• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

KlÀtt granen,,,
0F029D12-E49E-461C-83F9-2909DF2EAF51.jpeg
Fick feeling nÀr jag rÄkade gÄ förbi en intet ont anande gran.

Mitt nyförvÀrv! En Chrono Avenger M1 Superquartzare i titan pÄ 43mm som Àr tÀt till 1000m som man kan anvÀnda tidtagningen under vatten dÄ tryckknapparna Àr magnetiska, otroligt viktig detalj.. ;)

IMG_20171208_100201.jpg
IMG_20171208_100055.jpg

Senast Àndrad:
Mitt nyförvÀrv! En Chrono Avenger M1 Superquartzare i titan pÄ 43mm som Àr tÀt till 1000m som man kan anvÀnda tidtagningen under vatten dÄ tryckknapparna Àr magnetiska, otroligt viktig detalj.. ;)

IMG_20171208_100201.jpg
IMG_20171208_100055.jpg
Wow! Riktigt bra. Jag försökte köpa just en sÄdan för en tid sedan men jag var tvÄa pÄ bollen dÄ. Grattis! En sÄn vill jag ocksÄ ha.

SÄ jÀvla bra! Kan man fÄ första tjing vid flippning?? :)
Absolut, ska försöka komma ihÄg det

Wow! Riktigt bra. Jag försökte köpa just en sÄdan för en tid sedan men jag var tvÄa pÄ bollen dÄ. Grattis! En sÄn vill jag ocksÄ ha.

Ja dom vÀxer bannemig inte pÄ trÀn har jag mÀrkt, har gÄtt 2 st under alla Är hÀr pÄ KS vad jag hittar.
Min 3:dje Chrono Avenger, jag gillar dom skarpt! Min förra Super Avenger var frÀn men 48mm och i stÄl funkar bara inte, om man inte har handleder som Àr typ 20cm och större. :rolleyes:

Snygg!! SuperOcean? Men varför kan du inte korta lÀnken? Sitter skruvarna fast?
Skruvarna lossnar men jag förmodar att det Àr stift dÀrunder som ska ut. Jag ska göra ett försök till ikvÀll innan jag tar en öl till.

Colt superocean transocean chronograph. MÄnga jÀmrans oceaner för en syperkvÀrtz

Edit: överslagsberÀkningen sÀger att denna Àr min tionde bratte sen den första, 1992.

Edit igen: efter en liten stund kom jag ju pÄ att jag tÀnkt fel ang armbandet sÄ nu Àr det kortat. Sen kom jag ocksÄ pÄ att jag glömt ett par brattar sÄ tolfte bör denna vara

Senast Àndrad:
Jag provade att fÄ igÄng en diskussion gÀllande Navitimer/Sinn 903 i Sinn-trÄden, men det var svalt intresse :)

De allra tidigaste 903 har ju delar/urverk frĂ„n Breitlings hyllor. Är tex kaliber 7740 pĂ„litligt och hur Ă€r det med service? Troligtvis finns det ju inga delar kvar hos Sinn, men Ă€r det ett urverk som Breitling senare "tog tillbaka"?

EDIT: FÄr nog korrigera mig sjÀlv. 7740 Àr vÀl Valjoux men det jag menar Àr om de som Àr mÀrkta "Breitling 7740" Àr modifierade sÄ att det inte gÄr att lÀmna in till vem som helst.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp