Norda
Silver
Jag upplever min Avenger allt annat Àn ljusblÄ...
Skitsnyggt! Jag Àr som sagt rÀtt ny sÄ jag uppskattar era bilder och info för att fÄ lite mer kött pÄ benen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag upplever min Avenger allt annat Àn ljusblÄ...
Pajjat den med flit för att fÄ ut en ny av min arbetsgivareNu ska du bara lÀmna in telefonen pÄ garatiÀrende för jag tror du har ngt vajsing med kameran i den![]()
Ă„ fyyy faaan mitt huvud!Dampbild.
![]()
kör chokokrokot,,,vad har du den stora spaden till pÄ verktyget? ser ut att passa perfekt som visarbytesverktyg till din mincraftklocka,Massiv beslutsÄngest. Ingen klocka fÄr byta klÀder lika ofta som mÄngsidiga Blackbird. Vad ska det bli idag? För mÄnga val. Det kÀnns som nÄgot saknas och behöver inhandlas: ett militaryrubber och ett mörkblÄtt alligator...
![]()
Enkelt, B60. Varför köpa en modell med ett utgÄtt urverk nÀr man kan vÀlja det helt nya?Hej alla Breitling entusiaster!
Ett litet erkÀnnande och reflektion över min lilla klockresa.
Har anvÀnt Breitlings klockor sen 2013 och har under den tiden haft ca 15 st olika som har kommit och gÄtt.
Jag gillar verkligen Breitling och efter ett par besök pÄ TimePromotion sÄ var jag mer Àn sÄld.
NÀr jag gick med i KS i vÄras hade jag enbart mekaniska/automatiska ur.
Men nu har jag bestÀmt mig för att gÄ all-in pÄ quartz framöver och tÀnker dÀrför sÀlja av mina övriga ur som inte Àr just quartz.
Snacka om att det kan svÀnga tvÀrt nÀr det gÀller klockor och det kan mycket vÀl svÀnga om igen i framtiden.
Har i nulÀget mÀrkt att det inte blir av att anvÀnda dom ur som jag behöver stÀlla in varje gÄng jag tar dom ur klocklÄdan.
Vet att det finns winders men det Àr inget alternativ för mig.
Den klocka som anvÀnds mest Àr Aerospace som oftast visar rÀtt tid och datum.
Jag gillar verkligen tanken pÄ mekaniska ur och Breitlings modeller Àr otroligt snygga och tillförlitliga. Dom har nÄgot som quartz inte har, ett hjÀrta som tycks slÄ pÄ det mest hÀpnadsvÀckande sÀtt.
Men om jag inte anvÀnder dom pga lathet eller bekvÀmlighet sÄ faller det hela platt tyvÀrr (för min del )
Tycke och smak helt enkelt.
Jag ville bara dela med mig av syftet att berÀtta hur uppfattningen har förÀndrats och att just det Àr rÀtt hÀftigt.
Blir förvÄnad sjÀlv över tvÀrvÀndningen.
Jag har verkligen ingen gedigen kunskap om Breitlings ur utan föll pladask en gÄng i tiden för utseendet. Blev kÀr kan man sÀga.
SÄ jag har gÄtt ifrÄn att det ska vara tungt och mekaniskt till fjÀderlÀtt och quartz.
SÄ nÀsta inköp för mig blir antingen B60 eller Chronospace Night Mission, eller bÄda 2.
![]()
HÀrligt och kul med lite prylar till!!!. Har sjÀlv haft ett garantiÀrende hos Timepromotion och dÄ fick jag tillbaka min Aerospace i nyputsat skick efter ca 1v vilket var mkt trevligt. Jag traskade in till AD och de undrade om det var en grÄhandlarklocka med tanke pÄ italienskt stÀmplat cert och jag sa bara: "Köpt hos AD:n pÄ utlandssemester och köpekvittot har jag slarvat bort". De kunde inget göra utan enbart köpa min historia och skicka klockan. Jag ringde Àven till Timepromotion för att förhöra mig om det hÀr med grÄhandel och de gav svaret: "Vi tar helt avstÄnd frÄn grÄhandel och servar inte grÄhandlarklockor!"...........(men samtidigt vet de att grÄhandlarna Àr till stor hjÀlp sÄ AD:s kan fÄ ha kvar sin AD-status+fler sÄlda klockor)
![]()
Lustigt, jag fick höra en helt annan version frÄn TP. De förstÄr att ADŽs inte gillar grÄhandlarklockor, men att de sjÀlva inte gör nÄgon sak av det mer Àn att de troget rapporterar allt de fÄr veta om ADŽs som levererar till "grÄisar" ned till hemlandet, men hur
sen hanterar uppgifterna de fÄr har de ingen aning om.
KÀnns som att ni avverkar Àmnet lite vÀl enkelt.Jaha.....hmm.....sjÀlv fick jag Àven höra att de sÀtter en stÀmpel(varning?) pÄ en AD som dealar med grÄa handlare men de kanske menar det du sÀger att de bara kartlÀgger och rapporterar vilka AD:s som dealar. Kanske bara som de sÀger och vill lÄta det pÄgÄ?-grÄisarna ser till att klockorna blir sÄlda i större volymer....
