT med svarta tavlan. Vilken tavla och färgkombination i den! :nailbiting:
Har ej varit och testat en än men ska definitivt göra, nu i veckan tänkte jag.
Men, är lite orolig över två saker, och undrar om någon äger modellen och kan ge lite input.

Först storleken. 43mm. Hur bärs den? Den ska ju vara rätt krallig men lite rädd för att den ska vara föör stor. På 18 cm handled, vad tror ni? Kan det funka?
Tycker att min 40mm 16622 känns tillräckligt stor och har burit mindre innan det :facepalm:
Andra är att länken är helt blankpolerad. Blir den för blingig eller hur man ska säga det? Gör sig iofs grymt bra på gummi i värsta fall!

Lite stulna bilder;
Skärmavbild 2017-07-02 kl. 11.55.42.png

avenger-ii-gmt.png

avenger-ii-gmt-3.jpg Skärmavbild 2017-07-02 kl. 12.11.49.png

Jobbat upp ett stort sug efter en Avenger 2 GMT med svarta tavlan. Vilken tavla och färgkombination i den! :nailbiting:
Men, är lite orolig över två saker, och undrar om någon äger modellen och kan ge lite input.

Först storleken. 43mm. Hur bärs den? Den ska ju vara rätt krallig men lite rädd för att den ska vara föör stor. På 18 cm handled, vad tror ni? Kan det funka?
Tycker att min 40mm 16622 känns tillräckligt stor och har burit mindre innan det :facepalm:
Andra är att länken är helt blankpolerad. Blir den för blingig eller hur man ska säga det? Gör sig iofs grymt bra på gummi i värsta fall!
Lite stulna bilder;

avenger-ii-gmt.png

Stroleken har ingen betydelse, det sitter i huvudet. Har man sportat 45mm ett tag kommer 40mm att kännas som en frökenklocka.

Blinigig, ja! Det blir kanske bättre efter en tids användning med ett gäng microrepor?

Stroleken har ingen betydelse, det sitter i huvudet. Har man sportat 45mm ett tag kommer 40mm att kännas som en frökenklocka.

Blinigig, ja! Det blir kanske bättre efter en tids användning med ett gäng microrepor?
Så är det kanske, dessutom är den inte så hög och jag tänker (och hoppas) att det räddar storleken från klumpigheten.

Ja med helblankt så lär man samla på sig såna ganska snabbt :D

Som sagt är nya gummit lite väl långt. Funderar på att helt enkelt klippa bort en bit och vulca ihop det igen. Kan man får en vulkning tillräckligt stark?

Lite stulna bilder;

avenger-ii-gmt.png

Jag har 17cm handled och bär den helt problemfritt. Inget att tveka på! Det är en grym klocka.

Lite stulna bilder;

avenger-ii-gmt.png

Not to worry!!
Jag har 18cm handled och GMTn sitter som en smäck.
IMG_6070.JPG

Ska eventuellt hjälpa en kompis att avyttra hans Superocean Steelfish 42mm (tillverkades endast 2005 om jag förstått det rätt?)
Skulle vilja ha er hjälp med en värdeindikation då jag själv känner mig hyfsat rostig när det gäller Breitling :)
Klockan är full set med alla boxar och papper, min kompis köpte den av förste ägaren 2006 och har servat den hos AD två gånger sen dess. Inga större dings eller skador, är välhållen. Vad kan vara ett rimligt pris för denna? :)
Hälsningar Jerry
IMG_20170702_161850_121.jpg

Ska eventuellt hjälpa en kompis att avyttra hans Superocean Steelfish 42mm (tillverkades endast 2005 om jag förstått det rätt?)
Skulle vilja ha er hjälp med en värdeindikation då jag själv känner mig hyfsat rostig när det gäller Breitling :)
Klockan är full set med alla boxar och papper, min kompis köpte den av förste ägaren 2006 och har servat den hos AD två gånger sen dess. Inga större dings eller skador, är välhållen. Vad kan vara ett rimligt pris för denna? :)
Hälsningar Jerry
IMG_20170702_161850_121.jpg
Skulle säga ca 17k

Tillbaka
Topp