• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

@JensBP PM:a bara nÀr du vill lÄna en. Det gÄr bra att PM:a anonymt ocksÄ. :heart:

_7315224.jpg
_7315215.jpg

Sedvanliga kontorsrepor men inget större, har fÄtt lite handledstid
SÀtt ut den för 17. Har gÄtt sÄna för det utan problem, och mer nÀr de varit Ànnu frÀschare. Din Àr ju fullset och modellen poppis och bra mkt finare Àn dagens dito.
Kolla den i timegrapher och lÀmna in för koll och trycktest. Inte sÀkert att servicebehov finns. Bra för annonsen isÄfall. Hade inne min 06 hos urmakaren nyligen, fick tillbaks den med kommentaren att jag inte behöver serva eller ens byta packningar. :)

Stort tvek om det sÀljs ihop. Saknar cert, utc-lÀnken Àr stÄl etc. SÄ poppis Àr inte gamla ufon utan cert tyvÀrr. Sannolikt tjÀnar man mÄnga tusenlappar pÄ att sÀlja en av lÀnkarna separat, Àven om det inte Àr det lÀttaste. Hittar man rÀtt köpare pÄ utc-lÀnken kan man nog komma upp i de trakterna totalt, men tveksamt tillsammans i Sverige..
Kan man inte bygga en korrekt halvguld-UTClÀnk av de tvÄ lÀnkarna?

Vad Àr rimligt att pröjsa för en Breitling SOH 46mm med mesh i bÀttre begagnat skick?

Med box, cert borde den ligga runt 20-23 tusen. Tycker mig uppleva att 42 mm Àr mer populÀr likasÄ Àr vissa fÀrger mer lÀttsÄlda. BronsfÀrgad Àr nog den som betingar lÀgst pris.

Trevlig klocka annars, hade en 42 mm

Kan man inte bygga en korrekt halvguld-UTClÀnk av de tvÄ lÀnkarna?
Den har mindre fasta bitar klockan sex, plus annan ÀndlÀnk som Àr till UTCn. SÄ lite knips, man behöver fÄ bort den som Àr tapered (svenska?) och fixa ÀndlÀnk för UTC. KÀnns inte vÀrt det direkt. ;)

AlltsÄ jag blir lite galen hehe.
Hur ska man tÀnka om man velar mellan Avenger GMT och Avenger II Chrono ?
Jag skulle vilja ha nÄgra fördelar och nackdelar, jag har testat GMT och den funkar bra pÄ mina smala handleder men samtidigt vet jag inte om jag blir besviken om jag inte fÄr kronograf. Gillar bÄda tvÄ vÀldigt mycket.

Hur mycket bygger Avengern II pÄ höjden och gÄr den ens att ha med vanlig skjorta?

Vilken av dessa tvÄ hade ni valt och varför?

Allt gott!

AlltsÄ jag blir lite galen hehe.
Hur ska man tÀnka om man velar mellan Avenger GMT och Avenger II Chrono ?
Jag skulle vilja ha nÄgra fördelar och nackdelar, jag har testat GMT och den funkar bra pÄ mina smala handleder men samtidigt vet jag inte om jag blir besviken om jag inte fÄr kronograf. Gillar bÄda tvÄ vÀldigt mycket.

Hur mycket bygger Avengern II pÄ höjden och gÄr den ens att ha med vanlig skjorta?

Vilken av dessa tvÄ hade ni valt och varför?

Allt gott!
Colt Chrono finns ju om du vill hanen nÄgot mindre bratte.

Tjena, fick inte svar i rimligt pris trÄden sÄ prövar hÀr:

Rimligt pris pÄ en Breitling Blackbird 44mm pÄ pilotlÀnk (ej blacksteel) fullset frÄn 2009 samt servad 2015?

SÄg en limiterad blacksteel utan lÀnk och utan cert för 30800kr men vet ej om det Àr jÀmförtbart... man kanske ska jÀmföra med en vanlig Chronomat frÄn 2009? Tycker dock Blackbirden ser modernare och tuffare ut.

Tack pÄ förhand!

HĂ€lsningar
Gustav

Ingen? :(

Tjena, fick inte svar i rimligt pris trÄden sÄ prövar hÀr:

Rimligt pris pÄ en Breitling Blackbird 44mm pÄ pilotlÀnk (ej blacksteel) fullset frÄn 2009 samt servad 2015?

SÄg en limiterad blacksteel utan lÀnk och utan cert för 30800kr men vet ej om det Àr jÀmförtbart... man kanske ska jÀmföra med en vanlig Chronomat frÄn 2009? Tycker dock Blackbirden ser modernare och tuffare ut.

Tack pÄ förhand!

HĂ€lsningar
Gustav

Letar ett pro diver. Det finns ett blÄtt pÄ k/s, fast egentligen vill jag ha ett svart. Men, hur blÄtt Àr det? NÄgon som har bÄde ett blÄtt och ett svart och vill posta en bild?

Tillbaka
Topp