Redan satt pÄ ocean-gummit igen.kör chokokrokot,,,vad har du den stora spaden till pÄ verktyget? ser ut att passa perfekt som visarbytesverktyg till din mincraftklocka,![]()
Minutvisare pÄminner om Omega Proplof och gummi kÀnns som ebay.Lite seg men bra video som ger en bra bild av SOH2 med det nya gummit som onekligen ser riktigt najs ut. LÀcker tavla pÄ den versionen han visar ocksÄ
Enkelt och enkelt........AD ska sÄklart skita i vart man köpt klockan men dessvÀrre gör inte vissa det. Vad finns det för sÀtt att minska grÄhandeln, begÀra att man ska vara fysiskt nÀrvarande hos AD med leg?. Att folk slutar handla hos grÄisar Àr ett annat sÀtt.KÀnns som att ni avverkar Àmnet lite vÀl enkelt.
AD ska fullstÀndigt skita i var ni köpt klockan, de har ingenting med det att göra, garantin gÀller oavsett, detsamma gÀller för de som ska serva.
DÀremot Àr grÄhandel dÄligt för vÄra ADs eftersom det prÄnglas ut klockor sÄ nÀra inköpspris att det blir omöjligt för vÄra ADs att konkurrera. Detta Àr sÄklart bÄde generalagent och ADs emot. De ADs som sÀljer klockor antingen via förmedling eller till grÄhandlare Àr sÄklart en del av detta problem och om de blir upptÀckta sÄ Àr det klart de fÄr skit för det.
Redigert jÀvla lÀcker den dÀr mÀ dööööhMinutvisare pÄminner om Omega Proplof och gummi kÀnns som ebay.
Jag kommer inte att byta
![]()
Inget du behöver bry dig om som kund, det dÀr Àr ju deras jobb.Enkelt och enkelt........AD ska sÄklart skita i vart man köpt klockan men dessvÀrre gör inte vissa det. Vad finns det för sÀtt att minska grÄhandeln, begÀra att man ska vara fysiskt nÀrvarande hos AD med leg?. Att folk slutar handla hos grÄisar Àr ett annat sÀtt.
Ja, santInget du behöver bry dig om som kund, det dÀr Àr ju deras jobb.![]()
Finns ju massa grejer de kan göra. Köpa frÄn grÄhandlare och spÄra klockorna, straffa ADs som sÀljer till grÄhandlare, sÀnka marginalerna, tvinga grossisten i Italien att betala frakt och serva klockor köpta frÄn Italien vid garantiÀrenden osv osv.Ja, sant![]()
Skulle vara designen dÄ om man gillar Nightmission. Lutar Ät B60 med blÄ tavla.Enkelt, B60. Varför köpa en modell med ett utgÄtt urverk nÀr man kan vÀlja det helt nya?
Ja, dÀr presenterar du ordentliga ÄtgÀrder!- och visst ska inte kunderna straffas. Var vÀl ngn AD hÀr i Sverige, tror i Göteborg? dÀr man smÀllde upp skyltar utanför butiken i stil med:" Garantin gÀller ej vid grÄhandel etc"Finns ju massa grejer de kan göra. Köpa frÄn grÄhandlare och spÄra klockorna, straffa ADs som sÀljer till grÄhandlare, sÀnka marginalerna, tvinga grossisten i Italien att betala frakt och serva klockor köpta frÄn Italien Vid garantiÀrenden osv osv.
Men kunderna ska man inte straffa, det Àr inte kundernas fel att det kan skilja myclet i pris.
Jarl Sandin, Àven varning om att grÄhandlare sÀljer fake, fjanterier.Ja, dÀr presenterar du ordentliga ÄtgÀrder!- och visst ska inte kunderna straffas. Var vÀl ngn AD hÀr i Sverige, tror i Göteborg? dÀr man smÀllde upp skyltar utanför butiken i stil med:" Garantin gÀller ej vid grÄhandel etc". Vissa AD:s gör verkligen allt
![]()
kÀnns som ,frÄn början Àr det lite AD:S eget fel att grÄhandlen finns ?Finns ju massa grejer de kan göra. Köpa frÄn grÄhandlare och spÄra klockorna, straffa ADs som sÀljer till grÄhandlare, sÀnka marginalerna, tvinga grossisten i Italien att betala frakt och serva klockor köpta frÄn Italien vid garantiÀrenden osv osv.
Men kunderna ska man inte straffa, det Àr inte kundernas fel att det kan skilja mycket i pris.
Tror inte Breitling har omsÀttningskrav pÄ sina ADs men det ser vÀl bra ut pÄ pappret hos en AD att man sÀljer gissar jag, Àven om man sÀljer för inköpspris. Det höjer ju omsÀttningen.kÀnns som ,frÄn början Àr det lite AD:S eget fel att grÄhandlen finns ?
vad jag förstÄtt sÀljer vissa mindre AD till grÄisar för att fÄ behÄlla mÀrket?,,eller har jag fÄtt fel för mej dÀr?
