• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

PÄ nytt lÀder frÄn @MickeJ
246F19A3-6283-44B6-B454-985DD136B18B.jpeg

Idag kom den:) LĂ€tt begagnad Transocean Cronograph 1461 och den verkar vara i mycket fint skick.
Men jag undrar hur jag stĂ€ller mĂ„nfasen pĂ„ den. Är det nĂ„gon som vet hur man gĂ„r till vĂ€ga?
Jag vet inte om jag gör fel men jag kan inte stÀlla mÄnaden pÄ den heller. Det hÀnder inget nÀr jag trycker pÄ rÀtt knapp. Jag har följt manualen tror jag.
En annan sak som jag tycker Àr konstig Àr minutvisaren till cronografen som inte Àr riktigt centrerad nÀr den Àr nollstÀlld (se bild, visaren i vÀnstra ringen som borde stÄ rakt mot 30 tycker jag)

IMG_2203.jpg

Idag kom den:) LĂ€tt begagnad Transocean Cronograph 1461 och den verkar vara i mycket fint skick.
Men jag undrar hur jag stĂ€ller mĂ„nfasen pĂ„ den. Är det nĂ„gon som vet hur man gĂ„r till vĂ€ga?
Jag vet inte om jag gör fel men jag kan inte stÀlla mÄnaden pÄ den heller. Det hÀnder inget nÀr jag trycker pÄ rÀtt knapp. Jag har följt manualen tror jag.
En annan sak som jag tycker Àr konstig Àr minutvisaren till cronografen som inte Àr riktigt centrerad nÀr den Àr nollstÀlld (se bild, visaren i vÀnstra ringen som borde stÄ rakt mot 30 tycker jag)

IMG_2203.jpg

Skön klockan !! Gratulerar :)

Ja visaren borde stÄ rakt upp "30" om chronon Àr nollstÀlld.
Instruktioner enligt:
https://www.breitling.com/user-manuals/breitling-user-manuals/en/19310/transocean_chronograph_1461

Om inte det fungerar sĂ„ borde klockan omfattas av garanti sĂ„ dĂ„ Ă€r det bara in med den till nĂ€smaste ÅF.

Hej,
Jag har en frÄga.
klockor med svart tavla, skiftar dessa lite i blÄtt? jag Àr pÄ jakt efter en Avenger II GMT men blir inte riktigt klok pÄ om alla svarta tavlor Àr likadana eller ej.
jag vet att det finns blÄa men det Àr inte vad jag söker. en mörk tavla men som skiftar lite mot det blÄa.

tacksam för svar!

Hej,
Jag har en frÄga.
klockor med svart tavla, skiftar dessa lite i blÄtt? jag Àr pÄ jakt efter en Avenger II GMT men blir inte riktigt klok pÄ om alla svarta tavlor Àr likadana eller ej.
jag vet att det finns blÄa men det Àr inte vad jag söker. en mörk tavla men som skiftar lite mot det blÄa.

tacksam för svar!
Synd att du inte gillar den blÄa, den Àr brutalt snygg tycker jag.

Hej,
Jag har en frÄga.

tacksam för svar!

Den svarta Àr svart, kanske lite grÄ. Antireflexbehandlingen gör att det blir en blÄ ton i glaset i vissa lÀgen. Det kan göra att tavlan ser blÄaktig ut pÄ bilder.

Den svarta Àr svart, kanske lite grÄ. Antireflexbehandlingen gör att det blir en blÄ ton i glaset i vissa lÀgen. Det kan göra att tavlan ser blÄaktig ut pÄ bilder.

tack för svar!
Det Àr svÄrt att se pÄ bilder. försöker jaga en butik i nÀrheten sÄ man kan se den live. nÄgon som kÀnner till en vettig i SkÄne?

