• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej Breitling-experterna!

NovisfrÄga som jag inte lyckats googla mig till:

Jag trÀffade BOTL för nÄgra veckor sedan och klÀmde pÄ hans aerospace, fin i största allmÀnhet, men en sak kom som en spark i mellangÀrdet pÄ mig: de breda, blanka siffrorna vid 12, 3, 6 och 9 i kombination med den matta boetten! Helvete vad snyggt!

Nu kommer ju frÄgan, vilka modeller ska jag leta efter/ frÄn vilka Är ser det ut sÄdÀr? LÄr en aerospace pÄ ks hÀromveckan, men den hade tunnare siffror, inte sÄ kul alls. Behöver alltsÄ inte vara en aerospace.
TillÀggas bör att jag spar till en annan klocka, sÄ budgeten Àr inte jÀttetilltagen

SÄ, ös pÄ med tips pÄ modeller!

Krav:
Inte TT (tror jag)
Breda blanka siffror
MĂ„ste inte ha digital visning
GÀrna matt yta pÄ boetten

Titta pÄ ovanstÄende citat frÄn mig, 2014.
Sen ser ni min Aerospace nedan (ja, jag har postat den hÀr förut, men först nu kom jag pÄ att jag efterlyste en sÄdan modell för nÄgra Är sedan.
Fy fan vad nöjd jag Àr!

IMG_6747.JPG

StÀmmer det att Breitling applicerad logga = logga i solitt guld?

LÀst detta pÄ ett par stÀllen men finns det nÄgon officiell kÀlla dÀr Breitling sjÀlva bekrÀftar detta? (Om det nu Àr sant vill sÀga)

Kan ju inte vara mer Àn ett halvt gram guld (300 kr, troligen billigare) pÄ en klocka som kostar rÀtt mycket sÄ varför inte? Har lÀst det med och tror det stÀmmer pÄ dem nya modellerna. Tror Àven det gÀller logan i lÄset.

Senast Àndrad:
Kan ju inte ett halvt gram guld (300 kr, troligen billigare) pÄ en klocka som kostar rÀtt mycket sÄ varför inte? Har lÀst det med och tror det stÀmmer pÄ dem nya modellerna. Tror Àven det gÀller logan i lÄset.

Absolut! Jag menar inte att det inte stÀmmer, fullt rimligt att det faktiskt stÀmmer. DÀremot tycker jag att det Àr konstigt att sÄdana aspekter inte lyfts fram tydligare pÄ tillverkarnas hemsidor. Det enda jag hittat Àr folk som har hört eller tror pÄ olika forum :)

NĂ„gon som testat bĂ„de A13340 och A73380? Vilken ska man satsa pĂ„? Är medveten om att den ena Ă€r quartz och den andra automat förstĂ„s.

NĂ„gon som testat bĂ„de A13340 och A73380? Vilken ska man satsa pĂ„? Är medveten om att den ena Ă€r quartz och den andra automat förstĂ„s.
Jag vÀljer alltid kvarts om det gÄr men i detta fallet Àr placeringen av subdials hemsk. InvÀnta nya urverket eller köp pÄ den automatiska versionen Àr mitt tips.

StÀmmer det att Breitling applicerad logga = logga i solitt guld?

LÀst detta pÄ ett par stÀllen men finns det nÄgon officiell kÀlla dÀr Breitling sjÀlva bekrÀftar detta? (Om det nu Àr sant vill sÀga)
De sÀger i alla fall sÄ i denna officiella video. Efter ca. 27,58 min. uttalas de magiska orden:cigar:

Senast Àndrad:
Hemsk.. nu överdriver du. ;)

@CptSlow
Jag tycker den Àr riktigt fin men Àr ju sÄklart biased dÄ jag Àger en.
IMG_4420.JPG
De dÀr placeringarna Àr ungefÀr lika rÀtt som att stava huvudvÀrk med "e". ;)
Det funkar ju men som med allt annat sÄ Àr det svÄrt att inte se det nÀr man vÀl sett det, i alla fall för mig.

