• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Yes har lÀst recensionen, riktigt bra! :)

KÀnns som den perfekta svarta klockan om den Àr svart rakt igenom, jag Àr inget fan av DLC som Àr 10 Är gammal och ser slitet ut...
Just nu velar jag mellan Colt Skyracer, Colt 41 mm blÄ automatic eller en TH Aquaracer.

Att ha lÀst denna trÄd dagligen i 6 mÄnader gör att man gÄr runt och tÀnker pÄ Breitling hela tiden. Börjar kÀnnas som en sjukdom :confused:
Det Àr ett genomgÄende material som sagt, formgjutet.

Som flera andra beskrivit sÄ rynkade Àven jag pÄ nÀsan nÀr Breitling nÀmndes
Sen den hÀr kom in i huset sÄ fÄr konkureterna högst nÄgon timma pÄ handleden
IMG_0750.JPG

Om det Àr nÄgon klocka som tillfÀlligt lyckas putta den av tronen sÄ stÄr det Aerospace pÄ dem

IMG_0750.JPG

Om det Àr nÄgon klocka som tillfÀlligt lyckas putta den av tronen sÄ stÄr det Aerospace pÄ dem
Bravo! UTC Àger!!
IMG_4187.JPG

Mycket bra val av vin!
Tycker du?
Vi var tre personer som var rörande överens om att det absolut inte var vÀrt 210kr och inte speciellt gott heller. Dessutom alldeles för mjÀkigt för maten vi Ät. I sista glaset hade polaren fÄtt typ 1dl fÀllning sÄ vette fasen om vi kanske fick ett mÄndags ex.

IMG_0750.JPG

Den ser till och med lite hungrig ut, som om den vill Àta upp en annan klocka.

Är det nĂ„gon som har/haft en Chronomat 41?
Jag undrar om den upplevs som betydligt mindre Àn en Chronomat 44 ?
Bild tagen frÄn nÀtet.
IMG_2988.JPG

FrÄga till kollektivet: Hur Àr det att leva med 24h tavlorna?

Är vĂ€ldigt sugen pĂ„ en Hurricane (Military) men kĂ€nns dumt att köpa en modell jag bara blir förvirrad av..

Är det nĂ„gon som har/haft en Chronomat 41?
Jag undrar om den upplevs som betydligt mindre Àn en Chronomat 44 ?
Bild tagen frÄn nÀtet.
IMG_2988.JPG
Jag skulle gissa pÄ ungefÀr 3mm mindre. ;)
44mm Àr stort som kronograf, 41mm tror jag Àr perfekt storleksmÀssigt för en automatisk kronograf i stÄl.

Snackar vi titan, komposit eller kvarts sÄ kÀnns 41mm pluttigt.

FrÄga till kollektivet: Hur Àr det att leva med 24h tavlorna?

Är vĂ€ldigt sugen pĂ„ en Hurricane (Military) men kĂ€nns dumt att köpa en modell jag bara blir förvirrad av..
FörstÄr oron. NÀr jag testade Hurricane (24hrs) under en vecka sÄ tog det ungefÀr en halv dag för mig att vÀnja sig.

IMG_8146.JPG

Det lurigaste Àr inte 24-hrs timvisare utan att tavlan har dubbelt sÄ mÄnga tim-markeringar mot normalt vilket gör att man lÀser fel pÄ minutvisaren. Man Àr ju van vid att en stor markering betyder 5min men pÄ Hurricanes tavla stÀmmer det ju inte.

Jag gillade 24hrs som satan, tycker det var riktigt riktigt cool. Basel 2018, 45mm Hurricane med 24hrs-visning, hÀr hörde ni det först. ;)

Men som sagt, en halv dag ungefÀr.

Senast Àndrad:
Jag skulle gissa pÄ ungefÀr 3mm mindre. ;)
44mm Àr stort som kronograf, 41mm tror jag Àr perfekt storleksmÀssigt för en automatisk kronograf i stÄl.

Snackar vi titan, komposit eller kvarts sÄ kÀnns 41mm pluttigt.
Tror ocksÄ 41 blir perfekt.
Blev en Chronomat 41 airborne.

Har klÀmt pÄ en kort och trivdes med storlek och vikt (pÄminner om luminoxen jag plÄgat i nÄgra Är nu), Àr mest det dÀr med att lunchtid Àr rakt ner som gör mig lite mer skeptisk :)
Var mer orolig för minutvisaren. :)
Timvisaren vÀnjer man sig vid direkt och uppskattar som nÄgot positivt.

StÀmmer det att Breitling applicerad logga = logga i solitt guld?

LÀst detta pÄ ett par stÀllen men finns det nÄgon officiell kÀlla dÀr Breitling sjÀlva bekrÀftar detta? (Om det nu Àr sant vill sÀga)

StÀmmer det att Breitling applicerad logga = logga i solitt guld?

LÀst detta pÄ ett par stÀllen men finns det nÄgon officiell kÀlla dÀr Breitling sjÀlva bekrÀftar detta? (Om det nu Àr sant vill sÀga)

Har hört samma sak, om det stÀmmer Àr jag inte helt hundra pÄ men det finns sÀkert nÄgon hÀr i breitlingtrÄden som har koll

Tillbaka
Topp