Äntligen! Nu har jag bara varit utan min Avenger II GMT i fem dagar, lider verkligen med er som Ă€r ifrĂ„n pĂ€rlorna i veckor (mĂ„nader?). Jag mĂ„ste verkligen hissa Timepromotion:). Inte nog med att de fixade ett garantiĂ€rende pĂ„ nolltid (lĂ€mnade Onsdags em, var klar i gĂ„r MĂ„ndag). DĂ„ jag inte hann fara ut till TĂ€by bad jag dem skicka den. Vilken leverans! Jag lĂ€mnade "naken" klocka och garantikort, i paketet som kom tillbaka sĂ„ ligger klockan vĂ€l inbĂ€ddad en fin liten Breitling box tillsammans med en Breitling putsduk. Nörden i mig bara jublar:p vilken premiumkĂ€nsla. Även garantikortet ligger prydligt i ett för Ă€ndamĂ„let anpassat pappfodral. SjĂ€lvklart med verifikationerna pĂ„ utförda tryck och gĂ„ngtest. Nu hoppas jag pĂ„ mĂ„nga fina (problemlösa) Ă„r tillsammans. I fortsĂ€ttningen kommer jag alltid att kontakta dem direkt i stĂ€llet för att passera en svensk AD bara för att fĂ„ spott och spe för all vĂ€rldens grĂ„handel:banghead: (ingen nĂ€mnd ingen glömd).
kit.jpg

ws.jpg

Äntligen! Nu har jag bara varit utan min Avenger II GMT i fem dagar, lider verkligen med er som Ă€r ifrĂ„n pĂ€rlorna i veckor (mĂ„nader?). Jag mĂ„ste verkligen hissa Timepromotion:). Inte nog med att de fixade ett garantiĂ€rende pĂ„ nolltid (lĂ€mnade Onsdags em, var klar i gĂ„r MĂ„ndag). DĂ„ jag inte hann fara ut till TĂ€by bad jag dem skicka den. Vilken leverans! Jag lĂ€mnade "naken" klocka och garantikort, i paketet som kom tillbaka sĂ„ ligger klockan vĂ€l inbĂ€ddad en fin liten Breitling box tillsammans med en Breitling putsduk. Nörden i mig bara jublar:p vilken premiumkĂ€nsla. Även garantikortet ligger prydligt i ett för Ă€ndamĂ„let anpassat pappfodral. SjĂ€lvklart med verifikationerna pĂ„ utförda tryck och gĂ„ngtest. Nu hoppas jag pĂ„ mĂ„nga fina (problemlösa) Ă„r tillsammans. I fortsĂ€ttningen kommer jag alltid att kontakta dem direkt i stĂ€llet för att passera en svensk AD bara för att fĂ„ spott och spe för all vĂ€rldens grĂ„handel:banghead: (ingen nĂ€mnd ingen glömd).
kit.jpg

ws.jpg
HÀrligt och kul med lite prylar till!!!:). Har sjÀlv haft ett garantiÀrende hos Timepromotion och dÄ fick jag tillbaka min Aerospace i nyputsat skick efter ca 1v vilket var mkt trevligt. Jag traskade in till AD och de undrade om det var en grÄhandlarklocka med tanke pÄ italienskt stÀmplat cert och jag sa bara: "Köpt hos AD:n pÄ utlandssemester och köpekvittot har jag slarvat bort". De kunde inget göra utan enbart köpa min historia och skicka klockan. Jag ringde Àven till Timepromotion för att förhöra mig om det hÀr med grÄhandel och de gav svaret: "Vi tar helt avstÄnd frÄn grÄhandel och servar inte grÄhandlarklockor!"...........(men samtidigt vet de att grÄhandlarna Àr till stor hjÀlp sÄ AD:s kan fÄ ha kvar sin AD-status+fler sÄlda klockor) o_O:meh:

Senast Àndrad:
Den hĂ€r lite udda fĂ„geln tycker jag Ă€r jĂ€kligt cool! Är det bara jag som gillar den?
Har nÄgon hÀr haft en? @JensBP ?
ColtGMT005.jpg
49B1B9197617D1CCE84FF312B0BFB8B0.jpg

Det Àr tufft med GMT och jag gillar siffrorna pÄ tavlan. Snyggt och tydligt.
Nej men ser ut som a17380 typ men gmt och vanliga siffror. Fin, skulle gÀrna ha gmt men dÄ blir nog steelfish 42an med gmt mitt val. :)

Tillbaka
Topp