Senast Àndrad:
De dÀr placeringarna Àr ungefÀr lika rÀtt som att stava huvudvÀrk med "e". ;)
Det funkar ju men som med allt annat sÄ Àr det svÄrt att inte se det nÀr man vÀl sett det, i alla fall för mig.
Kan du beskriva lite nÀrmare vad som Àr sÄ förskrÀckligt? Inte sÀker pÄ att jag ser det.

Kan du beskriva lite nÀrmare vad som Àr sÄ förskrÀckligt? Inte sÀker pÄ att jag ser det.
De tvÄ övre subtavlorna sitter för högt upp pÄ tavlan, ser billig och asymmetriskt ut, gÀller ju för alla modeller som har det urverket. JÀmför dessa:
IMG_2692.JPG

Ser du ingen skillnad sÄ lÀr det vara ett ickeproblem för dig.

De tvÄ övre subtavlorna sitter för högt upp pÄ tavlan, ser billig och asymmetriskt ut, gÀller ju för alla modeller som har det urverket. JÀmför dessa:
IMG_2692.JPG

Jo, jag ser skillnaden. Den högra Àr snyggare hÄller jag med om men den vÀnstra Àr inte hemsk tycker jag.

IMG_2692.JPG

Sen Àr det sneda datumet en styggelse. SÄ hÀr ska symmetrin se ut, subdials kl 3,6,9 och rakt datum....
fhfghfgh.jpg

Sen Àr det sneda datumet en styggelse. SÄ hÀr ska symmetrin se ut, subdials kl 3,6,9 och rakt datum....
fhfghfgh.jpg
Det ni diskuterar handlar helt klart om tycke och smak. Finns dom som föredrar assymetriskt bÄde vad gÀller klockor och hur det ska se ut i hemmet.
Jag tillhör kategorin av ocd neatfreaks som vill att det ska vara symmetriskt men önskar ibland att jag kunde strunta i det :eek:

IMG_2692.JPG

Det Àr vÀl ÀndÄ den högra som Àr asymmetrisk om vi ska vara noga?

Det Àr vÀl ÀndÄ den högra som Àr asymmetrisk om vi ska vara noga?
Semantik. :)
Den högra har helt enkelt utifrÄn mitt tycke bÀttre design. Att den ser mer ut som de automatiska kronograferna vi "vÀxt upp med" och mindre ser ut som en dussin-ETA tror jag kommer fÄ positiv effekt pÄ samtliga modeller urverket hamnar i.

Semantik. :)
Den högra har helt enkelt utifrÄn mitt tycke bÀttre design. Att den ser mer ut som de automatiska kronograferna vi "vÀxt upp med" och mindre ser ut som en dussin-ETA tror jag kommer fÄ positiv effekt pÄ samtliga modeller urverket hamnar i.

Jag tycker ocksÄ att den högra ser bÀttre ut. Men jag stör mig inte sÄ fasligt pÄ den andra.

Efter mycket letande sÄ kan jag jobba ryskt
IMG_3676.JPG

ĐșĐŸŃĐŒĐŸĐœĐ°ĐČт
Grattis! Supercool! Har aldrig gillat Navisar innan, sen för nÄgot Är sedan började dom leta sig in under pannbenet... Kosmonauten Àr otroligt lÀcker.
Kan man snabbt sammanfatta vad man kan göra för balla utrÀkningar med bezeln?

Grattis! Supercool! Har aldrig gillat Navisar innan, sen för nÄgot Är sedan började dom leta sig in under pannbenet... Kosmonauten Àr otroligt lÀcker.
Kan man snabbt sammanfatta vad man kan göra för balla utrÀkningar med bezeln?
Lite samma resa jag tagit, bra beskrivet. LÀmnar utrÀkningarna till nÄgon annan :) KÀnns som gamla tidens rÀknesticka

Tillbaka
Topp