Riktigt jÀkla bra! Cosmonauten Àr finfinPiggar upp med nytt band![]()
Den aktuella AD jag var i kontakt med angÄende mitt lilla problem var mycket hjÀlpsam och överens med mig, tills han strax innan jag skulle skicka över den kontaktade mig och inte kunde hitta mig i kundregistret. BerÀttade som det var att hustrun köpt klockan, och han vill ha en bild pÄ cert. Sen var det kalla handen, hÀnvisade mig direkt till TP samt en 15 min raljering om grÄhandlare etc. Orkade/hann inte disskutera dÄ. Men, vill de inte hantera garantier sÄ ska de fanimej inte fÄ peta pÄ den (lÀs tjÀna pengar) pÄ nÄgon service senare heller. Deras val.Enkelt och enkelt........AD ska sÄklart skita i vart man köpt klockan men dessvÀrre gör inte vissa det. Vad finns det för sÀtt att minska grÄhandeln, begÀra att man ska vara fysiskt nÀrvarande hos AD med leg?. Att folk slutar handla hos grÄisar Àr ett annat sÀtt.
Jag fattar ju sÄklart att det inte Àr kul för ADn men det Àr som sagt inte kundens fel, synd att de inte fattar att de skjuter sig sjÀlva i foten.Den aktuella AD jag var i kontakt med angÄende mitt lilla problem var mycket hjÀlpsam och överens med mig, tills han strax innan jag skulle skicka över den kontaktade mig och inte kunde hitta mig i kundregistret. BerÀttade som det var att hustrun köpt klockan, och han vill ha en bild pÄ cert. Sen var det kalla handen, hÀnvisade mig direkt till TP samt en 15 min raljering om grÄhandlare etc. Orkade/hann inte disskutera dÄ. Men, vill de inte hantera garantier sÄ ska de fanimej inte fÄ peta pÄ den (lÀs tjÀna pengar) pÄ nÄgon service senare heller. Deras val.Min kÀra fru hade ju ingen aning om vad en AD Àr för nÄgot, hon sökte och hittade klockan till bra pris pÄ nÀtet (i Sverige
), hon fick Àven superservice och hjÀlp sÄ det Àr inte konstigt att de sÀljer bra.
Krons/Nymans tar 1500-2000 pix för att hantera ett garantiÀrende nÀr den Àr köpt av annan ÄterförsÀljare. Jag kan förstÄ det lite, de ligger vÀldigt centralt och fÄr mkt Àrenden. Trots egen verkstad för mÄnga mÀrken dÀr de fakturerar garantiÄtagandet (förutsÀtter jag) sÄ verkar de inte hinna med?Den aktuella AD jag var i kontakt med angÄende mitt lilla problem var mycket hjÀlpsam och överens med mig, tills han strax innan jag skulle skicka över den kontaktade mig och inte kunde hitta mig i kundregistret. BerÀttade som det var att hustrun köpt klockan, och han vill ha en bild pÄ cert. Sen var det kalla handen, hÀnvisade mig direkt till TP samt en 15 min raljering om grÄhandlare etc. Orkade/hann inte disskutera dÄ. Men, vill de inte hantera garantier sÄ ska de fanimej inte fÄ peta pÄ den (lÀs tjÀna pengar) pÄ nÄgon service senare heller. Deras val.Min kÀra fru hade ju ingen aning om vad en AD Àr för nÄgot, hon sökte och hittade klockan till bra pris pÄ nÀtet (i Sverige
), hon fick Àven superservice och hjÀlp sÄ det Àr inte konstigt att de sÀljer bra.
Straffar man sina kunder för ett systemfel sÄ blir resultatet sura kunder, varken mer eller mindre.Krons/Nymans tar 1500-2000 pix för att hantera ett garantiÀrende nÀr den Àr köpt av annan ÄterförsÀljare. Jag kan förstÄ det lite, de ligger vÀldigt centralt och fÄr mkt Àrenden. Trots egen verkstad för mÄnga mÀrken dÀr de fakturerar garantiÄtagandet (förutsÀtter jag) sÄ verkar de inte hinna med?
Alla AD gör inte sÄ dock. Plus kan man ju som du gjorde nu ofta lÀmna direkt till agenten om sÄdan finns i riket. TImepromotion TÀby för brattar, och Swatch-klockorna till Swatch pÄ Fridhemsplan t ex.
Helt klart. Jag Àr inte kund dÀr.Straffar man sina kunder för ett systemfel sÄ blir resultatet sura kunder, varken mer eller mindre.![]()
han rockar guldcasio med minirÀknare pÄ hippstercafeet
Enkelt, B60. Varför köpa en modell med ett utgÄtt urverk nÀr man kan vÀlja det helt nya?