Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Richard bekräftade i pm att lådan in fact är uppdaterad på modellenKlart man kan lita på Erikssons. Du har väl fått en uppdatering
Finns en del att välja på![]()
Tråk shopping på Ikea.
Funderar på vad nästa bratte blir![]()
Grattis! En riktig ”bratte bratte”Köpte en tidig julklapp till mig själv igår!
Finns bara i 24mm till Emergency (än så länge).Finns väl inga svarta breitlinglänkar?
Udda box, aldrig sett förr. Skulle den kommit på grönt gummi egentligen? Känns mysko att de byter box bara så där på en helt ny modell.Nu när det råder Skyracer-feber på forumet har jag haft otroligt svårt att stå emot. När Eriksons plötsligt lockade med 20% kunde jag inte hålla mig! Har varit förälskad i denna fantastiska klocka sedan första gången jag höll i den och är så otroligt glad att den äntligen landat hos migöver förväntan är första intrycket IGEN!
Stort tack @ERIKSON URHANDEL för grym service och snabb fraktfri leverans!
![]()
![]()
![]()
Jag beställde den inte på grönt gummi nej, om det är så du menarUdda box, aldrig sett förr. Skulle den kommit på grönt gummi egentligen? Känns mysko att de byter box bara så där på en helt ny modell.
nya boxen och framförallt innercaset är jädrigt fresh!Jag beställde den inte på grönt gummi nej, om det är så du menar
Grattis,Köpte en tidig julklapp till mig själv igår!
Bra val av klocka! Din breitling är ju cosc-certifierad och bör inte tappa så många sekunder per dygn. De jag har haft har tappat max 4 sec.Hej hej
Både ny på forumet och nyss köpt min första "riktigt" klocka. Aldrig ägt en klocka med mekaniskt urverk innan. Känns dumt att ställa dessa frågor men men känner att jag skulle behöva få svar på dessa. Klockan jag köpt blev en Breitling superocean heritage 2.
Vad är normalt att den tappar i tid per dygn?
Sen har jag en till dum fråga. När jag ska ställa in tiden står att att jag ska lossa på skruven genom att rotera 40 varv. Dock släpper min skruv efter cirka 15 varv och ploppar ut till läge 1 . Skall det vara så?
Tacksam för svar
1: Skruva kronan motsols tills den ploppar ut.Hej hej
Både ny på forumet och nyss köpt min första "riktigt" klocka. Aldrig ägt en klocka med mekaniskt urverk innan. Känns dumt att ställa dessa frågor men men känner att jag skulle behöva få svar på dessa. Klockan jag köpt blev en Breitling superocean heritage 2.
Vad är normalt att den tappar i tid per dygn?
Sen har jag en till dum fråga. När jag ska ställa in tiden står att att jag ska lossa på skruven genom att rotera 40 varv. Dock släpper min skruv efter cirka 15 varv och ploppar ut till läge 1 . Skall det vara så?
Tacksam för svar
Detsamma!Min "Leo" önskar alla en trevlig söndag
![]()
Tack så mycket1: Skruva kronan motsols tills den ploppar ut.
2: Dra ut den till sitt yttersta läga, ställ klockan på kl12 (dagtid).
3: Tryck in kronan ett steg.
4: Ställ datum.
5: Dra ut den igen och ställ tiden.
6: Tryck in kronan och skruva medsols tills klockan är så uppdragen att den tickar av sig själv, skruva några varv till efter det.
7: Skruva in kronan försiktigt (medsols).
8: Sätt klickan på armen och njut.
Men allt står nog i din instruktionsbok.
En inskruvad krona brukar ha 2-4 varv på sin låsgänga.
Mums blev hungrig nuMums! min allderles egen Lasagne
![]()
Tack så mycket
vad är ok tidspann att tappa per dygn? vet du det?![]()
Cosc är -4/+6 per dygn på mekaniska ur.Tack så mycket
vad är ok tidspann att tappa per dygn? vet du det?![]()
600 eller 650, minns ej exakt. Något av det. Oavsett väldigt värt pris.Någon som vet vad det gröna gummit till skyracern listar?![]()
Vridringen har använts till lasagnen antar jag? Den ursäkten är mer än godtagbar. Det enda jag använder ringen till själv är just matlagning.Mums! min allderles egen Lasagne
![]()
Var det inte någon som skrev 1600 kr nyligen...Någon som vet vad det gröna gummit till skyracern listar?![]()
Det är milrubber till viklåsen. Gummina till skyracer är 600-650, mao riktigt prisvärda.Var det inte någon som skrev 1600 kr nyligen...
Eller ”skyracer-grönt” till vanliga pro3-gummin. De är så elaka på Breitlings hk.Rött gummi till Skyracern hade varit gött till sommaren![]()