Notera att det Àr den nya pÄ 42 mm, priiiiima size!Trodde den skulle se mycket mindre ut pÄ din handled. Nu behÄller du den dÀr ett tag! Inget jÀvla flippande pÄ minst en mÄnad, klarar du det?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Notera att det Àr den nya pÄ 42 mm, priiiiima size!Trodde den skulle se mycket mindre ut pÄ din handled. Nu behÄller du den dÀr ett tag! Inget jÀvla flippande pÄ minst en mÄnad, klarar du det?![]()
Nej du, Evo Àr 43 men dett Àr sista Ärets "vanliga" Aerospace pÄ 42 mm.![]()
Ăr det nĂ„gon skillnad i kvalitĂ© mellan Rolex och Breitling? Personligen tycker jag att Breitling alltid har kĂ€nts mer robusta och lite vassare pĂ„ i princip alla punkter. Iallafall om man jĂ€mför med de lite Ă€ldre modellerna? Har jag fel?
PÄ Àldre modeller hÄller jag med. Jag tycker att mÄnga gamla rollar Àr otroligt rassliga. Charmigt sÀger vissa, sjÀlv ogillar jag det kraftigt. KÀnns som leksaksklockor med rassel, tunna spÀnnen och en massa olika fÀrger pÄ vridringen.![]()
Jag hÄller med, jag Àr helt sÄld!Den Àr sÄ gryyyyym !!
Wow, den har jag helt missat! JÀvulskt ball ju, som en modernare Headwind! Finns den pÄ lÀnk?Jag har en SubC och en Longines legend diver som jag bÄda Àlskar men ÀndÄ har jag börjat sukta efter en Galactic 44 och jag har fan ingen aning om var det kommer ifrÄn. SÄg den under lite random klocksurf och nu gör det ont i kroppen...
![]()
Vet att du hade det till din gamla, men skit i det. Jag tycker bara det förstör utseendet pÄ klockan!Jag Àr sugen pÄ att komplettera Aeron med en Co-pilot men verkar ju kosta mer Àn klockan i sig...Ngn som har tips?
NĂ€, nu pratar jag om co-pilot och inte vanlig UTC. Smaken Ă€r ju som baken men ja tycker det Ă€r ĂŒberfett!Vet att du hade det till din gamla, men skit i det. Jag tycker bara det förstör utseendet pĂ„ klockan!
Ja, polerat stĂ„l och visst skiljer det sig en hel del men man ser sĂ€llan bĂ„da sidor samtidigt.Tycker jag absolut! Ăr det stĂ„lspĂ€nne? I sĂ„ fall, skiljer fĂ€rgen mycket?
Helt sant.Ja, polerat stÄl och visst skiljer det sig en hel del men man ser sÀllan bÄda sidor samtidigt.![]()
Och sÄ kan man inte Äka till VÀsterÄs lÀngre för att fixa det utan mÄste Äka till Stockholm, Typiskt! (eller hur @Rikard ?)Tror fan i mej att jag ska prova sjÀlv. MÄste bara fixa gummi först....
Jag fixar Ät dig om du vill. Ska ÀndÄ fixa till mig sjÀlv...Och sÄ kan man inte Äka till VÀsterÄs lÀngre för att fixa det utan mÄste Äka till Stockholm, Typiskt! (eller hur @Rikard ?)![]()
Jag Pm'ar dig senare i kvÀll!Jag fixar Ät dig om du vill. Ska ÀndÄ fixa till mig sjÀlv...
Beror kanske pÄ att det inte finns sÄ mÄnga ute till försÀljning av just den. Eftersom en med stÄllÀnk och utan guldbezel kostar ny 37kkr pÄ Krons och med guldbezel+12 kkr? dvs ca 49 sÄ ligger vÀl uret.se ca 18% under omkring 41 kkr och ute pÄ Chrono24 sÄg jag en med skinband för 32kkr.Hej alla
Efter som jag inte fick nÄgot svar i "vad Àr ett rimligt pris för?" trÄden sÄ försöker jag hÀr istÀllet.
Ăr pĂ„ jakt efter en Breitling superocean 44 med guld bezel, vad Ă€r ett rimligt pris för en sĂ„dan begagnad?. Lite tankar om klockan hade ocksĂ„ varit kul att höra frĂ„n nĂ„gon som Ă€gt en, dĂ„ detta Ă€r tĂ€nkt att bli min första "riktiga" klocka.![]()
Hej alla
Efter som jag inte fick nÄgot svar i "vad Àr ett rimligt pris för?" trÄden sÄ försöker jag hÀr istÀllet.
Ăr pĂ„ jakt efter en Breitling superocean 44 med guld bezel, vad Ă€r ett rimligt pris för en sĂ„dan begagnad?. Lite tankar om klockan hade ocksĂ„ varit kul att höra frĂ„n nĂ„gon som Ă€gt en, dĂ„ detta Ă€r tĂ€nkt att bli min första "riktiga" klocka.![]()
Tack för svaret @TiE , har fÄtt den uppfattningen ocksÄ att dom inte sÀljs alltför ofta.Beror kanske pÄ att det inte finns sÄ mÄnga ute till försÀljning av just den. Eftersom en med stÄllÀnk och utan guldbezel kostar ny 37kkr pÄ Krons och med guldbezel+12 kkr? dvs ca 49 sÄ ligger vÀl uret.se ca 18% under omkring 41 kkr och ute pÄ Chrono24 sÄg jag en med skinband för 32kkr.
En begagnad kanske 40% under nypriset, kanske 30 kkr. Ren spekulation.
@Janne tror jag sÄlde en 2013 som var nÄgot halvÄr gammal för 27, den tror jag listpriset dÄ var runt 40 (med gummiband)
Har inte haft nÄgon sjÀlv.
Tack för tipset @svesam ska se till att pröva nÀr jag Àr i samma stad som en AD. TyvÀrr Àr det alltför skralt hÀr uppe i norra sverige..44:an Àr en grym klocka som dock krÀver sin handled...
Jag tycker den kÀnns större Àn sina 44mm.
T.ex. sÄ kÀnns min SOHC mindre pÄ handleden Àr 44:an
för att den Àr sÄ hög och lÀnken sÄ kraftig.
Mitt rÄd, prova noga innan köp, du kanske kommer att
tycka 42:an Àr ett bÀttre val. SÄ var det iaf för mig.