• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GMT ute i solen :)
IMG_4020.JPG

IMG_4018.JPG

Nu när det råder Skyracer-feber på forumet har jag haft otroligt svårt att stå emot. När Eriksons plötsligt lockade med 20% kunde jag inte hålla mig! Har varit förälskad i denna fantastiska klocka sedan första gången jag höll i den och är så otroligt glad att den äntligen landat hos mig :happyhappy: över förväntan är första intrycket IGEN!

Stort tack @ERIKSON URHANDEL för grym service och snabb fraktfri leverans!

20171123_181320.jpg

20171123_181421.jpg

20171123_181608.jpg
Udda box, aldrig sett förr. Skulle den kommit på grönt gummi egentligen? Känns mysko att de byter box bara så där på en helt ny modell.

Hej hej

Både ny på forumet och nyss köpt min första "riktigt" klocka. Aldrig ägt en klocka med mekaniskt urverk innan. Känns dumt att ställa dessa frågor men men känner att jag skulle behöva få svar på dessa. Klockan jag köpt blev en Breitling superocean heritage 2.

Vad är normalt att den tappar i tid per dygn?

Sen har jag en till dum fråga. När jag ska ställa in tiden står att att jag ska lossa på skruven genom att rotera 40 varv. Dock släpper min skruv efter cirka 15 varv och ploppar ut till läge 1 . Skall det vara så?

Tacksam för svar

Hej hej

Både ny på forumet och nyss köpt min första "riktigt" klocka. Aldrig ägt en klocka med mekaniskt urverk innan. Känns dumt att ställa dessa frågor men men känner att jag skulle behöva få svar på dessa. Klockan jag köpt blev en Breitling superocean heritage 2.

Sen har jag en till dum fråga. När jag ska ställa in tiden står att att jag ska lossa på skruven genom att rotera 40 varv. Dock släpper min skruv efter cirka 15 varv och ploppar ut till läge 1 . Skall det vara så?

Tacksam för svar
Bra val av klocka! Din breitling är ju cosc-certifierad och bör inte tappa så många sekunder per dygn. De jag har haft har tappat max 4 sec.
För att ställa tiden vrider du kronan mot dig tills den ”ploppar” ut till läge 1 och sen drar du ut den till läge 3 där du ställer tiden :)

Hej hej

Tacksam för svar
1: Skruva kronan motsols tills den ploppar ut.
2: Dra ut den till sitt yttersta läga, ställ klockan på kl12 (dagtid).
3: Tryck in kronan ett steg.
4: Ställ datum.
5: Dra ut den igen och ställ tiden.
6: Tryck in kronan och skruva medsols tills klockan är så uppdragen att den tickar av sig själv, skruva några varv till efter det.
7: Skruva in kronan försiktigt (medsols).
8: Sätt klickan på armen och njut.

Men allt står nog i din instruktionsbok. ;)
En inskruvad krona brukar ha 2-4 varv på sin låsgänga.

1: Skruva kronan motsols tills den ploppar ut.
2: Dra ut den till sitt yttersta läga, ställ klockan på kl12 (dagtid).
3: Tryck in kronan ett steg.
4: Ställ datum.
5: Dra ut den igen och ställ tiden.
6: Tryck in kronan och skruva medsols tills klockan är så uppdragen att den tickar av sig själv, skruva några varv till efter det.
7: Skruva in kronan försiktigt (medsols).
8: Sätt klickan på armen och njut.

Men allt står nog i din instruktionsbok. ;)
En inskruvad krona brukar ha 2-4 varv på sin låsgänga.
Tack så mycket:)
vad är ok tidspann att tappa per dygn? vet du det?:breitling:

Tack så mycket:)
vad är ok tidspann att tappa per dygn? vet du det?:breitling:
Cosc är -4/+6 per dygn på mekaniska ur.
Någon som vet vad det gröna gummit till skyracern listar? :)
600 eller 650, minns ej exakt. Något av det. Oavsett väldigt värt pris.
Mums! min allderles egen Lasagne:p
5FAED95C-F89A-4635-9A9E-815F91C3F401.jpeg
Vridringen har använts till lasagnen antar jag? Den ursäkten är mer än godtagbar. Det enda jag använder ringen till själv är just matlagning. ;)

Tillbaka
Topp