• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Och vad jag kan bedöma sÄ Àr Jakub's pris riktigt rimligt, iaf om man tittar runt pÄ Chrono24. Och jag skulle definitivt föredra 42 mm framför 46.
Men samtidigt undrar jag om man inte hellre vill ha en med nya B01-verket. Men dÄ pratar vi betydligt mer pengar.

Ja, kollade ocksÄ C24 lite snabbt, billigare Àn billigast dÀr trots att skicket ser bra ut.

Jag ska vÀl antagligen inte handla Àn pÄ ett par Är, om jag lyckas motstÄ, sÄvida jag inte prickar lottoraden. Inhouse vore givetvis roligt, vilken referens snackar vi nÀr det gÀller 42mm och B01?

Navitimer B01 kom 2011 och var och Àr fortfarande 43 mm med ref AB0120.
Ny kostar den vÀl 85 pÄ lÀnk (innan ev rabatt) och ute pÄ C24 ca 55.
25 för den du tittade pÄ (med B41verket baserat pÄ ETA 2892-A2) Àr ett sÄnt dÀr pris som man funderar pÄ att slÄ till pÄ, om man nu vill ha en...

BreitlingÀlskare!
Jag skall hjÀlpa min kompis/kollega att hitta en go Breitling. Eftersom jag sjÀlv Àr dÄlig pÄ detta mÀrke kanske ni kan hjÀlpa oss.

Han har kikat lite pÄ A17045 samt A17040. Vad tycker ni om dessa, Àr det ett vettigt köp?

Kom supergÀrna med fler förslag, krav pÄ automatiskt verk, stÄllÀnk och prislapp pÄ 10-15k.

A17045
Jp0vmfU.jpg

A17040

BreitlingÀlskare!
Jag skall hjÀlpa min kompis/kollega att hitta en go Breitling. Eftersom jag sjÀlv Àr dÄlig pÄ detta mÀrke kanske ni kan hjÀlpa oss.

Han har kikat lite pÄ A17045 samt A17040. Vad tycker ni om dessa, Àr det ett vettigt köp?

Kom supergÀrna med fler förslag, krav pÄ automatiskt verk, stÄllÀnk och prislapp pÄ 10-15k.

A17045
Jp0vmfU.jpg

A17040
Bra val av mÀrke dÀremot tycker jag inte om den modellen. Min polare har den och jag tycker den Àr förliten (41,5 om jag minns rÀtt) samt sÄ avskyr jag PRO 1 lÀnken.

Inom hans budget finns ju en StÄlfisk pÄ gummi pÄ K&S , den skulle jag satsa pÄ istÀllet.

Hej alla!
Jag sitter pÄ en breitling shark Quartz pÄ ett hyfsat nytt gummi. Helt ok skick 3,5 av 5 enligt mig, byte batteri för ca 6mÄnader sen. Jag Àr lite inne pÄ att sÀlja den men jag undrar vad ska man lÀgga ut den för?
Jag har ingevidare koll pÄ breitling sÄ jag provar hÀr, hoppas jag inte bryter mot nÄgon forumregel nu.

Tack sÄ mycket!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    134.3 KB · Visningar: 89
Hej alla!
Jag sitter pÄ en breitling shark Quartz pÄ ett hyfsat nytt gummi. Helt ok skick 3,5 av 5 enligt mig, byte batteri för ca 6mÄnader sen. Jag Àr lite inne pÄ att sÀlja den men jag undrar vad ska man lÀgga ut den för?
Jag har ingevidare koll pÄ breitling sÄ jag provar hÀr, hoppas jag inte bryter mot nÄgon forumregel nu.

Tack sÄ mycket!

UretVintage sÄlde en för 8600 kr som hade stÄllÀnk, Àven om jag tyckte den inte verkade vara original. En indikation.

Personligen Àr jag stort fan av A17045 som Àr borstad istÀllet för högglanspolerad som A17040.
Anledningen till dettas sÀgs vara att den inte skulle locka till sig stora elaka fiskar.
Letade lÀnge efter en sÄn men köpte istÀllet en Avenger Seawolf (som lÀmnade för nÄgot Är sedan).

BreitlingÀlskare!

A17045

A17040

Min första Breitling!

Tog en rejÀl chansning och ropade hem denna hÀr om veckan.
44a4dbcc6375bdb399ab5a3c1934d50c.jpg

b7bd2ab9fb4ccc6a18b89a076d7cd94d.jpg

Hade egentligen inga förvÀntningar alls. TÀnkte bara att det kunde vara kul att testa pÄ nÄgot mÀrke jag inte testat, ha den över sommaren kanske för att sedan flippa vidare.

Men jag mÄste sÀga att den gillas skarpt! Framförallt lÀnken tycker jag Àr riktigt skön (och snygg). Ska inte sÀga att den aldrig kommer flippas, men just nu kÀnns det som det fÄr stanna ett tag [emoji1]

Är det förresten nĂ„gon som sitter pĂ„ en extra lĂ€nkbit? Tror tyvĂ€rr jag Ă€r en bit kort nĂ€r dom varma vĂ„r/sommardagarna nalkas. Köper gĂ€rna isĂ„fall!
Tror det Àr en Chrono/Duo-lÀnk 20mm om jag inte Àr ute och cyklar.

Min första Breitling!

44a4dbcc6375bdb399ab5a3c1934d50c.jpg

b7bd2ab9fb4ccc6a18b89a076d7cd94d.jpg

Hade egentligen inga förvÀntningar alls. TÀnkte bara att det kunde vara kul att testa pÄ nÄgot mÀrke jag inte testat, ha den över sommaren kanske för att sedan flippa vidare.

Men jag mÄste sÀga att den gillas skarpt! Framförallt lÀnken tycker jag Àr riktigt skön (och snygg). Ska inte sÀga att den aldrig kommer flippas, men just nu kÀnns det som det fÄr stanna ett tag [emoji1]

Är det förresten nĂ„gon som sitter pĂ„ en extra lĂ€nkbit? Tror tyvĂ€rr jag Ă€r en bit kort nĂ€r dom varma vĂ„r/sommardagarna nalkas. Köper gĂ€rna isĂ„fall!

Älskar den sekundvisaren! Vad Ă€r det för ref?

Min första Breitling!

Gillar verkligen dom Àldre vridringarna med smÄ skruvar, lösa "riders" etc. Riktigt fin. Grattis!

Trevliga, de dÀr Blackbird Chronomaterna. LÀnken Àr vÀl "Pilot" 20 mm. Brukar gÄ att fÄ tag pÄ bitar tex pÄ ebay- uk, just nu finns det en som gÄr ut om 13h frÄn Turkiet. Nr 261885775350. Men $119 för en lÀnkbit!
Pröva annars att lÀgga ut en förfrÄgan pÄ handla-köpes.

Det Àr pilotlÀnk pÄ den dÀr.
Ska kolla om jag har lÀnkbitar till den.
Tror tyvÀrr att de jag har Àr 22mm...
Riktigt trevlig klocka för övrigt :)

Edit: TvÄ pÄ bollen om lÀnken...

Jag skulle dock vilja ha ett originallÀder ocksÄ. NÄgon som har ett till salu?

Tillbaka
Topp