• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hmm hoppas det blir snyggt, vill ju inte att den ska vara silvrig om ett Ă„r :)
Ligger en Avenger Blackbird 44 begagnad pÄ C24 för isch 24 tkr. Den ger ju en ganska bra bild av en oförsiktigt anvÀnd svarting som Àr typ 1 Är eller 2 gammal.

Debatten i den hÀr trÄden Àr delad. Antingen Àlskar man slitna svartingar eller sÄ vill man att hudfÀrgen förbli riktigt svart.

Hahah jag har en Rolle som jag gör allt med
Ligger en Avenger Blackbird 44 begagnad pÄ C24 för isch 24 tkr. Den ger ju en ganska bra bild av en oförsiktigt anvÀnd svarting som Àr typ 1 Är eller 2 gammal.

Debatten i den hÀr trÄden Àr delad. Antingen Àlskar man slitna svartingar eller sÄ vill man att hudfÀrgen förbli riktigt svart.
Àrligt talat vet jag inte om jag tycker om att den blir sliten, kanske skillnad nÀr ens egna blir sliten med tiden! Kan man typ skicka in den pÄ behandling igen ?

de Àldre har en belÀggning av en annan typ/finish,
Àldre BS Àr mer gunmetal i finishen, medan de nyare,typ den aero nightmission jag hade, var mer mattsvart,,
sen om belÀggningen Àr mer slitstark eller inte vet jag ej,
dÀremot sÄ Àr underarbetet, finishen pÄ metallarbetet bÀttre pÄ de Àldre.

IMG_1273.JPG

Myser med nyförvÀrvet.
Mycket trevlig. Grattis!

Hahah jag har en Rolle som jag gör allt med

Àrligt talat vet jag inte om jag tycker om att den blir sliten, kanske skillnad nÀr ens egna blir sliten med tiden! Kan man typ skicka in den pÄ behandling igen ?
Jag hÄller nog med, delvis dÀrför jag lockas av plastklockorna tex Skyracer som Àr svart rakt igenom, dvs ingen yta som slits bort.

Tveksamt om det gÄr att göra om behandligen för humant pris men det vet nog nÄgon av sektmedlemmarna bÀttre Àn en amatör som jag

Föresten ni som har svarta brattar, hÄller den svarta belÀggningen bra eller skavs det bort lÀtt?
Köpte nyligen en begagnad svart Breitling som Àr ganska sliten i belÀggningen men den klockan verkar vara ordentligt anvÀnd.
Förr drygt ett Är sedan köpte jag en ny som jag hade sex mÄnader och den gick i rotation. Den var mint nÀr den sÄldes. Hur belÀggningen hÄller beror pÄ hur den anvÀnds. Ska du ha den pÄ kontoret sÄ lÀr den inte fÄ mÀrken sÄ det stör:D

• Like
Reactions: Bas
Jag hÄller nog med, delvis dÀrför jag lockas av plastklockorna tex Skyracer som Àr svart rakt igenom, dvs ingen yta som slits bort.

Tveksamt om det gÄr att göra om behandligen för humant pris men det vet nog nÄgon av sektmedlemmarna bÀttre Àn en amatör som jag
Äh, inget att nojja över. Kolla sĂ„ fint... :D
033 copy.jpg

Köpte nyligen en begagnad svart Breitling som Àr ganska sliten i belÀggningen men den klockan verkar vara ordentligt anvÀnd.
Förr drygt ett Är sedan köpte jag en ny som jag hade sex mÄnader och den gick i rotation. Den var mint nÀr den sÄldes. Hur belÀggningen hÄller beror pÄ hur den anvÀnds. Ska du ha den pÄ kontoret sÄ lÀr den inte fÄ mÀrken sÄ det stör:D

Jo det Àr vÀl som du sÀger, jag anvÀnder alla klockor i alla miljöer, frÄn kontoret, industrin till trÀdgÄrdsarbete :) det Àr trots allt en klocka :)

Jo det Àr vÀl som du sÀger, jag anvÀnder alla klockor i alla miljöer, frÄn kontoret, industrin till trÀdgÄrdsarbete :) det Àr trots allt en klocka :)
Denna jag köpte begagnad anvÀnder jag till allt. Denna hÀr har nÄgon ding men dÀr har inte det svarta slÀppt. Det svarta har slÀppt pÄ vridningen och den borde man kunna byta ifall man kÀnner för det. Just nu gillar jag patineringen:)

LÀste detta pÄ Breitlings hemsida om min svarta

The satin-brushed steel case and the engraved bezel feature an ultra-resistant carbon-based black coating.

Ultra-resistant Àr vÀl att ta i om fÀrgen försvinnner?

Tillbaka
Topp