• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NĂ„gon av dessa 2 blir det.
Kan inte bestÀmma mig för vilken :eek:
Kom gÀrna med inputs.
DBAFA549-6540-4BAA-8261-B7E61FE1FE3A.png
Jag hade kört pÄ den svarta.

Tack jensBP , tror dock jag kommer kunna komma undan servikostanden rÀtt lindrigt vi har 2 urmakare i slÀkten som kan nog tÀnka sig att gÄ mer lite i priset , men du anser att det inte Àr en bra deal för att den Àr i behöv av service och ingen lÄda & certifierad ?
För Àlskar verkligen utseendet pÄ den men jag vill ju inte helst att priset gÄr ner om jag skulle vilja sÀlja den om nÄgra Är. Tack pÄ förhand

Tack jensBP , tror dock jag kommer kunna komma undan servikostanden rÀtt lindrigt vi har 2 urmakare i slÀkten som kan nog tÀnka sig att gÄ mer lite i priset , men du anser att det inte Àr en bra deal för att den Àr i behöv av service och ingen lÄda & certifierad ?
För Àlskar verkligen utseendet pÄ den men jag vill ju inte helst att priset gÄr ner om jag skulle vilja sÀlja den om nÄgra Är. Tack pÄ förhand
SvÄrt att garantera prisnivÄ, tillgÄng/efterfrÄgan du vet.
Njut av din nya bratte nu istÀllet!

Ne förstÄr att prisnivÄn Àr svÄrt , men det kÀnns som att Breitling bara stiger i vÀrde ? Eller Àr det bara jag som har fÄtt för mig det,
Tycker klockan Àr skitsnyggt och vill ha den i nÄgra Är minst

Om du Àlskar utseendet har du besvarat din egen frÄga. DÄ Àr det en kanondeal för dig. :)

tack JensBP! Ja klocka kommer jag vara nöjd med men vill ju helst att den inte ska vraka i pris , jag vill ju helst att den ska stiga nÀr jag har den i nÄgra Är och sköter servisen och tar hand om den , men det kanske Àr en jÀtte svÄr frÄga Ä svara pÄ ,
Tusen tack för all hjÀlp hÀr

tack JensBP! Ja klocka kommer jag vara nöjd med men vill ju helst att den inte ska vraka i pris , jag vill ju helst att den ska stiga nÀr jag har den i nÄgra Är och sköter servisen och tar hand om den , men det kanske Àr en jÀtte svÄr frÄga Ä svara pÄ ,
Verkar mer som om din frÄga Àr: kan jag tjÀna pengar pÄ denna klocka?
IsÄfall:Nej.

Brattarna stiger inte i nÀrheten som Rollarna sÄ köp den inte som en investering.

NĂ„gon av dessa 2 blir det.
Kan inte bestÀmma mig för vilken :eek:
Kom gÀrna med inputs.
DBAFA549-6540-4BAA-8261-B7E61FE1FE3A.png
Svarta!

Verkar dock som att den blÄ urtavlan framstÄr som mer blÄ pÄ officiella produktbilder Àn i verkligheten. De fÄ bilder man kan hitta som folk knÀppt sjÀlva ser den inte lika blÄ ut i mina ögon... bör nog ses i verkligheten innan du bestÀmmer dig

Jag sÀger som @PCB Nej, jag tror inte att du kommer kunna tjÀna pengar pÄ den klockan de nÀrmaste Ären. Inte i Sverige.
Vill du tjÀna pengar sÄ finns det bÀttre investeringar Àn en udda 90-tals Breitling som aldrig varit nÄgon storsÀljare. Vintage t ex. Eller varför inte gamla Porsche som verkar gÄ rakt upp? :)

Svarta!

Verkar dock som att den blÄ urtavlan framstÄr som mer blÄ pÄ officiella produktbilder Àn i verkligheten. De fÄ bilder man kan hitta som folk knÀppt sjÀlva ser den inte lika blÄ ut i mina ögon... bör nog ses i verkligheten innan du bestÀmmer dig
Precis sÄ jag tÀnkt göra denna gÄng.
Att se dom bÄda live kÀnns som den bÀsta lösningen för att kunna fatta ett bra beslut. Skulle antagligen gjort sÄ betydligt oftare utifrÄn tidigare mindre bra inköp :rolleyes:

Hej alla Breitling entusiaster!

