• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej
Jag tror du kommer att behöva byta lite delar om denna Àr frÄn 1995 sen hur hen fick fram dessa vÀrden vet jag inte ?
Sen i vilket urförande denna Àr samt skick och pris. ;) (dÄ jag inte kÀnner till helheten)

Om den Àr Mycket billig sÄ kan det ev vara vÀrt att köpa den om det Àr en modell du vill ha men rÀkna pÄ att du kan behöva byta en del delar.
(vet inte om du skruvar med klockor) ;)

OT Men jord kabeln Àr gul med en grön rand pÄ El :D U = R x I :D

//Simon
Men det finns vÀl mÄnga klockor som Àr Àldre Àn frÄn 1995 som det inte nödvÀndigtvis behöver bytas delar i? Det Àr inte urÄldrigt.

Nu helt plötsligt har man tre Breitlings:D
20171124_193600.jpg
Grattis! Men du saknar ju blÄtt (& GMT);)
Fina klockor!!!!!!!!

Men det finns vÀl mÄnga klockor som Àr Àldre Àn frÄn 1995 som det inte nödvÀndigtvis behöver bytas delar i? Det Àr inte urÄldrigt.

Nej det Àr sÄ klart men vet en som va inne pÄ TP och den notan slutade pÄ runt ca 16000 Kr
Den som sÄlde denna la ut denna för 20000 Kr och man fick lösa ut denna pÄ TP efter man betalt den summan till den som lÀmnat in klockan (Àgaren) Och dÄ var denna sÄ nÀra ny skick man kan komma pÄ ett lite Àldre ur ;) Det var en Breitling Chronomat och ett bra köp för den som köpte denna.

//Simon

Senast Àndrad:
Nej det Àr sÄ klart men vet en som va inne pÄ TP och den notan slutade pÄ runt ca 16000 Kr
Den som sÄlde denna la ut denna för 20000 Kr och man fick lösa ut denna pÄ TP efter man betalt den summan till den som lÀmnat in klockan (Àgaren) Och dÄ var denna sÄ nÀra ny skick man kan komma pÄ ett lite Àldre ur ;) Det var en Breitling Chronomat och ett bra köp för den som köpte denna.

//Simon
Risken finns förstÄs. Vet inget om ditt exempel sÄ just det kan jag inte kommentera.
SjÀlv har jag mer och mer börjat betrakta delar av klockservicebranschen som ockrare.
Men, jag Àr mer vintage; gÄr en klocka bra sÄ gÄr den bra.

Leo'n imponerade pÄ mig, den Àr jag just nu mest nöjd med men snyggast utan tvekan Àr den vita. Den mÄste pÄ nÀsta gÄng man Àr pÄ huvudkontoret;)
Jag har saknat den i 8-9 Är. Förstod inte hur bra den var, nu vet jag. Stor som tusan men det fungerar, bÀr bra mycket större Àn en B01, men man vÀnjer sig snabbt.

Risken finns förstÄs. Vet inget om ditt exempel sÄ just det kan jag inte kommentera.
SjÀlv har jag mer och mer börjat betrakta delar av klockservicebranschen som ockrare.
Men, jag Àr mer vintage; gÄr en klocka bra gÄr den bra.

Jo det var det budskapet jag ville fÄ fram ang Risken Àr att man inte vet om den har inreskador innan man har öppnat denna.
Den jag hÀnvisade till fanns pÄ blocket i somras. (Denna klocka Àr vintage enligt mej)

Sen vart man servar sina ur varierar priserna en hel del om man kÀnner folk sÄ blir det billigare.
Om nÄgot mÄste bytas ut dÄ kan det skena ut fort i pris.
Men sackar den 7 sec pÄ 24 h Àr det ju en liten indikation. (Sen om man inte Àr sÄ noga sÄ kan ju detta kvitta men det Àr min filosofi)

DÄ man KAN EV *om man har tur* fÄ en mer eller mindre ny renoverad/servad Breitling Chronomat med full set och dok för runt 25-30 - + EV med UTC och guld i lÀnken
Ev inte med den tavlan jag har inte sett sÄ mÄnga som ser ut som denna. har inte sökt nu heller.

