C
Coach
Guest
Det fÄr bli sÄ just nu med reservation för att jag kan Àndra migOkey sÄ du gÄr över till Kvarts nu dÄsvikare
//Simon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det fÄr bli sÄ just nu med reservation för att jag kan Àndra migOkey sÄ du gÄr över till Kvarts nu dÄsvikare
//Simon
Fantastiskt lÀckert
Idag kom denLĂ€tt begagnad Transocean Cronograph 1461 och den verkar vara i mycket fint skick.
Men jag undrar hur jag stĂ€ller mĂ„nfasen pĂ„ den. Ăr det nĂ„gon som vet hur man gĂ„r till vĂ€ga?
Jag vet inte om jag gör fel men jag kan inte stÀlla mÄnaden pÄ den heller. Det hÀnder inget nÀr jag trycker pÄ rÀtt knapp. Jag har följt manualen tror jag.
En annan sak som jag tycker Àr konstig Àr minutvisaren till cronografen som inte Àr riktigt centrerad nÀr den Àr nollstÀlld (se bild, visaren i vÀnstra ringen som borde stÄ rakt mot 30 tycker jag)
![]()
Synd att du inte gillar den blÄa, den Àr brutalt snygg tycker jag.Hej,
Jag har en frÄga.
klockor med svart tavla, skiftar dessa lite i blÄtt? jag Àr pÄ jakt efter en Avenger II GMT men blir inte riktigt klok pÄ om alla svarta tavlor Àr likadana eller ej.
jag vet att det finns blÄa men det Àr inte vad jag söker. en mörk tavla men som skiftar lite mot det blÄa.
tacksam för svar!
Synd att du inte gillar den blÄa, den Àr brutalt snygg tycker jag.
Hej,
Jag har en frÄga.
klockor med svart tavla, skiftar dessa lite i blÄtt? jag Àr pÄ jakt efter en Avenger II GMT men blir inte riktigt klok pÄ om alla svarta tavlor Àr likadana eller ej.
jag vet att det finns blÄa men det Àr inte vad jag söker. en mörk tavla men som skiftar lite mot det blÄa.
tacksam för svar!
Den svarta Àr svart, kanske lite grÄ. Antireflexbehandlingen gör att det blir en blÄ ton i glaset i vissa lÀgen. Det kan göra att tavlan ser blÄaktig ut pÄ bilder.
HÀrligt va! Min ligger pÄ lokala postombudet och vÀntar pÄ mig efter jobbet, vill bara rusa ivÀg och hÀmta nu!Hemkommen frÄn Breitling efter garantiÀrende
![]()
Riktigt fin!HÀr kommer nÄgra fler bilder pÄ dagens köpJag har lyckats stÀlla in moonface och datum. Lite smÄ visare för datum, dag mm men hoppas att jag vÀnjer mig.
![]()
![]()
HĂ€rligt och kul med lite prylar till!!!Ăntligen! Nu har jag bara varit utan min Avenger II GMT i fem dagar, lider verkligen med er som Ă€r ifrĂ„n pĂ€rlorna i veckor (mĂ„nader?). Jag mĂ„ste verkligen hissa Timepromotion. Inte nog med att de fixade ett garantiĂ€rende pĂ„ nolltid (lĂ€mnade Onsdags em, var klar i gĂ„r MĂ„ndag). DĂ„ jag inte hann fara ut till TĂ€by bad jag dem skicka den. Vilken leverans! Jag lĂ€mnade "naken" klocka och garantikort, i paketet som kom tillbaka sĂ„ ligger klockan vĂ€l inbĂ€ddad en fin liten Breitling box tillsammans med en Breitling putsduk. Nörden i mig bara jublar
vilken premiumkĂ€nsla. Ăven garantikortet ligger prydligt i ett för Ă€ndamĂ„let anpassat pappfodral. SjĂ€lvklart med verifikationerna pĂ„ utförda tryck och gĂ„ngtest. Nu hoppas jag pĂ„ mĂ„nga fina (problemlösa) Ă„r tillsammans. I fortsĂ€ttningen kommer jag alltid att kontakta dem direkt i stĂ€llet för att passera en svensk AD bara för att fĂ„ spott och spe för all vĂ€rldens grĂ„handel
(ingen nÀmnd ingen glömd).
![]()
![]()
Riktigt fin!
Vilket Är Àr den ifrÄn?
Nej men ser ut som a17380 typ men gmt och vanliga siffror. Fin, skulle gĂ€rna ha gmt men dĂ„ blir nog steelfish 42an med gmt mitt val.Den hĂ€r lite udda fĂ„geln tycker jag Ă€r jĂ€kligt cool! Ăr det bara jag som gillar den?
Har nÄgon hÀr haft en? @JensBP ?
![]()
![]()
Det Àr tufft med GMT och jag gillar siffrorna pÄ tavlan. Snyggt och tydligt.
Typ.Titta hÀr @PCB
Inte sÄ dumt med borstad lÀnk eller hur?
Det verkar vara fler som kör den varianten.
![]()
![]()
Typ jag.Typiskt vad?
Den sista bilden hör hemma pÄ insta!Titta hÀr @PCB
Inte sÄ dumt med borstad lÀnk eller hur?
Det verkar vara fler som kör den varianten.
![]()
![]()
Nej men ser ut som a17380 typ men gmt och vanliga siffror. Fin, skulle gÀrna ha gmt men dÄ blir nog steelfish 42an med gmt mitt val.![]()
Typ jag.![]()