Ett litet erkÀnnande och reflektion över min lilla klockresa.

Har anvÀnt Breitlings klockor sen 2013 och har under den tiden haft ca 15 st olika som har kommit och gÄtt.
Jag gillar verkligen Breitling och efter ett par besök pÄ TimePromotion sÄ var jag mer Àn sÄld.

NÀr jag gick med i KS i vÄras hade jag enbart mekaniska/automatiska ur.
Men nu har jag bestÀmt mig för att gÄ all-in pÄ quartz framöver och tÀnker dÀrför sÀlja av mina övriga ur som inte Àr just quartz.
Snacka om att det kan svÀnga tvÀrt nÀr det gÀller klockor och det kan mycket vÀl svÀnga om igen i framtiden.

Har i nulÀget mÀrkt att det inte blir av att anvÀnda dom ur som jag behöver stÀlla in varje gÄng jag tar dom ur klocklÄdan.
Vet att det finns winders men det Àr inget alternativ för mig.
Den klocka som anvÀnds mest Àr Aerospace som oftast visar rÀtt tid och datum.

Jag gillar verkligen tanken pÄ mekaniska ur och Breitlings modeller Àr otroligt snygga och tillförlitliga. Dom har nÄgot som quartz inte har, ett hjÀrta som tycks slÄ pÄ det mest hÀpnadsvÀckande sÀtt.
Men om jag inte anvÀnder dom pga lathet eller bekvÀmlighet sÄ faller det hela platt tyvÀrr (för min del )
Tycke och smak helt enkelt.

Jag ville bara dela med mig av syftet att berÀtta hur uppfattningen har förÀndrats och att just det Àr rÀtt hÀftigt.
Blir förvÄnad sjÀlv över tvÀrvÀndningen.
Jag har verkligen ingen gedigen kunskap om Breitlings ur utan föll pladask en gÄng i tiden för utseendet. Blev kÀr kan man sÀga.

SÄ jag har gÄtt ifrÄn att det ska vara tungt och mekaniskt till fjÀderlÀtt och quartz.
SÄ nÀsta inköp för mig blir antingen B60 eller Chronospace Night Mission, eller bÄda 2.
C0279079-1886-44B4-B3EE-9E637819E009.png

Har anvÀnt Breitlings klockor sen 2013 och har under den tiden haft ca 15 st olika som har kommit och gÄtt.
Jag gillar verkligen Breitling och efter ett par besök pÄ TimePromotion sÄ var jag mer Àn sÄld.

Men nu har jag bestÀmt mig för att gÄ all-in pÄ quartz framöver och tÀnker dÀrför sÀlja av mina övriga ur som inte Àr just quartz.
Snacka om att det kan svÀnga tvÀrt nÀr det gÀller klockor och det kan mycket vÀl svÀnga om igen i framtiden.

Har i nulÀget mÀrkt att det inte blir av att anvÀnda dom ur som jag behöver stÀlla in varje gÄng jag tar dom ur klocklÄdan.

Jag gillar verkligen tanken pÄ mekaniska ur och Breitlings modeller Àr otroligt snygga och tillförlitliga. Dom har nÄgot som quartz inte har, ett hjÀrta som tycks slÄ pÄ det mest hÀpnadsvÀckande sÀtt.
Men om jag inte anvÀnder dom pga lathet eller bekvÀmlighet sÄ faller det hela platt tyvÀrr (för min del )

Jag ville bara dela med mig av syftet att berÀtta hur uppfattningen har förÀndrats och att just det Àr rÀtt hÀftigt.
Jag har verkligen ingen gedigen kunskap om Breitlings ur utan föll pladask en gÄng i tiden för utseendet. Blev kÀr kan man sÀga.

SÄ jag har gÄtt ifrÄn att det ska vara tungt och mekaniskt till fjÀderlÀtt och quartz.
SÄ nÀsta inköp för mig blir antingen B60 eller Chronospace Night Mission, eller bÄda 2.
Ă„Ă€h halva charmen Ă€r att dra upp klockor. Jag Ă€r mest förbannad över att Breitling inte har nĂ„gon manuell modern klocka kvar.

förstÄr ,Àr sjÀlv en quartzlover,,:cool:

Tillbaka
Topp