Nilen hade ju en fin fin med full set iofs med UTC och dok +bytta delar som han la ut för 36 k vad den gick för kÀnner jag inte till
men vet vad han betala för denna ;)

Men PING @Affe se in lÀgg ---> https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-696#post-2095264

Han kan nog dessa bÀttre ang pris sÀttning pÄ denna samt 7 sec pÄ 24 h sÄ Pentann kan fÄ ett svar ;)
//Simon

Senast Àndrad:
Jo det var det budskapet jag ville fÄ fram ang Risken Àr att man inte vet om den har inreskador innan man har öppnat denna.
Den jag hÀnvisade till fanns pÄ blocket i somras. (Denna klocka Àr vintage enligt mej)

Sen vart man servar sina ur varierar priserna en hel del om man kÀnner folk sÄ blir det billigare.
Men sackar den 7 sec pÄ 24 h Àr det ju en liten indikation. (Sen om man inte Àr sÄ noga sÄ kan ju detta kvitta men det Àr min filosofi)

DÄ man KAN EV *om man har tur* fÄ en mer eller mindre ny renoverad/servad Breitling Chronomat med full set och dok för runt 25-30 - + EV med UTC och guld i lÀnken
Ev inte med den tavlan jag har inte sett sÄ mÄnga som ser ut som denna. har inte sökt nu heller.

Nilen hade ju en fin fin med full set iofs med UTC och dok +bytta delar som han la ut för 36 k vad den gick för kÀnner jag inte till

Men PING @Affe se in lÀgg ---> https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-696#post-2095264

Han kan nog dessa bÀttre ang pris sÀttning pÄ denna samt 7 sec pÄ 24 h sÄ Pentann kan fÄ ett svar ;)
//Simon
Efter lite googlande fick jag fram genom andra forum att -7s/dygn Àr inom ramarna för en Valjoux7750 som inte Àr cosc certifierad, det menades pÄ att +-15sek fÄr det diffa utan att indikera servicelÀge. Breitling började certifiera verken först till nÀsta uppdatering av chronomaten om jag förstÄtt det rÀtt.

Efter lite googlande fick jag fram genom andra forum att -7s/dygn Àr inom ramarna för en Valjoux7750 som inte Àr cosc certifierad, det menades pÄ att +-15sek fÄr det diffa utan att indikera servicelÀge. Breitling började certifiera verken först till nÀsta uppdatering av chronomaten om jag förstÄtt det rÀtt.

Fint dÄ fÄr du bara ta ett beslut :D

//Simon

LÄdan för pass arounden ser inte heller ut sÄ
Ok, borde jag typ kolla upp detta eller :oops: man borde ju vara trygg nÀr man handlar av Eriksons

LÄdan i sig Àr ju jÀvligt cool och kÀnns ju helt relevant med tanke pÄ klockans "kopplingar" till flygplanet i red bull air race. Det gröna pÄminner ju om Skyracer-planet och har nr 11 som Àr samma logga/nr som planet nÀr det flyger rÀdd bull Àr rÀjs...

Senast redigerad av en moderator:
//Simon
7 sekunder /dygn Àr inte sÄ illa och indikerar inget sÀrskilt vill jag mena. Det hÀr var inte kronometercertifierade verk. Inte sÀkert en urmakare bryr sig om att rucka in den mer Àn sÄ ens efter nygjord service Àven om det gÄr att göra. Finns nog verk som gÄr exaktare men ÀndÄ behöver service och de som drar sig mer utan att vara i nÄt akut behov av det.

//Simon

TjÀna!

SvÄrt att sÀtta ett pris nÀr man inte vet vad som kan vara fel pÄ en klocka, men frÄn 7600kr sÄ kan du fÄ en helservice för. Det Àr naturligtvis förutsatt, att klockan inte behöver att byta ut nÄgra verkdelar etc, dÄ kan det springa ivÀg som sagt! att den sackar 7 sec pÄ 24/h överlever man nog, frÄgan Àr vÀl hur lÀnge den gör det innan den kanske börjar sakta sig Ànnu mer?!

Ok, borde jag typ kolla upp detta eller :oops: man borde ju vara trygg nÀr man handlar av Eriksons

LÄdan i sig Àr ju jÀvligt cool och kÀnns ju helt relevant med tanke pÄ klockans "kopplingar" till flygplanet i red bull air race. Det gröna pÄminner ju om Skyracer-planet och har nr 11 som Àr samma logga/nr som planet nÀr det flyger rÀdd bull Àr rÀjs...
Klart man kan lita pÄ Erikssons. Du har vÀl fÄtt en uppdatering

Tillbaka
Topp